Alex Kolomoisky/POOL

בנט בממשלה: צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה – דברים השתנו

בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ נפתלי בנט למצב התחלואה בנגיף הקורונה ולמתיחות בגזרת עזה, בנט אמר כי, "ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות, הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בפתח ישיבת הממשלה שנערכה הבוקר (ראשון) נשא דברים ראש הממשלה נפתלי בנט אשר התייחס בתוך דבריו למצב התחלואה מנגיף הקורונה ואמר כי ברחבי העולם הזן החדש של הקורונה משתולל בקצב הפצה גבוה.

בפתח דבריו אמר בנט, "אתמול, במהלך השבת, ממשלת קפריסין פנתה אלינו לסיוע בכיבוי שריפות ענק אצלם. בלילה אישרנו את יציאתם של שני מטוסי כיבוי לקפריסין, יחד עם חומרים וציוד שיסייעו שם בהשתלטות על השריפות".

"קפריסין היא ידידה גדולה של ישראל, ואנחנו עומדים לצידה. הסיוע בוצע בשיתוף פעולה מהיר בין שר החוץ, השר לביטחון פנים ומשרד ראש הממשלה. זאת הדרך בממשלה הזאת – הכל קורה מהר, בתיאום מהיר, המעבר בין החלטה לביצוע. זו ממשלה מתפקדת שעובדת טוב ואנחנו מתכוונים להמשיך בדרך הזאת".

בנט התייחס למצב התחלואה ואמר, "בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים בקורונה. כחלק מלקחי העבר, אנחנו לא ממתינים כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. צריך להבין – ברחבי העולם זן הדלתא משתולל, בקצב הפצה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל. לכן, היעד שלנו הוא: מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל".

"בשביל להמשיך בזה, אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל. בשבוע שעבר אנחנו קראנו לנוער בגילאי 12-16 להגיע להתחסן ואני שמח לבשר שכבר 100,000 בני נוער בגילאים אלה התחסנו בזריקה הראשונה".

"הקצב היומי של בני הנוער זינק פי 6 תוך שבוע, פה צריך להודות לשר הבריאות בעניין. אבל, זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל – כל מי שעוד לא התחסן מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא – וזה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן".

ראש הממשלה התייחס לפריצה בנתב"ג ואמר, "בעניין נתב"ג – צמצמנו את המעברים, דבר שלא קרה במשך שנה וחצי בהן כל ישראלי יכול היה לטוס במטוס היישר למדינה אדומה בלי שום התראה. זה כבר לא קורה".

"לטוס למדינה אדומה אפשר רק באישור ואני מעדכן שאנשים שניסו לחמוק גם הורדו ממטוסים. אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף, כי אי אפשר לעבוד עליו", הוסיף ראש הממשלה.

"במהלך השבוע גם מינינו את האלוף במיל' רוני נומה לממונה על המעברים, במיוחד על נתב"ג. יש שיפור משמעותי בזמני הבדיקות בנתב"ג ובניהול האירוע. מתחם הבדיקות מוקם ברגעים אלו ממש ע"י משרד הביטחון, בשיתוף משרד התחבורה והבריאות. אנחנו מטפלים בתקלות העבר".

"מגיעה כאן מילה טובה לשרת התחבורה מיכאלי, לשרת הפנים שקד, לשר הבריאות הורוביץ ולשר הביטחון גנץ שפועלים ביחד בצורה יפה. שמעתי מלא מעט אזרחים שחזרו מחו"ל שיש שיפור ממשי. אנחנו לקראת חודשי הקיץ, בהם יש את הטיסות הרבות ביותר ואנחנו נמשיך לעקוב אחר זה, גם אני באופן אישי".

"אני קורא מכאן לאזרחי ישראל: תעטו מסיכות במקומות סגורים. זה עובד. החיסון הכי טוב נגד הקורונה הוא המסיכות, המסיכות פועלות. הימנעו מצפיפות במקומות סגורים. אם לא יהיה לנו את שיתוף פעולה של אזרחי ישראל, ואם היקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק ולצורך זה נכנס את קבינט הקורונה אם נידרש".

בנט התייחס למתיחות בגזרת עזה ואמר, "אתמול בלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מבהיר פה שוב – דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות, הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה".

"אנחנו גם עובדים על פתרון שיאפשר את הסיוע ההומניטארי לתושבי עזה, אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture