Yonatan Sindel/Flash90

יואב קיש תמך בסער אבל נשאר בליכוד; עכשיו הוא תוקף: "הפצע כואב מדי"

"יש לי ביקורת קשה עליהם שהם עזבו את הליכוד, אני מאמין שאת הקרבות אתה יכול לעשות בבית ויש כאן פריימריז וזה לגיטימי להתמודד", אומר הח"כ שתמך בפריימריז בגדעון סער, אבל נשאר במפלגת הליכוד עם בנימין נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ יואב קיש, תמך בפריימריז לראשות מפלגת הליכוד בגדעון סער, שהפסיד ברוב גדול לראש המפלגה בנימין נתניהו. סער נפגע, הקים את 'תקוה חדשה' וחבר להקמת ממשלת שמאל יחד עם בנט, לפיד, העבודה, מרצ ורע"מ. קיש נשאר במפלגת הליכוד.

בראיון שהעניק לעיתון ישראל היום, אומר קיש על החברים לשעבר שעברו למפלגה של סער, כי "הפצע כואב מדי". לדבריו, "יש לי ביקורת קשה עליהם שהם עזבו את הליכוד, אני מאמין שאת הקרבות אתה יכול לעשות בבית ויש כאן פריימריז וזה לגיטימי להתמודד. אפשר לכעוס עליהם אבל הם לא שיקרו. גדעון מראש אמר 'אתם רוצים נתניהו? אל תצביעו לי'".

הוא מספר, "כשבנט הודיע בשומר החומות שאבד הסיכוי לממשלת שינוי, התקשר אלי בכיר מאוד ב'יש עתיד' ואמר 'תגיד לנתניהו שאנחנו מעבירים דרך עיסאווי פריג' חוק לפיזור הכנסת, אנחנו רוצים ללכת לבחירות, אנחנו לא סומכים על בנט, הוא שיקר לנו. אנחנו רוצים למחוק אותו'. הם היו מוכנים לבלוע את הצפרדעים שלו בשביל ללכת לממשלה. מה ששמעתי מהם אז זה יותר גרוע ממה שאנחנו בליכוד היום אומרים על בנט".

בכל זאת הוא מעריך כי הממשלה תחזיק מעמד. "תקווה חדשה וימינה הן אול־אין. הן לא יפילו את הממשלה על שום נושא, זאת לא ממשלה שאפשר להפיל מימין. עתידם הפוליטי תלוי בקיומה של הממשלה כפי שראינו במו"מ של רע"מ עם בנט, ואני בטוח שיש דברים חמורים בתוך הממשלה שאנחנו לא רואים. אם היא תיפול בסוף, זה רק בגלל קיצונים משמאל".

יואב קיש תוקף: "אי אפשר להתעלם מהדורסנות של הקואליציה שהשיח שלה משווק בתקשורת באופן אוהד. שיח אינו תירוץ לרמיסת שלטון העם, ועל כך יש לי טענות קשות כלפי אלקין כי הוא זה שמנהל את הבית הזה, והוא צריך להבין שזה גם יתהפך עליו. הוא עושה נזק ארוך טווח לדמוקרטיה הישראלית".

"בוועדות החשובות, ועדת הכנסת וועדת הכספים, חילקו נציגויות באופן לא יחסי. הרי מדובר בקואליציה של 62 מול 58, על פי היחסיות הזאת אמורה היתה להיות נציגות החברים בוועדות. אבל בוועדת הכנסת, לדוגמה, יש חלוקה של תשעה חברים לקואליציה מול שישה בלבד לאופוזיציה, כלומר אם נעשה חשבון", הוא אומר וסוכם את המספרים, "הם יצרו לעצמם רוב של 72 מול 48 בוועדה הכנסת, הוועדה הכי חשובה של הכנסת!".

בהמלצת הוועדה המסדרת הופץ השבוע לוח הרכב הוועדות הקבועות, ובו פרט חדש נוסף. "מכתיבים אפילו את האופן שבו האופוזיציה תחלק את חבריה בתוך עצמה", קיש מוסיף, "זאת התערבות שלא היתה מעולם. ותראי את האבסורד, הליכוד עם 30 מנדטים וימינה עם שבעה מנדטים ביום טוב, זוכות באותו ייצוג בוועדת הכנסת. אבל את הרוב בוועדה לקידום מעמד האישה ואת הרוב בוועדת המדע והטכנולוגיה, השאירו לנו. אין שם אפילו נציג אחד לימינה ולתקווה חדשה".

על השאלה האם ההתנהלות לא חוקית עונה קיש: "התנהלות הכנסת היא תקנונית, זה נוהל ונוהג. ומה שקורה כאן עכשיו לא נעשה מעולם באף כנסת. כח"כ, הקואליציה מעקרת את היכולת שלי לעשות עבודה פרלמנטרית שאליה נבחרתי לפי הייצוג היחסי, על ידי הציבור. זה הנזק הכי גדול שעשו לפרלמנט אי פעם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture