למרות ההבטחות – הקואליציה החלה בקידום חוק שימנע מנתניהו להתמודד על תפקיד רה

Amit Shabi/POOL

הקואליציה החלה בקידום חוק שימנע מנתניהו להתמודד על תפקיד רה"מ

שר המשפטים חשף כי בכוונת ממשלת בנט לקדם חוק פרסונאלי נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו וטוען: "לא הייתי מתחיל בזה בלי להיות מתואם עם בנט". על מנסור עבאס אמר כי הוא "מאנשי הציבור היותר מעניינים, חשוב לתת לזה צ'אנס"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, חשף כי בכוונת ממשלת בנט לקדם חוק פרסונאלי נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. במהלך ראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות' אמר סער כי החל לקדם את החוק בתמיכת רה"מ בנט. מדובר בהצעת חוק עליה דובר ערב הקמת הממשלה המבקשת למנוע מיו"ר הליכוד את האפשרות להתמודד על ראשות הממשלה, הצעה שזכתה בצדק לביקורת רבה ולחשש מפגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית.

כעת מכריז סער כי הוא החל לקדם את החוק: "הנחיתי השבוע את הדרג המקצועי במשרד המשפטים להכין הצעת חוק שלפיה נשיא המדינה לא יטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. אני מתכוון להגיש את הצעת החוק הזו לכנס החורף של הכנסת או למושב החורף והיא תחול מהבחירות לכנסת ה-25. גם בהגבלת הכהונה למקסימום שמונה שנים, כמו שהתחייבנו, נעסוק להערכתי במושב החורף הקרוב".

המראיין, יובל קרני, שאל האם הוא מתואם עם בנט בנושא הזה? סער: "צאו מנקודת הנחה שלא הייתי מתחיל בהליך הזה בלי להיות מתואם עם ראש הממשלה. אני מזכיר מה הנורמות שחלות במדינת ישראל בנושא: ראשי ערים שמוגש נגדם כתב אישום יוצאים להשעיה. ואני מזכיר שראשי ערים נבחרים בבחירות ישירות ולמרות זאת המחוקק קבע בקונצנזוס רחב שצריך להשעות אותם אם הם נאשמים בפלילים".

עוד תהה המראיין האם "חוק נתניהו" שכזה לא פוסל את חברי הליכוד שבחרו את המועמד שלהם לראשות הממשלה? יגידו שזה לא דמוקרטי. יו"ר תקווה חדשה השיב: "כל מפלגה רשאית לבחור את נציגיה אבל כבר ראינו שניהול המדינה על ידי מי שהוגש נגדו כתב אישום מייצר העדפת אינטרסים אישיים על טובת המדינה".

לדבריו: "ראינו את זה בהרבה מאוד סוגיות כולל בזה שלא הובא מינוי פרקליט מדינה לאישור ממשלה ובתמונה המפורסמת מיום פתיחת משפט נתניהו, כשהוא השתלח במערכת המשפט ושרי הממשלה עמדו מאחוריו. לכן, ברור שלא נכון להציב את המדינה במצב דומה בעתיד. מדובר בנורמה כללית שתחול על כולם. קיימתי התייעצויות במשרד המשפטים וברור לי שההצעה שנביא תעמוד בכל המבחנים החוקתיים, ואני מתכוון לקדם את ההצעה הזאת".

בהתייחס לבחירתו להקים ממשלה עם העבודה, מרצ ורע"מ אומר סער: "אני לא מוכן לקבל את הסטנדרטים הכפולים שמטילים מגבלה בהקמת קואליציה רק על מי שאינו נתניהו", לדבריו, "כולם זוכרים כיצד נתניהו חיזר אחרי רע"מ. אבו-יאיר פתח בתהליך הזה. רק שהוא אמר למנסור עבאס, 'רק אני אוכל לעשות את זה'. אז זה לא רק הוא".

"אני חייב להגיד שלא הכרתי את מנסור עבאס. נפגשתי איתו לראשונה לפני כחודש לשיחה שנמשכה שעתיים. אני מתרשם, ואני שם לרגע את הפערים האידיאולוגיים בצד, שהוא ביצע מהלך אמיץ. אני גם רואה בהתנהלות שלו הרבה מאוד תבונה. הוא בעיניי מאנשי הציבור היותר מעניינים היום. כל השנים באנו בטענות כלפי המפלגות הערביות – למה אתם לא עוסקים באזרחים ערביי ישראל? למה אתם תמיד מתעסקים בנושאים של הרשות הפלסטינית? ופעם ראשונה בא מנהיג של מפלגה ערבית ואומר: אני רוצה שיתוף פעולה שבסיסו הנושאים האזרחיים. אני חושב שחשוב לתת לזה צ'אנס".

כשנשאל על חאן אל-אחמר השיב: "הנושא נמצא על הפרק כבר למעלה מעשר שנים. אני מכיר את העניין הזה של האופוזיציה, שתוך חודש כבר היינו צריכים לבצע את כל הדברים שהם לא ביצעו. נתניהו לא טיפל בנושא הזה 12 שנה. שנית, עמדתי בסוגיה הזאת לא השתנתה, אבל זה בסדר אם הממשלה תקיים דיון ותקבל החלטות. ידענו מראש שיש בה גישות שונות ומחלוקות והם יבואו לידי ביטוי. עמדתי שונה מעמדתו של שר החוץ לפיד. אבל לקיים דיון בממשלה שקיימת חודש זה לגיטימי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סער ובנט הנוכלים הלאומים הגדולים בכל הזמנים יחד עם איוון ועבאס והמשותפת חבורת טרוריסטים מעוותים רודפי בצע כסף וכבוד חברים לתומכי שהידים רוצחי חיילים . חבורת כסף וכסף כמו איוון הצורר ויונית לוי ודנה וייס ומצליח ראשי הנחש הרקובים והמצחינים ברוב שנאת ימניים וחרדים . פשוט טפשים מעוותי מוח

חחח ואז השמאל יזרוק אותכם ולא תעברו את אחוז החסימה….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture