Nasser Ishtayeh / Flash90

ניסית לשרוף יהודים? מרבית הסיכויים שלא תשב יום אחד בכלא

מחקר מגלה: מעל שני שליש מפיגועי יידוי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה מסתיימים ללא עונש מאסר • "מדובר בפגיעה חמורה בביטחון המדינה. דווקא במקום שבו ניתן עוד לייצר הרתעה, הפרקליטות הצבאית מקלה בעונש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במחקר שערכו יחד ארגון 'לביא' ותנועת 'אם תרצו', נבחנו אלפי מקרים של זריקות אבנים ובקבוקי תבערה ביו"ש בשנת 2019 ובשנת 2020. מן אלפי המקרים עולים הנתונים הבאים:

א) 99 אחוזים מכתבי האישום נגד מחבלים בנוגע לידוי אבנים וזריקת בקת"בים אשר הוגשו על ידי הפרקליטות הצבאית בשנים 2019-2020, הסתיימו בהסדרי טיעון ובענישה מקילה.

ב) רק 285 מתוך 865 התיקים של זריקת בקבוקי תבערה ביהודה ושומרון בשנת 2019 ו 2020 הסתיימו במאסר. שאר המקרים הסתיימו ללא עונש מאסר בפועל.

ג) פחות משליש – רק 408 מתוך 1283 מקרים, של ידוי אבנים ביהודה ושומרון בשנת 2019 ו2020 הסתיימו במאסר. שאר המקרים הסתיימו במאסר על תנאי או בקנס – כאמור, ללא עונש מאסר בפועל.

ד) כזכור, על פי החוק, ניתן לגזור עונש של עד 20 שנות מאסר בעבירות מסוג זה.

ה) לשם השוואה, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבתי המשפט השלום, המחוזי ולנוער בעיר 15 כתבי אישום נגד ערבים ממזרח העיר בגין זריקת בקתב"ים. רק 5 מתוכם נסגרו בהסדר טיעון, והשאר – בהרשעה וענישה.

יו"ר ארגון לביא עו"ד אביחי בוארון אמר: "את טרור בקבוקי התבערה וזריקות האבנים יש לגדוע וניתן לגדוע. הממצאים צריכים להדיר שינה מעינינו, כעת מתברר שמדובר בשיטה והפרקליטות הצבאית אינה חותרת למיצוי הדין ולהכרעה בתחומי אחריותה, וכך יורדים לטמיון מאמצים רבים שהושקעו בלכידתם ובהבאתם לדין של המחבלים. לא נקבל מצב שחיי תושבי איו"ש מאוימים שוב ושוב על ידי פורעים, וכשסוף סוף עוצרים את אותם הפורעים, מחכה להם בפרקליטות הצבאית דלת מסתובבת בדמות עסקת טיעון מקלה. אנו קוראים לבדק בית יסודי במערך התביעה הצבאית בכל הנוגע לחתימות הסיטונאיות של הפרקליטות הצבאית על עסקאות טיעון עם נאשמים בעבירות ביטחון".

ראש אגף מדיניות ומחקר בתנועת אם תרצו, אלון שוורצר, מסר בתגובה למחקר: "הפרקליטות הצבאית נמצאת בחזית המאבק המשפטי בטרור, וככזו עליה להוביל מאבק חסר פשרות במי שיוזם ומבצע פעילות טרור. התמונה שמצטיירת מניתוח הנתונים היא עגומה ביותר. במקום להיות חוד החנית במאבק בטרור ולחתור למגע ולניצחון, הפרקליטות הצבאית מעדיפה להגיע להסדרי טיעון עם המחבלים. הגיע הזמן לשינוי כיוון בפרקליטות הצבאית. היא צריכה לאמץ קו תקיף ולוחמני כדי להגדיל את ההרתעה נגד הטרור".

עו"ד מוריס הירש, לשעבר ראש התביעה הצבאית באיו"ש אמר: "מדובר בפגיעה חמורה בביטחון המדינה. דווקא במקום שבו ניתן עוד לייצר הרתעה, הפרקליטות הצבאית מקלה בעונש. לא פעם אנחנו רואים את המחבלים שמואשמים ברצח או פיגוע, ואלה אותם אנשים שבעבר הגיעו לבית הדין בגלל יידוי אבנים או בקבוקי תבערה. אם היו מקבלים בצעירותם עונש כבד יותר, ייתכן שלא היו חוזרים לטרור אחר כך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וחוסר הטיפול בטרור האבנים בא ברקע של טיפול חזק (מדי) ביהודים. לדוגמא: חיילי המג"ב, שהיו אמורים לשמור על הנוסעים היהודים באבנים, עסוקים בלמנוע מיהודים להיכנס לגבעת קומי אורי [ליד יצהר] ובלהטריד את התושבים. בזמן שהערבים לא מטופלים אהוביה סנדק הי"ד נהרג אחרי שניגחו את רכבו בחשד לזריקת אבנים. כלומר: יהודי שאולי זרק אבנים על ערבים חייו מופקרים וערבי שזרק אבנים על יהודים לא נעצר. זה לא המדינה היהודית שרצינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture