David Cohen/Flash90

הזוועות מאסון מירון נחשפות בעדויות של השוטר הערבי והחובש החרדי

השוטר שהציל את הרב חיות סיפר: "הוא צעק לי מתוך הדוחק שאציל את הבן שלו. את הילד השני כבר לא הצלחתי" • חובש שהיה ראשון בזירה: "ראיתי פרצופים על הרצפה ואנשים עולים עליהם. באותו שלב לא היו שם שוטרים, ולא מחסום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נחמן שמואל כהן, חובש שהיה מהראשונים בזירת האסון במירון, העיד בפני ועדת החקירה הממלכתית, וסיפר על הזוועות בזמן האסון הנוראי, כדי שחווה כעד ראייה שכמעט ונמחץ בעצמו בין האנשים.

"עמדתי ליד התזמורת והרגשתי דוחק שלא היה מעולם, זה היה כמו גלים שסחבו אותך ממקום למקום. אמרתי שאחכה כמה דקות שהאדמו"ר מדליק. הרגשתי שאני מתחיל לאבד את הנשימה, והחלטתי לרדת למטה. באיזשהו שלב הרגשתי שאני מאבד את הנשימה לגמרי והתחלתי לצעוק. בירידה, שנייה לפני שמתחילה הירידה ממתכת, אני רואה אנשים מתחילים להימחץ על הקיר. אני רואה ילד שאבד לאבא שלו ואני מנסה להציל אותו. כל כמה שניות אני מרגיש גל מאחור שדוחף אותנו עוד קצת ועוד קצת. אנשים שם צעקו שמע ישראל".

הוא הוסיף ותיאר: "ראיתי פרצופים על הרצפה שוכבים ואנשים עולים עליהם. באותו שלב לא היו שם שוטרים, ולא מחסום. ראיתי את זה והבנתי מייד שזה הולך להיות אסון. ראיתי אנשים שוכבים ופרצופים על הרצפה ומעליהם עוד קצת ועוד קצת".

משם המשיך לרוץ וצעק לשוטרים שראה כי יש אר"ן (אירוע רב נפגעים). "השוטרים הגיעו מייד וניסינו למשוך אנשים ולשלוף אותם. זה לא הצליח. אחד האנשים שאני מכיר מבית הכנסת התחיל להחליף צבעים ולהתחנן שאמשוך אותו. לצערנו הוא נהרג שם".

לדבריו, בעת פינוי הפצועים לבית החולים קיבלו הנחיה לפנות ממירון לכיוון צומת חנניה לצורך עלייה לצפת, במקום לנסוע לבית החולים בציר המהיר – בכיוון עין זיתים ומשם לבית החולים זיו בצפת. "במקום נסיעה קצרה נסענו 50 דקות לבית החולים. אומנם אני הייתי עם פצועים קל, אבל זה היה עיכוב".

בסיום עדותו ביקש כהן להדגיש כי המשטרה לא הייתה אשמה בדוחק שנוצר בירידה, וכי לא הוצב במקום מחסום שגרם לדוחק. "היו דיבורים שזו אשמת המשטרה ושהיה במקום מחסום. לא היה שם מחסום. התחילו להשמיץ שוטרים ואפילו אני קיבלתי טלפונים שיש לי דם על הידיים ושאני שותף לפשע של המשטרה שחסמה את השביל. כל זה עד שערוץ 12 פרסם סרטון אחרי כמה ימים שהוכיח שלא היה שם מחסום. לאנשים קשה לפעמים לקבל שקרה משהו קשה והם מחפשים אשמים".

השוטר: "הריחות, הזיעה והדם הכניעו אותי – הקאתי בצד וחזרתי לעזור בפינוי"

רמי עלואן, שוטר סיור בתחנת זבולון ממחוז חוף, שתגבר בעת ההילולה במירון בל"ג בעומר את הכוחות ממחוז הצפון, העיד אף הוא בפני וועדת החקירה, להם סיפר על הרגעים הקשים בזירה.

"צוותי מד"א היו כבר גמורים מכמות ההחייאות והפינויים וביקשו מאיתנו ומהכיבוי לעזור להם בהחייאות. הייתי בסיטואציה קשה מול משפחת חיות. אני עמדתי מול אביגדור חיות שצעק לי מתוך הדוחק שאציל את הבן שלו. בקושי רב הצלחתי להוציא את הבן שלו שהיה מטושטש כבר, ובקושי בהכרה וחילצתי אותו. בהמשך הצלחתי למשוך גם את אביגדור עצמו, אך את הילד השני שלו שמואל לא הצלחתי לצערי להציל".

השוטר הוסיף כי "אין תרחיש או אימון שיכול להכין אותך לדבר כזה. היו פה סיטואציות בלתי אפשריות, של פינוי פצועים בלתי נפסק והמון החייאות במקביל של צוותי ההצלה. היה צריך לסחוב אלונקות בקושי רב, ולהתמודד עם זעקות של אנשים ששומעים את הנשימות שלהם וקוראים לעזרה ואתה לא יכול לעזור להם".

הוא תיאר את הרגעים הקשים: "הריחות, הזיעה והדם באיזשהו שלב הכניעו אותי ובשלב כלשהו הלכתי הצידה, הקאתי בצד וחזרתי מיד לעזור בפינוי".

סגן-ניצב אסף מנצור, מפקד תחנת נוף הגליל ומפקד מתחם ההדלקה של תולדות אהרון אמר בעדותו כי היה שמח לו היו מגבילים את מספר המשתתפים. "לפני שהוכרז אר"ן (אירוע רב נפגעים), לא חשבתי שיש בעיה בהתנהלות האירוע, הכול התנהל כסדרו. לחפ"ק שלי היה קשר לחסידות, הבן של הקמב"ץ של החסידות (תולדות אהרון) היה צמוד אליי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך הוא יכול לומר שלא היה מחסום אם הוא לא היה במקום של המחסום ?????
הוא היה בדוחק
גם אח שלי היה שם ואמר לי שלא היה והיה מהראשונים לפני ההצלה במקום של הנפגעים אך כשהתחלתי לברר הוא היה אחרי שנפלו כמו אותו כהן והוא לא ראה איך שהתחילו ליפול אחד עם השני אבל מעדות אחד שראה מהתחלה אפילו לפני שנפלו אחד על השני הוא ראה מחסום בבירור
הגיע הזמן להגיד לאנשים שראו רק חצי שלא יתנו יד לפושעים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture