דרישה מראש השב"כ הנכנס: הורה לשב"כ לחקור את רצח של דסטאו הי"ד

משפחתו של דסטאו ביסט הי"ד שלחה מכתב לראש השב"כ הנכנס רונן בר בבקשה להכניס את השב"כ לחקירת רצח אביהם דסטאו ביסט ז"ל. במכתב, שנשלח ע"י עו"ד מארגון חוננו, ביקשו: "תקן את הפגיעה במשפחת המנוח ובביטחון אזרחי ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במכתב שנשלח לראש השב"כ הנכנס רונן בר פנתה משפחתו של דסטאו ביסט ז"ל בדרישה להורות על התערבותו של שירות הביטחון הכללי בחקירת רצח אביהם. במכתבם ציינו בני המשפחה את עוגמת הנפש שנגרמה להם עקב העיכוב בפיענוח הרצח, ואת התחושות הקשות של פגיעה בביטחונם שלהם ושל האזרחים במדינה.

בפתח המכתב, שנשלח ע"י עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, בירכו בני המשפחה את בר על כניסתו לתפקיד "ראשית ברצוננו לברך את כבודו על מינויו לתפקיד החשוב של ראש השב"כ ומאחלים לך הצלחה רבה בחיזוק מבצרו הביטחוני של עם ישראל".

בהמשך תואר האירוע "הפיגוע בו נרצח אבינו אירע במועד הסמוך למבצע שומר החומות ואירועי פרעות תשפ"א, אשר התחוללו בעצימות גבוהה בערים המעורבות, בעוד השטח בוער ויהודים מהווים מטרה למזימות אלימות ורצח של טרוריסטים אסלמיים. למרבה הצער ועוגמת הנפש, בשל "כשל" חמור במשטרה, לא נחקר האירוע כלל במשך שבוע ימים, האירוע נחקר בעצלתיים ורק לאחר מות המנוח החלה המשטרה בחקירה יסודית. לאחר שאבד זמן רב ויקר באיסוף ראיות מיטבית", שטחו בני המשפחה את טענותיהם.

לדבריהם, התקדמות החקירה מתעכבת ומונעת את מעצר הרוצחים "ככל שהחקירה התקדמה כך התחזק החשד שמדובר באירוע רצח מכוון. במהלך החקירה נעצר חשוד קטין בחשד לרצח המנוח אך שוחרר לאחר כמה ימים בשל קושי בראיות. לאחריו נעצר חשוד נוסף, בגיר, שמעצרו הוארך מספר פעמים בחשד לרצח מכוון של המנוח, אך גם הוא שוחרר בשל קושי בראיות", סיפרו בני המשפחה.

בסיום מכתבם, פנו בני המשפחה אל בר בבקשה "משפחת המנוח פנתה לגורמים מקצועיים ופוליטיים שונים בבקשה שיפעלו לערב את השב"כ, אך למרבה האכזבה ומפח הנפש השב"כ טרם נטל את ניהול החקירה לידיו. לא נותר ברירה אלא לפנות אל כבודו ישירות בבקשה לקחת את ה"משכות" לידיו. פעילות סיכול טרור הינה מתפקידי השב"כ, ונכון להיום, לכל הפחות ברמת החשד, מדובר באירוע תקיפה מכוון כנגד המנוח שהינו יהודי חובש כיפה על ידי בני מיעוטים ללא כל יריבות מוקדמת. אין ספק שקיים כאן לכל הפחות חשד במעשה טרור, ובידי השב"כ קיימים כלי חקירה מקצועיים וסמכותיים רבים אשר אינם בידי המשטרה".

עוד פירטו כי "חוסר פיענוח של הרצח והמשך הליכתם חופשי של הרוצחים מהווה פגיעה קשה במשפחת המנוח ובנוסף לכך פגיעה קשה בביטחון אזרחי ישראל. בידך להורות לשב"כ להיכנס לניהול החקירה מה שייתכן שיביא את הרוצחים לדין ויסכל את האפשרות שלהם להמשיך ולפגע", ביקשו בני המשפחה לסיום.

נזכיר כי דסטאו ביסט הי"ד בן ה-74 נדרס על ידי רוכבי אופניים חשמליים במהלך מבצע שומר החומות. לפי עדויות הנוכחים פגעו בו הרוכבים בכוונה תחילה, ניסו לחזור ולדרוס את הנוכחים בתחנה, ולאחר מכן נמלטו מהמקום. כשלושה שבועות לאחר מכן נפטר ביסט מפצעיו. עד כה טרם הועמדו הרוצחים לדין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture