Yonatan Sindel/Flash90

הפרשן הבכיר הסביר: זו הסיבה שנתניהו תקף באופן חריג את בכיר מפלגתו

באופן חריג תקף אמש יו"ר האופוזיציה את בכיר מפלגתו חבר הכנסת ישראל כץ. הפרשן הבכיר עמית סגל הסביר מה הסיבה לכך ואמר כי מדובר במתקפה לאחר תקופה ארוכה של יחסים חמים והדוקים מאוד בין השניים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יצא אמש (שלישי) במתקפה חריפה וחריגה נגד חבר הכנסת ישראל כץ כאשר לטענתו הוא לא מתנגד ל"ליכודניקים החדשים" שמטרתם להוביל את המפלגה שמאלה.

"אנשי ״הליכודניקים החדשים״, רבים מהם חברים במפלגות שמאל כמו מרצ העבודה והרשימה המשותפת, ביניהם רבים שהיו ממובילי ״הדגלים השחורים״, מתפקדים לליכוד כדי לגרור את המפלגה שמאלה בכל התחומים", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר האישי שלו.

לדבריו, "הם דורשים לתמוך בוויתורים לפלסטינים, פועלים נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, לוחצים להקים ממשלה עם השמאל והפייק-ימין ופועלים כדי להנציח שלטון הפקידים והיועצים המשפטיים".

נתניהו הסביר כי "'הליכודניקים החדשים' שותלים אנשים בסניפי הליכוד במטרה לדחוק את אנשי הליכוד האמתיים מהנהגת השטח ובהמשך מהנהגת המדינה". ומצהיר כי "איש ליכוד אמתי חייב להיאבק בתופעה הבזויה הזו בכל תוקף".

"לאנשים כאלה אין מקום בתנועת הליכוד. זה לא דמוקרטי וזה הרסני לעתיד המפלגה שלנו. לצד הרבים שנאבקים נגד התופעה הזאת, יש לצערי כמה שמעדיפים לקושש מהם קולות בפריימריז על חשבון טובת המדינה והתנועה".

נתניהו תקף באופן ישיר את בכיר הליכוד ישראל כץ וכתב כי: "אני ציפיתי מכל חברי הליכוד, ובהם ראשי המוסדות במפלגה, להיאבק בכל העוצמה נגדם ולפעול להוצאתם מהתנועה. כולם עשו זאת חוץ מישראל כץ, שעד היום פעל ופועל הפוך".

לא היה זה המתקפה הראשונה של נתניהו נגד בכיר הליכוד, עוד קודם לכן אמש הוא שיתף בחשבון הטוויטר שלו כמה ציוצים שעסקו בנושא. "השם המרכזי שנלחם כעת למען 'הליכודניקים החדשים' הוא ישראל כ"ץ. גם ניר ברקת עושה לובינג עבורם", נכתב בציוץ ששיתף.

"נשגב מבינתי מדוע דווקא שניהם, הרואים עצמם כמנהיגי הליכוד בעתיד הקרוב, נשכבים על הגדר למען הסוסים הטרויאנים, שבפריימריס האחרונים הריצו מטעמם אנשי שמאל קיצוני המתעבים את הימין וההתיישבות".

הפרשן הבכיר עמית סגל הסביר ב'חדשות 12' כי הדברים הקשים של נתניהו על חבר מפלגתו הבכיר מגיעים לאחר תקופה של התחממות יחסית ביחסים בין שני הפוליטיקאים.

לדבריו, נתניהו וכץ נפגשו לאחרונה כמה פעמים לארוחות משותפות, יחד עם נשותיהם. מערכת היחסים בין השניים נראתה כקרובה עוד קודם לכן, כאשר כץ קיבל את התפקידים הבכירים ביותר של הליכוד – החוץ והאוצר.

לפני כחצי שנה אמר ח"כ כץ בריאיון כי לדעתו נתניהו טעה בכך שלא הסכים לתת לו להיות ראש הממשלה במקומו ולעמוד בראש ממשלת ימין. לטענתו, אם בקשתו הייתה נענית אז הוא היה "מצליח בוודאות" להרכיב ממשלה.

בראיון שהוא העניק ל'חדשות 12' הוא הוסיף כי ""אחרי שנה, אחרי שתהיה ממשלת חירום, הוא גם יכול היה לחזור. אני חושב שאני צדקתי בדבר ההוא וחבל אולי שזה לא קרה".

לדברי כ"ץ באותו ריאיון, התוכנית הייתה שהוא יחליף את נתניהו בתפקיד – כך שלבסוף הוא יחזור אליו כעבור שנה. "הדבר הזה לא קרה ואנחנו כרגע נערכים להחליף את הממשלה בכנסת הקיימת, לא בבחירות".

"זה יקרה כתוצאה מזה שהם יגיעו למבוי סתום. לצערי אין לראש הממשלה בנט אין את מוטת השליטה שצריך ראש הממשלה בכלכלה, בביטחון, בחינוך ובבריאות כדי לנווט".

לדברי הפרשן הבכיר נדמה כי זו הסיבה שנתניהו החליט ללכת על הראש של בכיר מפלגתו, זאת לאחר עמידה לצדם של "הליכודניקים החדשים" בכדי לקבל את קולותיהם בפריימריז.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture