Moshe Shai/Flash90

בתגובה לטרור העפיפונים: ישראל תמנע מעבר סחורות בכרם שלום

בעקבות הנזק העצום שנגרם לשטח עוטף עזה כתוצאה מטרור העפיפונים, החליטו ראש הממשלה ושר הביטחון לקבל את המלצת הרמטכ"ל ולסגור את מעבר כרם שלום. ליברמן שלח מסר תקיף למנהיגי חמאס ואמר: "המחיר שתשלמו יהיה גבוה מצוק איתן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאור התמשכות טרור ההצתות ונסיונות הטרור הנוספים שמוביל ארגון הטרור חמאס תוך ניצול וסיכון תושבי רצועת עזה, קיבלו ראש הממשלה ושר הבטחון את המלצת הרמטכ"ל לסגור החל מהיום את מעבר הסחורות כרם שלום למעט ציוד הומניטרי (בין היתר מזון ותרופות) שיאושרו באופן פרטני על-ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בנוסף, לא יתבצע כל ייצוא או שיווק סחורות מרצועת עזה.

בנוסף, הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה למשך עונת הדיג בשלושת החודשים האחרונים משישה מיילים ימיים לתשעה מיילים ימיים המסתיימת היום- לא תוארך, ומרחב הדיג יוחזר היום (ב') לטווח שישה מיילים.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני אמרתי לכם כבר מזמן שאני לא מתכוון לפרסם מראש את כל הצעדים שאנחנו עושים או מתכננים, אבל בעצה אחת עם שר הביטחון אנחנו נכביד את ידינו על שלטון החמאס ברצועת עזה – מיידית. בצעד משמעותי אנחנו נסגור היום את מעבר כרם שלום. יהיו צעדים נוספים ואני לא מפרט אותם".

מדובר צה"ל נמסר כי "מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטארית ברצועה בדרכים רבות. עם זאת ולאור המצב בו ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף – ננקטו צעדים אלו. באם תמשך התופעה ימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו.

"ארגון הטרור חמאס הוא האחראי לנעשה ברצועת עזה ולהשלכות ממנו. חמאס הוא שגורר את תושבי הרצועה לתהום, צה"ל ימשיך ויפעל ככל שיידרש על מנת לשמר את האינטרסים הבטחוניים של מדינת ישראל", הוסיף דובר צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: "אתמול היו ארבע שנים ל"צוק איתן" ואני רוצה להבהיר קודם כל לראשי חמאס ברצועת עזה, אף אחד לא נרתע לא מהסלמה ולא מעימות רחב, אנחנו לא מחפשים לא עימותים ולא הרפתקאות צבאיות אבל בדרך בה חמאס מתנהל הוא פשוט מתדרדר ועלול לשלם את כל המחיר, מחיר הרבה יותר כבד מאשר ב"צוק איתן".

"המציאות הזו ששורפים לנו יום-יום חורש טבעי ושדות, ועד עכשיו נשרפו כ-28,000 דונמים שזה פחות או יותר שטחה של עיריית נתניה או עיריית רחובות, אנחנו לא מתכוונים לספוג את זה ולא מתכוונים להמשיך בצורה כזאת. לכן אני מציע להם קודם כל להתעשת ולהפסיק עם כל הפרובוקציות על הגדר ועם השריפות. אנחנו כבר ביומיים הקרובים נתחיל להכביד על כל המעברים, זה לא יוכל להימשך, כמו שאמרתי הנחיתי את צה"ל ומתפ"ש לנקוט כמה צעדים, הם יתחילו להרגיש שזה לא יעבוד בצורה חד-צדדית מן הסוג הזה.

ליברמן הוסיף, "גם לגבי כל הפרשנויות וראיתי הרבה פרשנים מדברים על "עזה תחילה", על כל הצעדים ההומניטאריים, אז קודם כל אנחנו באמת הכנו פה חבילה הומניטארית מכובדת, עם יכולת להקל בצורה דרמטית על תושבי עזה. אבל מבחינתי לא קיים דבר כזה "עזה תחילה", תחילה זה שבויים ונעדרים שלנו, כמו שאנחנו מוכנים לנקוט בצעדים הומניטאריים, זה אך ורק בתנאי שיהיו גם צעדים הומניטאריים מצידם, קרי הסדרת נושא שבויים ונעדרים ואם מישהו חושב שיוכל לקבל שם הקלות מרחיקות לכת בלי לפתור את סוגיית שבויים ונעדרים, זה לא יקרה. עמדתי פה מאוד ברורה ואני אתנגד לכל התפיסה ולכל הגישה שאפשר באופן חד-צדדי לקבל הקלות בלי לפתור את סוגיית שבויים ונעדרים".

https://archive.jdn.co.il/news/israel/1018593

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלה בלה בלה.. כן מר סר הבטחון אנו בעוטף מרגישים בודדים אנחנו לא מענינים אתכם באמת..

סוף-סוף
קצת שכל קיבלתם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture