צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרשת מצלמות המהירות: "להדיח ולחקור קצינה בכירה במשטרה"

פרשת מצלמות המהירות ואמינותן עולה שוב לסדר היום. נציב תלונות הציבור קבע כי המשטרה הטעתה בכוונה את בית המשפט והסתירה חומר חקירה מהותי מההגנה. ממליץ להעביר מתפקידה ולהעמיד לדין את ראש לשכת התביעות במשטרת התנועה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמינות מצלמות המהירות: נציב תלונות הציבור, השופט בדימוס דוד רוזן, ממליץ היום (ב') ליועץ המשפטי לממשלה לנקוט צעדים פליליים נגד תובעים במשטרה, בטענה כי אלה הסתירו מבית המשפט ומצוות ההגנה במכוון חומרים הקשורים לאמינות מצלמות המהירות. כמו כן המליץ לממלא מקום מפכ"ל המשטרה להדיח את נצ"מ שרית פיליפסון, ראש לשכת התביעות במשטרת התנועה, בעקבות רשת הסתרה ושקרים של התביעה המשטרתית בבית המשפט.

רוזן מצא כי פיליפסון ותובע משטרתי בדרגת רב פקד, "הסתירו לכאורה בכוונת מכוון מבית המשפט עובדות מהותיות שהיה בכוחן לקעקע מארג ראיות התביעה". הוא ציין בהחלטתו כי העביר את הטיפול ליועץ המשפטי לממשלה, "נוכח החשש הממשי לביצוע עבירה פלילית על ידי מייצגי המדינה בערכאות".

לתביעה המשטרתית התברר כי עיקר התשתית הראייתית שלה בתיק מבוססת על עדות שקר שנתן נציג מכון התקנים, בעדותו בבית המשפט לגבי מהימנותה של מערכת מצלמות המהירות שמפעילה המשטרה. משהתבררה הקריסה הראייתית, הנחתה פרקליטות המחוז את התביעה המשטרתית למסור באופן מיידי את המידע החדש לידי ההגנה. אולם במשך שנה וחצי החומר לא הועבר, בהנחיית ראש לשכת התביעות במשטרת התנועה, ניצב משנה שרית פילפסון.

הבדיקה של הנציב החלה לאחר שסנגור פנה אליו בתלונה נגד התנהלותה של התביעה המשטרתית בתיק שלטענתו התנהלה באופן שעלול להתפרש כעבירה חמורה על טוהר המידות ואף הסתירה בכוונה מידע חשוב מבית המשפט ומצוות ההגנה. לאחר בירור התלונה על כלל טענותיה קבע הנציב כי מדובר בתלונה מוצדקת. "התביעה המשטרתית נמנעה מלמסור חומר חקירה מהותי להגנה, ולא פחות חשוב, לבית המשפט", קבע הנציב.

השופט בדימוס, רוזן, מציין כי נציג מכון התקנים העיד בבית המשפט שנכח בעשרה ניסויים בהולנד בנוגע לאמינות מצלמות המהירות, וכי עוזרו נכח ב-490 ניסויים נוספים. לאחר העדות, כותב רוזן, כי התברר שנציג מכון התקנים שיקר וכי הוא או כל נציג אחר של מכון התקנים כלל לא נכחו בניסויים שעליהם העיד, ולמעשה כלל לא התקיימו ניסויים בהולנד.

קצינת המשטרה הבכירה טענה בהתייחסותה, כי לא היא ניהלה את התיק המדובר, כי היא לא עודכנה באופן שוטף בנעשה בו וכי ישנם גורמים מקצועיים שזה היה תפקידם. הנציב קבע שעמדה זו מתנגשת בדברים שנגלו בבירור התלונה בצורה חד משמעית על ידי התובעים: "מעורבותה של הקצינה הבכירה בניהול התיק, בצורה צמודה וישירה, ניכרת וברורה".

לנוכח הדברים, העביר הנציב את החלטתו לטיפול היועץ המשפטי לממשלה. כמו כן, המליץ בפני ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, להעביר את הקצינה הבכירה מתפקידה. "לידי התביעה המשטרתית הועבר חומר חקירה מהותי, שיש בו, לכאורה, כדי לקעקע הבסיס הראייתי עליו הסתמכה התביעה בבית המשפט להוכחת כתב האישום", פירט הנציב בהחלטתו. "חרף זאת, התביעה, בידיעתה המלאה ובהנחייתה של הקצינה הבכירה, בחרה לנהוג אחרת. התביעה הלכה למעשה, הסתירה לאורך כשנה וחצי את המידע החדש שהובא לפניה – בתקופה בה נמשכו הדיונים בבית המשפט – עד להתערבותה של פרקליטות המדינה בעניין".

עוד כתב רוזן בהחלטתו: "אין מחלוקת כי העובדה שנציג מכון התקנים חזר בו מעדותו ומהכתוב בחוות דעתו, הינה בבחינת 'ראיית זהב' עבור ההגנה, שיש בכוחה לזכות את הנאשמים, כפי שאכן קרה בפועל, עם חשיפת האמת בבית המשפט. הסתרת חומר חקירה הינה אך מקלעת אחת ברשת השקר והחיפוי שנפרשה על ידי התביעה בבית המשפט".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי: "החלטת הנציב התקבלה היום במשטרה. בכוונתו ללמוד אותה לעומקה, וככל שידרש יופקו הלקחים הנדרשים וינקטו צעדים מתאימים. נדגיש כי תובעי המשטרה, בתחום התעבורה ובכלל, פועלים וימשיכו לפעול ברוח הצדק ובהתאם לחוק, ביושרה, בהגינות וללא משוא פנים, כשכל חריגה מהאמור תיבדק ותטופל בהתאם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הבנתי כלום משפת הקודים הציונית הזאת.
אז מה נפקה מינא? האם המצלמות מהירות אמינות או לא? אם הם אמינות וחוזרות לתפקוד כבעבר שכך מרוקנים כיסים בדו"חות מהירויות אני עוזב את המדינא הזאת לאלתר.
אני מאד מקוה שימצאו שהמצלמות לא אמינות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture