By Don.chulio, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3082970

חברת הגלידות הפופולרית הודיעה: "לא נמכור ב'שטחים הכבושים'"

חברת הגלידות האמריקנית - שנוסדה על ידי יהודים, הודיעה כי לא תמכור את מוצריה ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים", כלשונם • ברשת קראו לישראלים להחרים את המוצר, אך החברה המייצרת את הגלידה הכשרה בישראל מסבירה למה כדאי להמתין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בן אנד ג'ריס, חברת הגלידות הפופולרית בעולם, הנמכרת גם בישראל בגירסה כשרה, הודיעה היום (שני) כי היא מפסיקה למכור את מוצריה במה שכינו בהודעת החברה 'השטחים הפלסטינים הכבושים'.

החברה, שהוקמה על ידי בן כהן וג'רי גרינפילד, יהודים מניו יורק, החליטו להחרים את היהודים המתגוררים בארץ ישראל. בתגובה, עלו קריאות רבות להחרים את החברה, אך הזכיין הישראלי מסביר.

בהודעה שפורסמה אחר הצהריים באתר האינטרנט שלה נכתב: "אנו מאמינים כי מכירת הגלידה בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא תואמת את ערכינו, וקיבלנו פניות גם מהלקוחות והשותפים שלנו".

בהודעת החברה נמסר כי לא יחודש הרישיון של הזכיינית הישראלית שלהם שמסתיים בסוף השנה ושמאפשר לשווק גלידה גם בהתנחלויות. בהודעה נמסר כי שיווק הגלידה בישראל יימשך בהסדר חדש שיגובש. החברה מסרה כי עדכון נוסף מטעמה יינתן בקרוב.

בחברת הגלידות ציינו, "יש לנו שותפות ארוכת שנים עם בעל רישיון ההפצה בישראל, שמייצר את גלידות בן אנד ג'ריס בישראל ומפיץ אותן באזור. אנחנו עובדים כדי לשנות זאת והודענו למחזיק הרישיון כי אנו לא נחדש את הסכם הרישיון כשיפוג תוקפו בסוף השנה".

מחברת "בן אנד ג'ריס ישראל" נמסר: "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים – לא לאפשר להחרים את ישראל – זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יונילבר, הבעלים של בן אנד גריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באיזור הדרום".

החברה הישראלית מוכרת את הגלידות עם כשרות, כאשר לכל הטעמים תעודת כשרות מטעם הרבנות של קריית מלאכי, ולחלק מהטעמים יש כשרות נוספת מטעם בד"ץ מחזיקי הדת של בעלזא.

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר: ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג'ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית. יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה: "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן ובשל כך לגרום לפיטוריהם של מאות עובדים ישראלים בדרום. צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור. אנחנו מחזקים את ידיה של החברה הישראלית, אשר סירבה להחרים חלק נכבד מאזרחי ישראל, ואנחנו מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריז' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק. בימי הקיץ החמים, אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture