ביום שאחרי… • טור פוליטי

היהדות החרדית תצטרך להתרגל למציאות חדשה למציאות בה בחור בגיל- 18 יצטרך לגלות למקום תורה בחו"ל כי בישראל לומדי התורה תהיה קבוצת מיעוט שזכתה למעמדה מהימים בהם ליהדות החרדית הייתה השפעה במוסדות השלטון

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

…"אני מבחינתי תעיר אותי אחרי ה23 בינואר"… את המשפט הזה אמר לי השבוע אחד מחברי הכנסת היותר בכירים של 'הליכוד ביתנו'. חברי הכנסת של הליכוד ביתנו די רגועים הם יודעים שבתסריט הבלהות של התנועה המפלגה תקבל 30 מנדטים בתחזית האולטרה אופטימית היא צפויה להגיע לרף ה- 40 מנדטים. חברי הכנסת שם די רגועים. הם מבינים שהכסא די מבוטח. נצחונו של נתניהו מובטח השאלה העומדת בפניו היא רק את מי להכניס כשותף.

קרא עוד:

[postim]

בחלום הבלהות של היהדות החרדית עלול להיווצר מצב בו נתניהו פונה לממשלת מרכז כאשר השותפות האפשריות הם בנט מהבית היהודי, יאיר לפיד מ'יש עתיד', העבודה של יחימובי'ץ. עם אופציה לתנועה של ציפי ליבני. נתניהו ישמח להקים מפלגת מרכז נטולת חרדים. הוא כבר מצהיר על חלוקת השלל עוד בטרם כבש את היעד, תעלול שעוד עלול לעלות במספר מנדטים בסיום הבחירות. אמירה מסוג "תיק השיכון יישאר הפעם בידי הליכוד" היא אמירה ברורה אני בנימין נתניהו מבקש להיפרד מהחרדים אני לא מעוניין בכם עוד.

נתניהו לא התחיל את הקמפיין הזה משום מקום. הקמפיין הזה הוא המשך ישיר למסע הסתה כנגד המפלגות החרדיות מסע שרץ כבר תקופה ארוכה בין חברי מרכז ליכוד וחלחל עד לצמרת ההנהגה. הפרשן הפוליטי של אתר ליכודניק אריק זיו כתב בטורו הפוליטי הרואה אור באתר בו כתב את הדברים הבאים: “ובינתיים, אין ספק כי נפתלי בנט מהווה את הפתעת הבחירות. ובאם המגמה של בנט תימשך נגלה כי הוא הולך להשיג כמות מנדטים של יותר מ-15. זה מה שמסתמן עכשיו. המצב הוא שמצביעי ליכוד השלימו עם זה שנתניהו ראש ממשלה ומעבירים תמיכה לבנט כך שהוא יהיה השותף הבכיר בממשלה. מה גם שבנט, שמוכר לליכודניקים, הופך להיות השותף שיגרום לש”ס להבין כי היא לא בעלת המשקל המשפיע. בנט כבר סימן את תיקי הפנים והשיכון שהם תיקים חשובים מבחינת השפעה. ללא ספק הרבה חברי ליכוד מעדיפים את בנט בפנים או בשיכון. אלו קרובים לליכוד יותר מדרעי. מה גם שבליכוד זוכרים כיצד שרי ש”ס רדפו את חברי הליכוד בבית שמש עד שהפכו אותה למאה שערים".

זיו מוסיף וכותב :"גורמים בליכוד מתארגנים לקריאה לנתניהו של ‘ממשלה של משרתים ולא משתמטים’. לכן מגמה זאת מהווה ראש חץ לבנט שיגרוף את המנדטים”. דברי זיו.

נתניהו ממשיך את הקו בו הוא לא רוצה את החרדים והוא מציב תנאים שהם בגדר:.."על מנת שתעלה לרקיע"… הוא יודע שיש קווים אדומים, ועם כל זאת נתניהו חוצה אותם.

באם תרחיש זה יתקיים כל היהדות החרדית תצטרך להתרגל למציאות חדשה למציאות בה בחור בגיל- 18 יצטרך לגלות למקום תורה בחו"ל כי בישראל לומדי התורה תהיה קבוצת מיעוט שזכתה למעמדה מהימים בהם ליהדות החרדית הייתה השפעה במוסדות השלטון.

גם בתי כנסת ומוסדות שיזדקקו לתקצוב עבור שיעורי תורה והרצאות, שיפור ושיפוץ למקוואות לכשיגיעו למשרדי המועצה הדתית יתקבלו על ידי פקיד חייכן ונחמד שסמוך לאוזן ימין שלו תלויה לה כיפה סרוגה צבעונית והוא בחיוך נבוך יגיד לכם "מצטער אבל את סל התקציב למען שיעורי תורה העברנו לגרעין התורני". או "מצטער אבל כבר העברנו את התמיכה והתקצוב עבור שבת ארגון של בני עקיבא" שיהיה ברור הוא יהיה אדיב חייכן וצעיר גם רהוט אבל מאוד לא ברור לכם. שירותי הדת בישראל יהפכו לזרוע ביצועית של אותם ארגונים המזוהים עם הציונות הדתית.

לא לעולם חוסן

נתניהו מתנהג כאילו אין מחר וכאילו גזרה היא מן השמים שעם ישראל כרך את גורלו לצידו של המושיע הגדול ביבי נתניהו. ביבי צריך להקשיב גם למתמודדים האחרים לפיד ויחימובי'ץ מבהירים אנחנו לא שמאל אנחנו מרכז. לא מן הנמנע שהחרדים דווקא ייגשו לנשיא המדינה וימליצו לו על יחימובי'ץ כאחת שראויה להנהיג את המדינה.

עד היום המפלגות החרדיות למדו שכשהשמאל בשלטון כמעט ולא מתרחשות תאונות חזיתיות בין הדת למדינה. כמות התקלות שואפת לאפס. לליכוד מסורת רבת שנים במערכות יחסים מורכבים מול הציבור החרדי ראשי הליכוד באמירות שלהם משאירים את טומי לפיד הרחק מאחור, לחלקם יחס קר עד מנוכר. שהוא המשך לשנאת חרדים אטומה.

האמירות של חוטבלי ואלקין כנגד החרדים הם רצון להראות לחבר'ה שם 'אנחנו אפילו יותר מכם זה אל תדאגו אנחנו לא כאלו דתיים'.

הציבור החרדי עוקב ורואה כיצד יחימובי'ץ מתנהגת בממלכתיות בתקופה האחרונה איך שמרה על שתיקה בכל הנוגע לשאלת גיוס בני ישיבות. יש לה קשרים טובים עם חברי הכנסת החרדים. וכבר היו מקרים מעולם שלא המפלגה הגדולה היא זו שזכתה בבכורה תשאלו את ביבי עצמו איך קרה שדווקא את הממשלה האחרונה הוא הרכיב למרות שקדימה הייתה המפלגה הגדולה יותר בכנסת.

הכותב משמש ככתב ופרשן פוליטי בעיתון 'יום ליום'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נו ואז מה יקרה…
מה איבדנו את האמונה? הכל תלוי בנתניהו או בעוד חבר כנסת או פחות?
אם זהו רצון ה' שנמסור נפש ממש בשביל לקיים תורה ומצוות אז זה מה שמוטל עלינו.
כמובן שצריך השתדלות, אבל לא בזה תלוי עתיד עולם התור…

לכן מצביעים אמנון יצחק רק הוא ישמור על עולם התורה

הרב הצדיק אמנון יצחק ידאג לעולם התורה הגיע הזמן שבמועצות הדתיות נראה יותר תימנים

הזלזול של כותב המאמר בציונות הדתית אינו ראוי.
כל הפוסל במומו פוסל. הכותב מניח שהציונות הדתית תדאג רק לעצמה כי כך נוהגים החרדים (במועצות הדתיות, רבנויות וכו') אולם הציונות הדתית חרטה על דגלה דאגה ואכפתיות לכל עם ישראל על כל גווניו.
לדוגמא, אם נניח שלציונות הדתית תהיה שליטה מוחלטת ברבנות והמועצות הדתיות, מובטח שלחרדים יהיה שם גם ייצוג וחלוקת תקציבים בהתאם לחלקם באוכלוסיה.

לא אמנון יצחק ולא אף אחד רק ש"ס ולא צריך לראות תימנים במועצות הדתיות מי שידאג לעולם התורה הוא רק מרן שר התורה הרב עובדיה יוסף

מסכים עם המגיב הראשון. אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים. המצב כ"כ בשפל (בעקבות מעלליהם של הפא"יניקים החדשים – פלס) שיכול רק לעלות.

חוצפתכם מרקיעה שחקים!! מבקשים מכם להסיר את הפרסומת המשוקצת של האוניברסיטה שאתם מפרסמים, ואינכם מתייחסים לא לנו ולא לרבנים גדולי הדור!
תתביישו לכם!!!

לזכריה ומשה: אמנון יצחק לא הזכיר אפי' פעם אחת את הענין הכאוב של גיוס בני הישיבות וכו' ולא אמר שישתדל מאד בנושא, אותו מטריד רק כמה שקלים לחם עולה וכדו'. חוץ מזה הקב"ה מלמד אותנו קצת לקח, שא"א לסמוך על שום חילוני או חצי חילוני, הם חושבים שכוחם ועוצם ידם עשה להם וכו', הקב"ה רק מוכיח לנו עד כמה צדק הרשכבה"ג מסאמר זי"ע ששום שותפות עם הציונים ימ"ש לא יועיל, וכעת הם אכן מפנים לנו גב בגדול, כי מהם לא יצא שום טובה, רק מהקב"ה בעצמו, ואם אנחנו סומכים על חה"כ הזה או העסקן הזה וכו' רוצה הקב"ה להראות לנו – לא ח"כ ולא בתיך… אלא אני מנהיג את העולם, ותפסיקו לסמוך על כל המושחתים הללו, תתסמכו רק עלי!!! ומי שלא מבין את זה בדרך הקלה- מבין את זה בדרך הקשה, ה' ירחם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture