Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות חושף: מחוסנים ייצאו מהבידוד מיד בתום הבדיקה השלילית

ניצן הורוביץ ציין כי רוב החולים בווריאנט מגיעים מחו"ל ולכן חובת הבידוד הוקשחה בגל הנוכחי - אך הוסיף כי אולי יחזרו בקרוב למדיניות שהייתה נהוגה בתקופת הדלתא • בנוסף, אמר כי ההחלטה בדבר החיסון הרביעי תתקבל בקרוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התראיין הערב (ראשון) בתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, והזהיר מפני התפשטות רחבה, מחלה קשה וריבוי אשפוזים בארץ, בעקבות האומיקרון. עם זאת, טען כי מדיניות הבידודים הקשוחה צפויה להשתנות.

"חלק גדול מהתחלואה באומיקרון עדיין מגיעה מחו"ל. ברגע שזה ישתנה, נשנה מדיניות", אמר השר. "אנחנו בהחלט מודעים לבעיית 'בידודי המגעים' שעשויים להיות רחבים מאוד. אז אנחנו דנים עכשיו בשינוי, אולי נחזור למדיניות שהייתה בתקופת הדלתא – שמי שהיה מאומת ומחוסן, ימתין לתוצאות בדיקה ויצא מהבידוד".

"אנשים שלא מחוסנים יישארו בבידוד כדי להגן עליהם. כרגע אנחנו עדיין בשלב שאנחנו מנסים להאט ככל שאנחנו יכולים את התפשטות האומיקרון ולכן אנחנו מחייבים בידוד מגעי לכולם. אני מניח שתוך כמה ימים זה עשוי להשתנות".

על החיסון הרביעי, הבהיר: "זו החלטה שהיא החלטה רפואית נטו. אני לא מתערב בה ולא פוליטיקאים אחרים. מי שמקבל את ההחלטה זה מנכ"ל משרד הבריאות שהוא איש מקצוע משכמו ומעלה. הוא מתייעץ עם קשת רחבה של מומחים ויקבל את ההחלטה בימים הקרובים".

הוא נשאל על נתוני התחלואה ואמר כי "אין צורך בבהלה גם אם צפויים ימים לא קלים. יש דיווחים, גם מבריטניה וגם מארה"ב, על עלייה חדה באשפוזים וזה עלול לקרות גם כאן. עיקר הבעיה היא בקרב אלו שלא התחסנו ולכן הם הרבה יותר פגיעים ומועדים למחלה קשה ואשפוז. אם נסתכל על המאושפזים כרגע כמעט כולם לא מחוסנים. למרבה הצער יש לנו שליש מהאוכלוסייה שלא מוגן, לא מחוסן או לא מוגן באופן מספיק וכן עלולה להיות מחלה קשה ואשפוזים גם בארץ".

ראש הממשלה נפתלי בנט טען כי בעקבות 'קללת ההצלחה' ישראלים רבים לא ממהרים להתחסן או לחסן את ילדיהם. השר הורוביץ הסכים עם אמירתו. "אנשים מסתכלים מסביב ורואים שהכול פתוח ותקין אז הם אומרים שהכול בסדר ובשביל מה להתחסן. זו כמובן טעות", אמר, "מדינת ישראל רכשה חיסונים לפני כולם, אבטחנו את עצמנו מעל ומעבר, גם רכשנו תרופות ואנחנו דיי חלוצים בעולם. אנחנו משקיעים סכומי עתק בשביל להנגיש את התרופות, החיסונים וכל מה שצריך, אבל אנחנו לא יכולים להחליף את הבן אדם הפרטי שצריך לקבל את ההחלטה".

"אנחנו במודעות שיא בציבור הישראלי, אנשים יודעים מה זה קורונה ועל החיסונים. אם אחרי הכול יש בן אדם שמחליט לא להתחסן או לא לחסן את הילד שלו, יש גבול למה שמשרד הבריאות או מדינת ישראל יכול לעשות. מסבירים, מנגישים ואם בסוף אנשים מחליטים לא להתחסן זה בסופו של דבר אחריות שלהם, אני לא יכול להחליף את זה. אני עושה כל מה שאני יכול בשביל להנגיש את זה, להסביר ולשכנע. בסוף אנשים מוכנים לסכן את עצמם ואת הילדים שלהם, להאמין לכל מני שטויות שרצות בפייסבוק – צר לי על זה מאוד. אני עושה כל מה שאני יכול אבל יש גבול למה שהמדינה יכולה לעשות", הדגיש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture