Olivier Fitoussi/FLASH90

אלפים בהפגנת הימין: "על חומש ועל הנגב הממשלה הזאת תיפול!"

אלפים מפגינים בשעה זו בירושלים, מול משרד רה"מ, בהובלת ראשי המועצות ביו"ש, בדרישה שלא להרוס את חומש ובדרישה שלא להפקיר את אדמות הלאום ביו"ש ובנגב - במלאות חודש לפיגוע הרצחני ובסיומו של שבוע ההתקפלות בפני הבדואים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפים מפגינים הערב (חמישי) מול משרד ראש הממשלה ברחוב קפלן בירושלים בדרישה שלא להרוס את ישיבת חומש, שלא לפגוע בהתיישבות ובקריאה לשמור על אדמות הלאום ביו"ש ובנגב ובדרישה להסדיר את ההתיישבות הצעירה.

ההפגנה מתקיימת במלאות שלושים יום להירצחו של יהודה דימנטמן ה"ד. ההפגנה מתקיימת בסיום שבוע מחאה מול משקד רה"מ. ראשי הרשויות ביו"ש היו במהלך כל השבוע במקום בדרישה שלא להרוס את ישיבת חומש, שלא לפגוע בהתיישבות, ושלא להפקיר את אדמות המדינה ביו"ש ובנגב.

בין ראשי המועצות שמשתתפים בהפגנת האלפים נמצאים ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש עיריית עמונאל אליהו גפני, ראש מועצת מעלה אפרים שלמה ללוש, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר היום: "המאבק הזה באותה מידה שהוא על חומש הוא גם על הנגב ועל כל ארץ ישראל. הביזיון הזה שבאותו יום שהממשלה מאשרת את החוק של חיבור חשמל למאחזים הבדואים שמשתלטים על אדמות הנגב, הממשלה מנתקת את החשמל והורסת בתים בחומש היא בושה וכשל ערכי!".

הוא הוסיף, "לא ניתן להפקרות הזאת להמשיך. על חומש ועל הנגב הממשלה הזאת תיפול! עם ישראל רוצה את יהודה ושומרון בנויות, את ההתיישבות הצעירה, את הנגב בשליטת מדינת ישראל, ועם ישראל רוצה את חומש הבנויה!".

Olivier Fitoussi/FLASH90

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "בנגב ייבחן העם בישראל ובחומש ייבחן העם בישראל. ממשלה שמעניקה פרס לטרור זו ממשלה מסוכנת למדינת ישראל. ממשלה שכל כולה רוח גבית לטרור. הזהרנו בהקמת הממשלה ואת התוצאות אנחנו רואים היום".

"בנט וחבריו הפקירו את מדינת ישראל, רק אתמול החליטו על חיסול הנטיעות בנגב בעקבות אלימות הבדוואים ומחסלים את ישיבת חומש בתגובה לרצח הנורא של יהודה דימנטמן הי"ד".

סמוטריץ' הוסיף: "לא ניתן! לא ניתן להם להשלים את הגירוש שהתחיל אריק שרון. לא ניתן שהחולשה תנצח. אתם, הציבור המדהים שכאן, אתם שבאתם למחות נגד עוולות הממשלה, אתם העתיד ואתם תקבעו. נתאחד כולם, כל המחנה הלאומי יחד ונגיד בקול גדול עד כאן. יחד נחזיר את דגל הציונות לראש התורן, יחד, נפיל את הממשלה הרעה ונקים ממשלה לאומית, ציונית, יהודית. יחד ננצח".

ראש מועצת קדומים חננאל דוראני: "מדינת ישראל נכנעת לאלימות של גוזלי קרקעות בנגב ומפסיקה נטיעת עצים – הלזה ייקרא משילות? והיכן הציונות? וממשלת ישראל, ראש הממשלה- טעיתם בניווט. החלטם לחבר חשמל לגוזלי אדמות בנגב ולהרוס מבנים בחומש – טעיתם בניווט. נפתלי, הבטחת להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביומך הראשון כראש ממשלה, עברה חצי שנה ועדיין קר שם לילדים – טעית בניווט".

"אמרת שכשר ביטחון לא פעלת די לעצור את ההשתלטות על שטחי סי, וכעת, בהיותך ראש ממשלה מקימים יחידה חדשה, לא למאבק על שטחי סי אלא למאבק בראשי הרשויות שנבחרו לבנות ולפתח את השומרון. שוב, טעית בניווט. אבקש לחזק מכאן את גיבורי חומש וכל ההתיישבות הצעירה הנמצאת כיום בחזית המאבק על ארץ ישראל ולקרוא מכאן לממשלת ישראל, קחו מצפן, שנו כיוון אל עבר הציוני, הערכי, ההתיישבותי".

Olivier Fitoussi/FLASH90

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בעצרת: "ממשלת ישראל מקדמת תהליך מדיני ויושבת עם מעודד המחבלים אבו מאזן לפגישות מדיניות. אתם השתגעתם?!"

גנץ פנה לראש הממשלה ואמר: "ראש הממשלה בנט, אתה מכיר היטב את ההשתלטות הערבית והאירופאית על שטחי יו"ש. אנחנו קרבים לשלב אל-חזור. הם כובשים אותנו. הם יוצרים טבעות חנק סביב היישובים והכבישים שלנו, ואתה החלטת לשתוק ולהשלים עם זה!"

ראש מועצת בנימין תקף את יחס הממשלה להתיישבות הצעירה אל מול הסדרת הכפרים בנגב: "להתיישבות שמשתלטת על הנגב עזרתם!להתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון התנכרתם!".

הוא המשיך ותקף את הממשלה: "מעולם לא היו שרים בממשלה שהצטרפו כמוכם לעלילות דם נגד המתיישבים. מעולם שרים בממשלה לא טינפו על ההתיישבות בפגישות רשמיות עם נציגי מדינות. כשאנחנו סופגים נרצחים, אבנים, יריות וטרור – אתם מכפישים אותנו!".

גנץ הזכיר בנאומו כי יצא חוצץ נגד הקמת הממשלה: "התרעתי לפני הבחירות, התחננתי שלא תקימו את הממשלה הזו כי ידעתי שהיא תפגע בהתיישבות.
בכל החצי שנה האחרונה נמנעתי מלמתוח ביקורת רוחבית. אבל בתקופה האחרונה התגלה לצערי שכל מה שהזהרתי אתכם ממנו אישית, קרה וקורה. קורים דברים שלא היו כאן עשרות שנים. התפתחויות שלא היו מאז ההתנתקות ומאז אוסלו. ההתיישבות יצאה היום למאבק! לא ננוח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה לבנט שאין כדוגמתה, דווקא אנשי המגזר שלו, המגרש הביתי שלו מפגינים בכזו עוצמה נגדו, הדבר מעיד לאיזה עומק הוא התדרדר וסוחב את כולנו איתו.
הבובה על חוט של עבאס המנומס

למה לא הצטרפנו? למה אנחנו אף פעם לא מתאחדים?????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture