ישיבת הכנסת נעולה | יו"ר הכנסת: "שה' יברך את חברי הכנסת"

יו"ר הכנסת בפועל, חבר הכנסת בנימין בן אליעזר: "נושֵׂא תפילה, לאל שיברך את חברי הכנסת ב"חן ושכל טוב" | פואד פרגן לנתניהו ונתן עצה טובה לחברי הכנסת החדשים.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ותיק הח"כים, יו"ר הכנסת בפועל, בנימין (פואד) בן אליעזר זקף לזכותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו את הצבת נושא הגרעין האירני בלבו של סדר היום העולמי ואת השמירה על כלכלה יציבה אך הוסיף כי הישג זה אינו יכול לחפות על כשליה החברתיים של הממשלה.

קרא עוד:

[postim]

יו"ר הכנסת, בן אליעזר פתח את דבריו בדברי תודה לאזרחי ישראל שנתנו בחברי הכנסת התשע-עשרה את אמונם כדי שישרתו את העם ואת המדינה בכבוד ומתוך שליחות ואחריות. הוא ביטא את הערכתו העמוקה לנשיא המדינה שמעון פרס "ממובילי דור התקומה", לדבריו, "ומן המדינאים הבולטים והמוערכים בדורנו".

בן אליעזר הוסיף ובירך את עמיתיו חברי הכנסת ושלח ברכה מיוחדת לחברי הכנסת החדשים והנרגשים בישיבתם במליאת הכנסת לראשונה. "תודה והוקרה הביע ליו"ר הכנסת היוצאת ראובן ריבלין על ניהול ישיבות הכנסת בנועם הליכות, בתבונה ובהגינות רבה.

את עיקר נאומו הקדיש למצבה של מדינת ישראל בזירה הפנימית והבינלאומית. הוא זקף לזכות הממשלה היוצאת את השמירה על כלכלה יציבה חרף המשבר הכלכלי בעולם, אך הוסיף כי הישג זה אינו יכול לחפות על כשליה החברתיים של ממשלה זו והממשלות שקדמו לה. הוא הדגיש את מצבם הקשה של המשפחות החד-הוריות והזקנים ושחיקתו של מעמד הביניים.

בזירה הבינלאומית אמר בן אליעזר כי המשוואה האסטרטגית השתנתה לרעה והסכנות לבטחונה של ישראל החמירו: "הסכם השלום עם מצרים עומד כיום בפני אחד ממבחָנָיו הקשים ביותר, וכמוהו, להבדיל, גם השלום עם ירדן. בסוריה מתחולל מֶרחץ-דמים, וּזְליגה אֶפשרית של אֶמְצְעֵי-לחימה משוּכללים ולא-קונבנציונליים לארגוני טרור מַדְרִיכָה את מנוּחָתֵנוּ. תורכיה, שעימה ניהלנו יחסי ידידות אמיצה, מַפנָה לנו את גבה. אך האיום החיצוני החמור ביותר על ישראל ועל שְלום העולם טָמוּן בְּהִתְגַּרְעָנוּתָהּ של איראן, וּבשאיפתם של כוחות אסלאמיים רדיקאליים להגיע להגמוניה באזור".

הוא זקף לזכותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו את הצבת נושא הגרעין האירני בלבו של סדר היום העולמי ותמיכת העולם במאמציו אלה של ראש הממשלה.

בן אליעזר הביע דאגה מן "הקפאון המדיני", לדבריו "הקיפָּאון המדיני, והייאוש הַנִּלְוֶוה אליו, מייצרים תסיסה באוכלוסייה הפלסטינית וּמחַזקים את הגורמים הקיצוניים בְּקִרְבָּהּ"

בן אליעזר הוסיף כי "אנו מתנהלים בשאֲנַנּוּת מסוכנת, מתעלמים מן הכתובת על הקיר וְנֶעְדְּרֵי יוזמה וִיצִירָתיוּת מדינית. בַּל נשכח: הוּפתענו כשפרצו האינתיפאדה הראשונה והשנייה. כל תקוותי היא שלא נופתע שוב. מה שרואים משם צריך לראות גם מכאן: ככל שחמאס מתעַצֵּם בשטחי הרשות הפלסטינית, בה במידה מִתחזקת הסבירוּת להתפָּרצוּת אלימה, שאַחֲרִיתָהּ מי יְשׁוּרֶנָּה.

המֶּסֶר שאני מבקש להדגיש מעל במה זו הוא ש"כיפת הברזל" החזקה ביותר היא "כיפת השלום". הברירה היא – שְׁלֵמוּת הארץ או מדינה יהודית".

אני נושֵׂא תפילה, כי הָאֵל הטוב ייתן את ברכתו לַכנסת הַתְּשַׁע-עֶשרה היוצאת לדַרכָּהּ, ויעניק לנו – חברי הכנסת – "חֵן וְשֵׂכֶל טוֹב" לחוקק חוקים טובים, לכבד זה את זה, לנהל את דיונינו בסוֹבלָנות, בתרבּוּת, בִּנדיבוּת וּברוחב דעת, כדי לשרת נאמנה את מדינת-ישראל על כלל אזרחיה ותושביה", סיים בן אליעזר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הוא מברך הוא מנעץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture