מבקר המדינה נגד עיריית בני ברק: "לא מפרידים אשפה"

דו"ח מבקר המדינה מיצב את בני ברק במקום בלתי ריאלי מבחינת אורח חיים ירוק, כשמנגד - מכתבו החם של השר להגנת הסביבה לראש עיריית בני ברק: "ידידי היקר, הינך המוביל בתחום המחזור מול כל הרשויות האחרות • עיריית בני ברק: "הבדיקות אינן רלוונטיות, אנו משתפרים מיום ליום ומבקר המדינה לא מתייחס לכך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דו"ח של מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר מיצב את עיר התורה בני ברק במקום נמוך מבחינת 'עיר ירוקה' העושה למען הגנת הסביבה. בתגובה, מפרסמת היום (א') עיריית בני ברק את מכתבו של השר גלעד ארדן לההגנת הסביבה, בה הוא כותב לראש העירייה, יעקב אשר, כי עירו נמצאת במקום הראשון (!) מול כל הרשויות האחרות.

עוד בנושא:

[postim]

"מכובדי, ידידי היקר", כותב השר ארדן לאשר, במכתב שכותרתו: "עיריית בני ברק העיר המובילה באיסוף עצמי של קרטון. עיריית בני ברק בראשותך היא הרשות המובילה באיסוף עצמי של קרטון מבין כל הרשויות. תוך זמן קצר הבאת לשינוי שתורם הן להעלאת איכות החיים והסביבה והן לקידום מהפכת המחזור".

המכתב מפורסם בתגובה לדברי מבקר במדינה, מיכה לינדנשטראוס מהשבוע שעבר, לפיהם "בעיר ישנם רק עשרות מיכלים לאיסוף קרטונים", לא נעשה מספיק להפרדת האשפה ועוד מפגעים אחרים לאווירה הירוקה של האזור.  מתברר שהדו"ח אינו משקף את המציאות הנכונה, כיוון שהוא משקף נתונים שהיו נכונים לפני כמחצית השנה, טוענים בעיריית בני ברק.

"עיריית בני ברק מעריכה ומברכת את משרד מבקר המדינה על ביקורותיו והערותיו בתחומים שונים, ובהם הדו"ח האחרון על טיפול בתחומי המיחזור", כותב דובר עיריית בני ברק בתגובה לדו"ח "אך הואיל ומאז סיום עבודת הביקורת ועד לפרסומה עברה כבר למעלה ממחצית השנה, אין הדו"ח יכול לשקף את המצב לאשורו ואת המהפכה שהתחוללה בעיר באותה תקופה".

קמפיין ירוק בהיקף של יותר מחצי מל"ש

כיום מוצבים בעיר 90 מכלים לקרטונים, עשרות רבות של מכבשים להידוקם, שלוש משאיות עירוניות הפועלות 24 שעות ביממה לאיסוף קרטונים, 400 כלובי בקבוקים, ארבעה מרכזי מיחזור משולבים ו- 25 כלובים לבדים ישנים. 

"טענת המבקר הינה שהמדד הבסיסי המשמש לבדיקה שהרשות עומדת ביעדי המשרד הוא היחס בין כמות האשפה שנוצרה לבין כמות האשפה שהופרדה (הפרדת הפסולת היבשה מהפסולת הרטובה). על פי 'תורת המיחזור' הרי שהמדד צריך להיות היחס בין האשפה שעברה למחזור לבין האשפה שעברה להטמנה", מסביר הדובר.

"הבדל זה הינו מהותי כי בנסיבות השעה, גם אם העיר בני ברק הייתה מבצעת הפרדה מלאה, הרי שהמבקר התעלם ממגבלות היכולת של תחנת המעבר בחיריה, שהינה באחריות איגוד ערים דן לתברואה, לבצע את פעילות ההפרדה של אשפה או לקבל אשפה ממויינת (מופרדת במקור).

"למיטב ידיעתנו, בכוונת האיגוד להקים מתקן rdf, למיון פסולת ולהפקת חומר דלק מהפסולת. השימוש במתקן יצמצם ב- 30% את ההטמנה. הקמת המתקן תבוצע תוך כשלוש שנים עד ארבע שנים. 

"ההערה על אי קיום פעולות הסברה בתחומי המיחזור הייתה נכונה לשעתה. ברם, בשנה האחרונה פורסמו מודעות הסברה רבות בתחום בתקשורת ובלוחות שברחובות העיר, ובחודשים האחרונים התקיים קמפיין ענק להסברת הנושא לילדי העיר, בעלות כספית של כ-600,000 שקלים חדשים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture