ח"כ מוזס: תפסיקו לחשוב שאתם מממנים אותנו

מוזס עוקץ את לפיד; "על ההורים להיות אחראים לילדיהם? עובדה שהחינוך שלנו הינו המשובח ביותר" | "הוציאו מהלקסיקון כי אתם מממנים אותנו, הסקרים מוכיחים אחרת" | מוזס משיב ללא חת על נושאים חשובים באמת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פתיחת מושב הקיץ בכנסת לא נשמע כה סוער כבר שנים. סערה עזה נרשמה בקרב חברי הכנסת החרדיים. הקולות נשמעו למרחוק ולאו דווקא בצורה מעוררת כבוד. מי השצליח לשמור על קור רוחו, היה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שדיבר בצורה נעימה ומעוררת השראה על נושא גזירת הליב"ה וגזירת הגיוס.

קרא עוד:

[postim]

"השיח הציבורי בחודשים האחרונים התמקד בנושא השוויון בנטל. המפלגות השונות התחרו ביניהן, מי תהיה יותר קיצונית בדרישה לשוויון בנטל. והנה, ביקר כאן נשיא ארה"ב, נושאים חשובים עלו על סדר היום ואף מילה על נושא השוויון בנטל לא נשמעה מפי הגורמים השונים. כנראה ישנם דברים חשובים יותר מאמירות ריקות מתוכן אלו, אך בשביל לשסות ציבור בציבור ולגרוף קולות, גם זה כשר".

את הדברים אמר ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, כהתייחסות להצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה בנושאים כלכליים וחברתיים.

מוזס המשיך ואמר: "קראתי ראיון עם שר החינוך שי פירון, שהתפרסם ביום העצמאות. חיפשתי בדבריו את התרופה לתחלואת חלק ממערכת החינוך בישראל, לא מצאתי. כן ראיתי את אמירתו כי הנכדים שלי, המחונכים למופת, אם כי אינם לומדים ליב"ה, יענשו ולא יזכו לתקציב לבית ספרם, כי מה לעשות ומסבא שלהם לוקחים כל שנה מאה ועשרים אלף שקל עבור מס הכנסה…"

"אבקש מכם", קרא הרב מוזס, "להוציא מהלקסיקון שאתם מממנים אותנו. על פי נתוני סקר גיאוקטוגרפיה שנעשה עבור איגוד המזון של התאחדות התעשיינים, עולה כי בכל שנה מוציא המגזר החרדי כ–5 מיליארד ₪ על מוצרי צריכה. הכנסות המדינה רק מהמע"מ, הם כחצי מיליארד ₪. אלפי חרדים רוכשים דירות מדי שנה ומשלמים מיליוני ₪ למסים. מאות אלפי חרדים מגיעים מדי שנה לישראל כתיירים. המסה העיקרית של תיירים יהודיים מחו"ל לישראל, היא של יהודים חרדים ודתיים המגיעים לארץ חגים ולחופשות ומעשירים את קופת המדינה. עשרות אלפי חרדים וחרדיות עובדים ומשלמים מס הכנסה כחוק. אולם, כל זה אינו מספיק על מנת שיוכלו ליהנות מהזכויות האלמנטריות ביותר, להם זכאי כל אזרח אחר במדינה".

"באופן אישי, כמחצית מהתלוש שלי יורד לתשלומים למס הכנסה. רק בשנה האחרונה שילמתי מעל 120,000 ₪ מס. אבל כשאני רוצה לקבל לילדיי חינוך חינם ככל ילדי ישראל, רק בצורת החינוך שאני מאמין בה, אינני יכול. זאת כי המדינה החליטה שאם אני רוצה לחנך את ילדי כפי אמונתי ואורח חיי, היא תשתתף רק חלקית בהוצאות חינוכו ואני נאלץ לשלם מדי חודש מאות שקלים לכל ילד. ואם לא די בכך, מגיע שר החינוך ומצהיר שאם לא נלמד את המקצועות שהוא יחליט ויכתיב לנו, הוא יפסיק לנו לגמרי את התקציב".

"אמר כאן מקודם שר האוצר", המשיך הרב מוזס, "כי על הורים לדאוג לאוכל לילדיהם. מסכים אני אתך שר האוצר, הנח לנו להאכיל את ילדינו ולחנך אותם בחינוך הנהדר שלנו. אנחנו אחראים לשלומם במבט רחב ולא רק כפי שהנך רואה את זה ממבטך. עובדה! החינוך שלנו הינו החינוך הכי משובח, ילדים אינם שותים לשוכרה, אינם צורכים סמים, איננו זקוקים למצלמות חצר בבתי ספרנו, בכדי לדעת מי הקדים והרביץ למי, המורה לתלמיד או התלמיד למורה".

בנאומו, התייחס מוזס למקרי ההתעללות בקשישים שהתגברו בתקופה האחרונה ואמר: "בפרשת השבוע הקודמת נכתב, "מפני שיבה תקום והדרת פני זקן ויראת מאלקיך", ילדים המתחנכים ליראת שמים, יודעים לכבד ולהאדיר פני זקן. נאמנים אנו למסורת החינוך שלנו בבחינת "שאל אביך ויגדך" ולהחלטות מועצת גדולי התורה, שהיא קובעת לנו את דרכנו, שלא לסטות אף כזיז מהחינוך המפואר והערכי שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דברים כדרבונות הרב מוזס. עלה והצלח.
אמנם הנך מתעסק בביב שופכין, אך לפחות דאגת לכיסוי מגן ומנטרל ריחות…

אדיר מיחוד מוז'ס פה מתוק מדבש כל מילה היא נכונה , כל מילה היא אמיתית, אין ספק,

לצערנו כל הנאומים האלו ואף הנאמרים בצורה הכי מכובדת לא יועילו לנו בעת הזאת….
היום מרגישים אנו על בשרנו ולשד עצמותינו כי דברי חז"ל "ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים" אמיתיים ונוקבים עד התהום…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture