ראש עיריית נתניה נגד מבקר המדינה: "נפגעתי באופן אישי"

דו"ח מבקר המדינה חשף ליקויים חמורים בלשכתה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג • "נפגעתי באופן אישי", היא אומרת בראיון לעיתון מקומי

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

לא רק ראש עיריית אלעד: מבקר המדינה, כך נראה, שיגר חצים כואבים גם לעבר ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג.

דו"ח מבקר המדינה, שבדק את התנהלות לשכתה, חשף את הליקויים הבאים: לשכה מנופחת, תקציב ענקי, הוצאות אירוח שנעשו בניגוד לנהלים לכאורה, ומעל הכול, האשמה אישית נגד פיירברג על כך שסירבה להעביר את יומן הפגישות שלה לבדיקת נציגי המבקר.

עוד בנושא:

[postim]

בראיון לעיתון זמן נתניהו, קובלת פיירברג על התנהלות אנשי לשכתו של מבקר המדינה. "נפגעתי באופן אישי מהדברים", אמרה ראש העיר נתניה בראיון, "אני לא חפה מטעויות ואני יודעת להגיד סליחה אם טעיתי, אבל כשאני מקבלת סטירה על משהו שלא מגיע לי, זה מקומם אותי ואני לא יכולה לעבור על כך לסדר היום. אני מתייחסת בכובד ראש למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, אדם שאני מוקירה".

פיירברג נזהרת מאוד בדבריה ואומרת כי, "צריך לזכור שלא מבקר המדינה הוא זה שכותב בפועל את הדו"ח. נפגשתי עם לינדנשטראוס פעמיים במהלך כתיבת הדו"ח, והוא אמר לי שבכוונתו למחוק את רוב הדברים שיוחסו ללשכה אך בסופו של יום הם לא נמחקו".

לשאלת הכתב מה אמור היה להימחק, עונה פיירברג: "כל הנושא שבו כביכול לא שיתפתי פעולה עם אנשי המבקר ושהשמטנו דברים מהיומן. המבקר הבטיח שהדברים לא יירשמו בדו"ח. מי שהיה אחראי על הביקורת, שמוליק גולן, התקשר אליי מיוזמתו באחד מימי שישי ואמר לי שהוא פונה אליי על פי בקשת המבקר, והבהיר לי שאהיה רגועה, שכן הם מתכוונים למחוק את אותן אמירות פוגעות שאין להן מקום ואין להן שום הצדקה.

"אך למרות הבטחתו הדברים פורסמו בהבלטה וללא שום הצדקה. כשראיתי את הדו"ח, ההפתעה שלי הייתה מוחלטת. אני בהחלט מתכוונת לפנות שוב למבקר כדי שיתקן את הדו"ח".

פיירברג נשאלה האם יש משהו אישי נגדה. "לא יודעת, אבל בטח לא מצד מיכה". של מישהו אחר? התעקש המראיין. "לא יודעת", היא חזרה שוב על הדברים, "מה שבטוח שאין כאן דבר אישי של מיכה".

כתיבת 4 נאומים – 17 אלף שקל

ביקורת נוספת שהתמקדה בפיירברג הייתה שכירת שירותי כותב נאומים ב-17 אלף שקלים עבור כתיבה של ארבעה נאומים ליום השואה וליום הזיכרון. "יש ראשי ערים, שלא לדבר על ראש הממשלה ועל שרים, שיש להם כותב נאומים צמוד. זה דבר מקובל", אומרת פיירברג ודוחה את הביקורת.

"אני נושאת דברים עשרות פעמים בשבוע, מי שמכיר אותי יודע שלדבר זה לא הצד החלש שלי. קשה לי יותר לשתוק. יש לי יכולת רטורית ואני יודעת לדבר. יש יומיים בשנה שאני מתייחסת אליהם בכובד ראש בטקסים ממלכתיים: יום הזיכרון ויום השואה. אני יכולה לעשות את החיים קלים ולמחזר נאומים קודמים.

"אבל הנאומים שלי הם דבר חשוב ואני משקיעה בהם שעות כדי שהם יהיו אקטואליים. מי שכותבת איתי את הנאומים זו העוזרת שלי, טובה כץ. אבל היו ארבעה מקרים שהחלטנו בגלל לחץ להיעזר בכותבי נאומים של ראשי ערים אחרים. זאת זכות בסיסית של ראשי ערים".

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה לעיתון זמן נתניה, כי "הדו"ח לגבי עיריית נתניה מדבר בעד עצמו. משרד מבקר המדינה מצפה שהעירייה תתקן הליקויים שנחשפו בדו"ח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture