בגלל פשקוויל שלא נברא: מפיצים חרדים נעצרו באישון לילה

כלי תקשורת פרסמו אודות פשקוויל נאלח המשווה בין מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב ניסו שחם לבין צורר היהודים אדולף היטלר ימ"ש • המשטרה פתחה בחקירה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

פרובוקציה ללא גבולות: הלילה (ג') פורסם כי גורמים מטעם 'העדה החרדית' הפיצו פשקוויל בו נעשה השוואה בין מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב ניסו שחם, לבין צורר היהודים אדולף היטלר ימ"ש.

המעשה המגונה יוחס בתחילה לקיצונים חרדים, אלה שהשתתפו יממה קודם לכן בהפגנת הטלאי הצהוב, אך מאוחר יותר דווח כי הכרזה לא הודפסה כלל, בודאי שלא הופצה במאה שערים.

ככל הנראה: פרובוקציה חילונית

גורם בכיר בהנהלת 'העדה החרדית' סיפר ל-JDN כי לא היו מעלים בדעתם להפיץ פשקוויל כזה. "אומנם אנחנו לא מסכימים עם המשטרה ודרכי הפעולה שלה במאה שערים לאחרונה, אבל זה לא מה שיביא אותנו לעשות דברים כאלה. הפשקוויל הזה לא עוזר לאף אחד לקדם שום מטרה, ואין כל סיבה שנילחם אישית נגד מפקד המחוז.

"הבענו את מחאתנו בהפגנה שנערכה בכיכר השבת ועשינו שימוש בטלאי הצהוב כדי להעביר את הזעזוע שלנו בכלי התקשורת, שאנשים ממחנינו יבינו שיש דברים שכואבים לנו, שאנחנו מרגישים נרדפים ממש כמו בתקופות אפלות של העם היהודי".

עוד אמר הגורם כי "לא אתפלא אם המשטרה תגלה בסופו של דבר, אחרי מאמצים רבים מצידה לתפוס את יוצר הפשקוויל, כי מדובר בחילוני שניסה לעורר פרובוקציה. לאחרונה אנו עדים לפרובוקציות מכל הסוגים, בלי שהחילונים בוחלים באמצעים רגישים.

"החילונים מעוררים פרובוקציה מדי יום במתכונת שונה, בצורות שונות. בתחילת השבוע ראינו את החילונים שהתחפשו לכמרים וצעקו על חרדים לא לעבוד ביום ראשון. הם מתחפשים לחרדים ומטרידים עוברי אורח, ואין צורך להאריך ולהרחיב בדוגמאות נוספות.

"ככל הנראה מדובר בפרובוקציה חילונית נוספת, וגוף תקשורת 'נפל בפח' ופרסם את הכרזה כאילו הופצה על ידי חרדים, כדי להשניא עוד ועוד את היראים לדבר ה'. רודפים אותנו כל הזמן", סיכם הגורם את דבריו.

מפכ"ל המשטרה: "ערעור יסודות הדמוקרטיה"

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, גינה בחריפות את פרסום התמונות באינטרנט, בהן מוצג מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, כצורר הנאצי אדולף היטלר.

"התמונות והכיתוב בצדן מעוררים זעזוע עמוק בכל אדם ויהודי בפרט. סימונו של אדם בתווית מבחילה זו הינה בבחינת ערעור יסודות הדמוקרטיה והענקת הכשר למעשי פורענות ואלימות כלפי מפקדיה ושוטריה של משטרת ישראל, עד כדי המרצה לפגיעה פיזית בקצין ובמשפחתו".

בהתאם לכך, הנחה מפכ"ל המשטרה את ראש האגף לחקירות ולמודיעין לפעול בצורה נחושה ונחרצת כנגד פורעי החוק והמסיתים ולעקור מקרב החברה תופעה מסוכנת זו לאלתר וללא פשרות.

ר' אח"מ, ניצב יואב סגלוביץ בתיאום עם פרקליט המדינה, הורה על פתיחה בחקירה בעניין זה. ניצב סגלוביץ הטיל את חקירת המקרה על יאחב"ל/להב 433.

המשטרה פתחה בסריקות, מפיצים חרדים נעצרו

בתוך כך נודע ל-JDN כי בעקבות הפרסומים, שוטרים ממחוז ירושלים ערכו סריקות במשך כל הלילה כדי לתפוס את יוצרי הפשקוויל הנאלח.

"היינו באמצע הפצה כשניידת משטרה עצרה אותנו בצד", מספר אחד המפיצים ל-JDN. "השוטרים ביקשו לסרוק את הרכב והפכו לנו את כל הסחורה. הסיפור הזה עיכב את העבודה שלנו בצורה רצינית. היינו צריכים לסיים את העבודה עם שחר, אבל נאלצנו להמשיך לעבוד גם בשעות הבוקר כדי לסיים את העבודה".

לדבריו, "לא רק אותנו הם עצרו. יש לנו עובדים נוספים בחברה שעושים חלוקה ומדביקים באזורים שונים בעיר, והם סיפרו לנו שהמשטרה עצרה אותם גם, בשכונה אחרת.

"פגשנו במהלך השעות הקטנות של הלילה גם עמיתים לעבודה, מתחרים, ששאלו אותנו אם המשטרה עצרה גם אותנו. מתברר שהמשטרה עבדה קשה בלילה, ועצרה את כל המפיצים והמדביקים בעיר".

בסופו של דבר, שוטרי המחוז עבדו לחינם, מאחר שכפי הנראה, הפשקוויל מעולם לא הודפס. גורמים בעדה החרדית סבורים כי מדובר בפרובוקציה חילונית, ומייחלים שהמשטרה תתפוס את מי שהגה אותה בהקדם, ותעמיד אותו לדין, גם אם יתברר שהוא חילוני.

"אם באמת יתברר שמי שהגה את הפשקוויל הוא לא 'משלנו', חרדי, כנראה שהסיפור לא יקבל שוב סיקור תקשורתי והמשטרה תלך לחפש את החרדי התורן הבא", מסכם הגורם החרדי את שיחתו עם JDN. ומה אתם חושבים?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם הנטורי קרטא מכירים במכחישי השואה ,

מדוע הם מזכירים את סמליו ואנשיו ?

מדוע להשוות את ניסו שחם להיטלר הרי הוא לא היה ?

וגם הטלאי הצהוב לא היה

לא לפספס כל מילה- שווה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture