הרצוג לחרדים: לא אכנס לקואליציה בלעדיכם

עבודה משותפת: נשמר שיתוף הפעולה בין מפלגת העבודה למפלגות החרדיות >> הערכות: התקדמות התהליך המדיני תוביל לכניסת העבודה לקואליציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שיתוף הפעולה בין המפלגות החרדיות למפלגות האופוזיציה הולך ומתהדק בעקבות חילופי הגברי בהנהגת מפלגת העבודה: ביממה האחרונה העביר יו"ר מפלגת העבודה הטרי, ח"כ יצחק הרצוג, מסרים לראשי המפלגות החרדיות, לפיהם הוא לא ייכנס לקואליציית נתניהו בלעדיהם.

קרא עוד:

[postim]

במפלגות החרדיות תלו לא מעט תקוות בבחירתו של הרצוג, שנחשב פרגמטי יותר, ומי שיש יותר סיכויים שייעתר להצטרף למהלך של שינוי קואליציית נתניהו. בחירתו, והבהרתו כי הוא נותן יד לנציגים החרדיים – מפיחה רוח של תקווה על שינוי שנמצא ממש מעבר לפינה.

הטריגר שיכול לחולל את השינוי המיוחל נמצא כנראה בהסכם המדיני המקרטע: אם תהיה התקדמות משמעותית במשא ומתן, ייאלצו חברי הכנסת של הבית היהודי לפרוש מהממשלה, אליה ייכנסו בחדווה רבה נציגי העבודה והמפלגות החרדיות. אם לא תהיה התקדמות כזו עשויות התנועה ויש עתיד לפרוש מהממשלה, במקרה כזה עשויה העבודה להיכנס על מנת להציל את התהליך המדיני ולמנוע מהממשלה להפוך לממשלת ימין קיצוני. מה שעבד עבור אהוד ברק ב-2009 טוב גם לתלמידו בוז'י הרצוג ב-2013.

רווח או הפסד

כזכור, לפני כשבועיים חשף עיתון 'משפחה' על סיכומים בין סיעות האופוזיציה, לפיהם ח"כי העבודה יתנגדו להעברת החוקים בנושאי דת ומדינה, בתמורה לתמיכת המפלגות החרדיות בנושאים מדיניים.

הסיכומים הללו סוכמו כאמור לפני שבועיים בישיבה שנערכה בחדר סיעת העבודה בכנסת, בה השתתפו חברי כנסת מכל סיעות האופוזיציה. בין היתר השתתפו בפגישה ח"כ שלי יחימוביץ' בוז'י הרצוג, זהבה גלאון, אריה דרעי ואריאל אטיאס, משה גפני ואחרים. על הפרק: ניסיון לייצר גוש אופוזיציוני שעתיד להערים קשיים על הקואליציה היציבה של נתניהו.

הקמפיין של הרצוג לראשות העבודה

הפגישה החלה בשורת טענות קשות שהציגו ראשי הסיעות והמפלגות השונות. הנציגים החרדיים טענו כי שאר חברי מפלגות האופוזיציה אינם מסייעים במלחמה העיקשת של המפלגות החרדיות נגד ממשלת נתניהו, וחברי האופוזיציה מהמפלגות החילוניות, טענו כי הנציגים החרדיים בכנסת אינם עושים דבר כדי לסייע במאבק מפלגות האופוזיציה נגד מדיניות הימין של נתניהו. בעוד מרצ והעבודה מביעות שוב ושוב את התנגדותן לבנייה בשטחים ולהמשך תקצוב מפעל ההתנחלויות, עומדות המפלגות החרדיות ומביטות במהלכיו המדיניים של נתניהו מבלי להגיב, תוך מתן לגיטימציה לדרכו המדינית.

הטחת ההאשמות ההדדית הייתה פרק פתיחה למה שהפך לחשבון רווח והפסד של המפלגות השונות. כל אחד מהדוברים הציג את המצב האומלל שאליו נקלעה האופוזיציה בעקבות אי התמיכה ההדדית, ועד כמה יכולות המפלגות לצאת נשכרות אם תתקיים מערכת תומכת שתייצר בלוק חוסם נגד הממשלה.

מעבר לסיכום על תמיכה הדדית בנושאים של דת ומדינה ובתחומים חברתיים-מדיניים, הסכימו ראשי המפלגות על שינוי אסטרטגיה בהפניית האצבע האופוזיציונית המאשימה שתופנה מעתה לכיוונו של ראש הממשלה נתניהו ולא רק לכיוונו של שר האוצר לפיד. לטענת חלק מהנוכחים בפגישה, נתניהו מנצל את העובדה שהביקורת הציבורית מופנית לכיוונו של לפיד, בעוד שלמעשה את המדיניות הכללית מתווה נתניהו בעצמו.

כאמור, לאחר הסיכומים הללו, נראה ששיתוף הפעולה בין הצדדים מתהדק, לאחר שיו"ר העבודה מתחייב שלא ייכנס לקואליציה בלי שותפיו החרדיים מהאופוזיציה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב מאוד

בעזרת ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture