ליברמן מריח בחירות, הקמפיין יוצא לדרך • פרשנות פוליטית

קמפיין הבחירות של אביגדור ליברמן יוצא לדרך • על הכוונת: המפלגות החרדיות והציבור החרדי. האם זה יוכיח את עצמו? • כנסו

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו

ידוע ומפורסם במערכת הפוליטית כי בשני העשורים האחרונים ישנם שני אנשים בעלי יכולת, כמעט מיסטית, לצפות מערכת בחירות מתקרבת.

האחד הוא שר הביטחון לשעבר, ח"כ פואד בן אליעזר (העבודה), והשני הוא שר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו).

בשנים האחרונות הזדקן הראשון ואיבד מחדותו ויכולתו לצפות את המהלכים הפוליטיים, אם כי לא לחלוטין. השני, לעומת זאת, עדיין חד כתער.

בעשרות האחרון, בכל פעם מחדש, הצליח האיש לצפות מתי המערכת הפוליטית הולכת לקראת בחירות. כשליברמן מריח בחירות, כל השחקנים במערכת הפוליטית נכנסים לכוננות שיא. הוא הצליח לפתח חוש ריח פוליטי חריף במיוחד.

ובכן, רבותיי, אם עד עכשיו כל הסימנים הצביעו על כך שאנחנו בשנת בחירות, אמש ניתנה ההוכחה החותכת לכך שאנו מתקרבים בצעדי ענק לכיוון: ליברמן צופה בחירות בקרוב.

הראיון שהעניק אתמול לכתבת הפוליטית של ערוץ 2 רינה מצליח, בו הוא יוצא חוצץ כנגד ש"ס, הוא לא פחות מיריית הפתיחה של קמפיין הבחירות שלו (הקרובות). לפי הדיווחים, ארתור פינקלשטיין, היועץ האסטרטגי של ליברמן (שייעץ בעבר לנתניהו ולשרון) הגיע בשבוע האחרון לארץ, ונועד עם יו"ר ישראל ביתנו.

במאמר המוסגר, דבר לא פחות מעניין: פינקלשטיין נפגש השבוע גם עם ח"כ שאול מופז מקדימה. מופז ניסה לגייס את פינקלשטיין למרוץ שלו בתוך קדימה מול ציפי לבני, אך נדחה בעקבות עבודתו של פינקלשטיין עם ליברמן בבחירות הקרובות. עוד יצוין, כי בפריימריז הקודמים בקדימה פינקלשטיין עמד לשירותו של מופז בהסכמתו של ליברמן, ועשה עבודה לא רעה בכלל. כזכור, מופז הפסיד ללבני בהפרש זעום במיוחד, כנגד כל הציפיות.

הוא מ-פ-ח-ד

למרות הניסיון להציג עצמו כאחד שלא מפחד מכניסתו הצפויה של לפיד לפוליטיקה, כפי שתקראו בהמשך, ניתן להבחין בקלות כי ליברמן חושש, חושש מאוד אפילו. "מה שמעניין הפעם, זה שלא משנה מתי יהיו הבחירות", אמר.

ליברמן המשיך והבהיר לכולנו שאין לו ממה לחשוש, משום ש"השמות אומנם משתנים, ציפי או יאיר, אבל הגושים לא משתנים. גוש הימין לא יינזק מכניסתו של לפיד", הוא קבע נחרצות.

ליברמן מתיישר עם הקו העתידי של לפיד ויוצא חוצץ נגד ש"ס. כך הוא אומר למשל כי "חשוב להבין שבקואליציה שיושבים בה ש"ס, ישראל ביתנו וברק כל אחד מושך לכיוון שלו, זה 'פול גז בניוטרל'. בממשלה הבאה כדאי להתמקד מלכתחילה בנושאי פנים".

עוד הוסיף ליברמן: "אני למשל חושב שצריך לבטל את המועצות הדתיות, אני לא חושב שש"ס תוכל להסכים לדבר כזה. צריך ללכת לשינוי בחוקי האזרחות עם עדיפות ברורה למשרתים בצבא, צריך לשנות את שיטת הממשל ואת שיטת הבחירות.

"אני מקווה שהמחנה המשותף בחלק הציוני של המפה הפוליטית יתגבש", אמר היו"ר הרוסי, ובכך רמז, ולא באלגנטיות, כי הוא מעדיף לשבת בממשלה הבאה עם קדימה ולפיד מאשר עם ש"ס.

הבטיח, אבל לא הבטיח לקיים

במערכת הבחירות האחרונה הבטיח ליברמן לבוחריו מהמגזר הרוסי כי הוא ישנה את 'חוקי האזרחות' במדינה. חוקים כמו נישואים אזרחיים, שינוי שיטת הממשל, ביטול המועצות הדתיות ועוד.

ליברמן לא הצליח להעביר חוקים אלו ואף לא ממש ניסה לקדם אותם. הוא יודע כי בממשלה בה יושבת גם ש"ס, אין אפשרות להעביר חוקים כגון אלו.

ליברמן פוחד שבוחריו יפנו לו עורף בעקבות אי-הצלחתו להעביר את החוקים החשובים להם. הוא יודע שלפיד מייצג – בכל מה שנוגע ל'חוקי האזרחות', בדיוק את עמדות מפלגתו (לפני הבחירות האחרונות). זה אומר שבוחריו הלא-ימניים יוכלו בקלות לעבור למפלגה בראשות לפיד, שתייצג אותם בעניינים אלו טוב יותר ממנו.

במהלך הראיון, ניסה ליברמן להרגיע את מצביעי מפלגתו ואמר כי "בפעם הבאה אני אצליח להעביר את החוקים האלו, ואעשה זאת על ידי התחברות למפלגות 'הציוניות' (נזרוק את ש"ס הצידה)".

"כולם יודעים איך קונים את ש"ס"

בהתייחסו לחוק חינוך חינם מגיל שלוש, שעבר בממשלה בזכות תמיכת ש"ס וכנגד עמדתו: "אנחנו הולכים עם תפישת העולם שלנו, בניגוד לש"ס", אומר ליברמן, "כולם יודעים איך קונים את הסכמתם למהלכים כאלו".

בעניין חזרתו הצפויה של אריה דרעי לפוליטיקה: "לצורך השקיפות צריך לומר שדרעי ואני חברים קרובים, אנחנו מדברים על בסיס יומי. יש מעט מאוד אנשים מוכשרים שהוכיחו שהם לא רק פוליטיקאים אלא גם בני אדם. אני מאוד מקווה שהוא יחזור, אני חושב שהמערכת הפוליטית לא יכולה לוותר על שחקן כל כך חשוב".

"הפסדתי פעמיים בטניס"

ליברמן 'טוען' כי הוא בטוח שהוא יעמוד בראש רשימת 'ישראל ביתנו' גם בבחירות הקרובות, למרות השימוע הצפוי לו בזמן הקרוב.

ליברמן חשוד בין היתר בעבירות של הלבנת הון שיבוש הליכי חקירה, קבלת דבר במרמה ועוד. לדבריו, הוא לא לחוץ מהעניין אלא רק מכך ש "הפסדתי היום בטניס פעמיים".

היו"ר התייחס לאירוע המביך שהתרחש בכנסת, בו ח"כ מסיעתו (אנסטסיה מיכאלי) שפכה כוס מים על ח"כ ראלב מג'אדלה. "שום סערת רגשות לא מצדיקה התנהגות כזאת. זו הייתה מעידה חד פעמית. עליה להפיק לקחים מהאירוע". ליברמן לא הסכים להתייחס לשאלת המראיינת האם מיכאלי תהיה ברשימת ישראל ביתנו בבחירות הקרובות.

לסיכום: 'איווט' רואה את הבחירות מגיעות בזמן הלא רחוק. הראיון שהעניק אמש היווה את יריית הפתיחה לקמפיין שלו, ומדבריו אפשר להבין לאיזה כיוון הקמפיין הולך.

הקמפיין הולך לכיוון אנטי חרדי מובהק, אנטי דתי מובהק. ליברמן אף ינסה להצטייר יותר אנטי-חרדי מלפיד, וינסה להתחבר עם מפלגתו החדשה של דרעי (למרות שאני לא רואה איך דרעי מקים מפלגה חדשה בברכתו של הגר"ע יוסף, שלא ייתן לו לעשות מהלך כזה). ליברמן ימקם את עצמו במרכז בענייני פנים, ובצד הימני בכל הנוגע לעניין המדיני.

האם ההליכה כנגד הציבור החרדי תשתלם לו? האם מהלך כזה נכון לטווח הארוך? ימים יגידו.

בינתיים, שבת שלום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טור יפה ומשובח.
נהניתי מכל מילה, מכל שורה, ומכל פיסקה.

תמשיכו להביא חומרים איכותיים כאלה

התחלתם להביא טורי פרשנות יפה מאוד. רמה גבוה. האתר בכללי גם מתחיל להעלות רמה כל הכבוד

פרשנות משובחת. כל מילה בסלע.

עכשיו אתם מבינים למה צריך את ש"ס בממשלה ?

במערכת הבחירות האחרונה הבטיח ליברמן לבוחריו מהמגזר הרוסי כי הוא ישנה את 'חוקי האזרחות' במדינה. חוקים כמו נישואים אזרחיים, שינוי שיטת הממשל, ביטול המועצות הדתיות ועוד.

ליברמן לא הצליח להעביר חוקים אלו ואף לא ממש ניסה לקדם אותם. הוא יודע כי בממשלה בה יושבת גם ש"ס, אין אפשרות להעביר חוקים כגון אלו.

בעזרת ה' נעשה ונצליח !

שנזכה להגדיל תורה ולהאדירה !

http://www.hidabroot.org/Media.asp

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture