הח"כים החרדיים: "בג"ץ הוכיח שוב שהוא אויב החרדים"

הח"כים החרדיים תוקפים את בג"ץ בחריפות, לנוכח החלטתו לאסור על המדינה לתקצב את בחורי הישיבות שגיוסם נדחה על פי החלטת שר הביטחון. שר השיכון אורי אריאל מצטרף למבקרים ומאשים: "בגץ מתערב בסוגיה שנמצאת בדיונים בכנסת".

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

החלטתו השערורייתית של בג"ץ לאסור על המדינה לתקצב את בני הישבות שגיוסם נדחה על ידי שר הביטחון, עוררה תגובות נזעמות בקרב הנציגים החרדיים בכנסת, שלא חסכו את שבט לשונם משופטי הבג"ץ ותקפו אותם במילים חריפות במיוחד.

חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן האשים הערב כי שופטי בג"ץ "מבצעים 'כביש עוקף מחוקק' וכופים בפסיקתם החלטה המבטאת דעתם האישית, בנושא שנמצא בדיון בוועדת שקד. חמור מאוד שבג"ץ רואה עצמו מעל החוק וחורץ דינם של בני הישיבות, שדחיית גיוסם נעשתה כחוק בידי שר הבטחון, וכעת נהפכו כבני ערובה, בניסיון להפעיל לחצים על הדיונים שמתקיימים בכנסת. בני הישיבות שתורתם אומנתם ימשיכו בתלמודם ושום כוח, כלכלי או פלילי, לא ימנע זאת מהם, לא כעת וגם לא בהמשך".

חבר הכנסת הרב משה גפני אמר בתגובה להחלטה: "לא הייתה פעם אחת שבית המשפט סייע לציבור החרדי, אלא להיפך – פגע במשפחותיו, ילדיו ודרך חייו בכל פעם מחדש. הפסקת תקצוב הישיבות היא עליית מדרגה חמורה והכרזת מלחמה נגד הציבור החרדי בארץ ובעולם, ובעזרת השם אנו נשיב מלחמה. בית המשפט היום נהג בבריונות. תקציב הישיבות ניתן בזכות ולא בחסד, ואיננו מותנה בגיוס ובכל תנאי אחר. ככל אזרחי ישראל אנו זכאים לתקציבים, וכפי שמכספי המיסים והסיוע האמריקני מופנה מיליארדים לתרבות אמנות, ספורט ופעילות שפעמים רבות היא נגד המדינה – אף תקציב הישיבות ניתן למוסדות אשר מאות אלפי אזרחים בישראל רואים בהם את הערך העליון של העם היהודי, לימוד התורה".

ח"כ הרב מאיר פרוש הגיב לפסיקת בג"ץ ואמר כי "החלטת בג"ץ מעלה גיחוך, שהרי הוא הגוף האחרון שיכול להטיף על סחבת בדיונים, ועל איחור במתן פסקי דין. בג"ץ כבר לא מהיום מוכר כאויב כלפי הציבור החרדי, בפסיקותיו המפלות".

הרב פרוש הוסיף עוד: "זו החלטה פוגענית ומיותרת, התורמת להעמקת השסע והקרע בחברה הישראלית, ולהרגשה של הציבור החרדי שהוא נמצא במתקפה תקשורתית, חקיקתית ושיפוטית. זאת עוד החלטה היוצאת לצערנו מבית המשפט ברוח התקופה של הדה-לגיטימציה הנעשית לציבור החרדי, בכנסת ובתקשורת".

חבר הכנסת הרב אורי מקלב אמר הערב למהדורה המרכזית של “קול חי”, כי בעבר ניתן היה להתמודד עם החלטות בג”צ באמצעות חקיקה, אך הממשלה הנוכחית מסייעת לבית המשפט העליון, לפגוע בעולם התורה. הרב מקלב הצהיר כי עולם התורה ימשיך להתקיים חרף הגזירות.

מתנועת ש"ס נמסר: "צר לנו ששופטי בג״ץ הצטרפו הערב לרדיפת עולם התורה תוך התערבות ברגל גסה בהליך חקיקה רגיש שבימים אלו נדון בבית המחוקקים.

"שר הביטחון פועל בשיקול דעת ועל פי סמכותו החוקית" נאמר בתגובתה של סיעת ש"ס, "ומשכך אין קשר בין דחית הגיוס לתקציב הישיבות, ההחלטה לפעול דווקא בסנקציות כלכליות נועדה אך ורק ע״מ להצטרף לעליהום וההסתה נגד לומדי התורה בארץ ישראל".

תגובה מעניינת התקבלה מלשכתו של שר הבינוי והשיכון אורי אריאל:" החלטת בג"ץ אינה ראויה" נאמר בהודעה שפרסם השר, "היא פוגעת באוכלוסיה שלמה, ובמרקם העדין בין הציבורים השונים במדינת ישראל. היה ראוי כי בג"ץ ימתין לסיום כל הליכי החקיקה בוועדת שקד, שיסדיר את כל הנושאים כולל תקצוב הישיבות ולא יקבל החלטות הגורמות לקרע נוסף בעם."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני בכלל חרדי יורד לחו״ל ונהנה מהחיים ומשלים עם זה שמדינת ישראל לא יתקיים להרבה זמן אבל לאחי ומשפחתי בארץ אני אומר להם אנחנו החרדים האשכנזים יהדות התורה לא לאומנים ולא שלומ׳נים לא נלך לצבא. שאתם תיהרגו , מה אתם מאיימים שלא יהיה כסף ותקציבים ? אז שלא יהיה כסף שלא יהיה תקציבים . איך אמר ״האח״ עוד לא נברא העם שיוותר על עקרונות שלו בשביל כסף , גם ככה אנחנו העיקרון שלנו לא ליהרג.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture