הכסף להתנחלויות עובר עכשיו • ההצבעה- אולי אחרי פסח

זעם בקרב חברי הועדה בעקבות החלטת יו"ר ועדת חוקה ח"כ רותם לדחות את בקשת הרביזיה בענין שקיפות כספי החטיבה להתיישבות לאחר חג הפסח • טענה נוספת נשמעה על ח"כ רותם כי הוא נוגע בדבר בשל יעוץ משפטי שהעניק בעבר לחטיבה להתיישבות ועליו להשעות עצמו מלדון בנושא.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר וועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת ח"כ דוד רותם דחה את ההצבעה על בקשת הרביזיה שהוגשה על החלטת הוועדה שלא להחיל את חוק חופש המידע על החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית.

הוועדה התכנסה הבוקר על מנת לדון בבקשת הרביזיה שהוגשה ע"י ח"כ גלאון, ואלעזר שטרן. רגע לפני שרותם העלה את ההצעה להצבעה, ביקשה ח"כ סטרוק לערוך התייעצות סיעתית לפרק זמן ארוך מהרגיל. בטענה כי יו"ר הסיעה שלה אינה בירושלים.

יו"ר הוועדה הודיע כי הוא דוחה את ההצבעה למועד אחר שיקבע לאחר חג הפסח. בעקבות תשובתו, עלה טון הדיבור של חברי הכנסת הרבים שהגיעו לדיון. חברי הכנסת הלינו על כך, שהם הגיעו מרחוק, ביטלו פגישות חשובות ובסופו של דבר, לא מתקיימת הצבעה.

לשאלת ח"כ אחמד טיבי, מה יש לכם להסתיר? השיב רותם, "אני רוצה למנוע מכם לקבל מידע ולהשתמש בו להגיש בג"ץ כדי למנוע בנייה ביו"ש". רותם השיב בחיוב לשאלת ח"כ גלאון, האם הוא מתכוון לקבור את הדיון קבורת חמור.

ח"כ אלעזר שטרן אמר "אני בעד בניה אבל מה יש לי להסתיר? אני לא מתבייש במה שאני עושה. מה זה חוסר השקיפות הזו?" שטרן סנט ברותם "אתה הופך את החטיבה לחשודים בגניבה ובשקר. מה הפחד מביקורת? ההתנהגות שלך מוכיחה שמתנהלים שם דברים לא כשרים".

ח"כ מיקי רוזנטל אמר לרותם, "אתה מתנהג פה כמו בריון שכונתי". ח"כ גלאון שאלה את רותם, "האם יכול להיות שאתה נגוע במניעים זרים? האם בעברך כעורך דין, ייצגת את החטיבה להתיישבות ולכן אתה מבקש למנוע חשיפה של נתונים? "רותם השיב "אכן, בעבר ייצגתי את החטיבה להתיישבות כנגד הדו"ח של המועמדת שלכם עו"ד טליה ששון". רותם השיב בשלילה לשאלת גלאון, האם הוא יפסול את עצמו מלדון בנושא.

ח"כ אחמד טיבי תבע מרותם "לאור הגילוי, אתה חייב לפסול את עצמך מלדון בנושא זה". טיבי הודיע כי יפנה ליועמ"ש של הכנסת. כאמור, ההצבעה על בקשת הרביזיה ייערך במועד אחר.

סמל השקיפות

בסתירה גמורה להתנהלות המבישה המכסה על העברות הכספים להתנחלויות, אירחה הכנסת  את כנס ה-OECD הראשון בכנסת ישראל, למרבה האירוניה עסק הכנס ב"שקיפות תקציבים פרלמנטריים"

היו"ר, יולי יואל אדלשטיין נאם בפני פורום ה PBO, של ארגון ה- OECD ואמר כי "הדמוקרטיה הפרלמנטרית אינה מובנת מאליה במדינה שניצבת מול קשיים ואיומים מרובים, כמו ישראל".

לכנס של החטיבה לתקצוב והוצאה ציבורית ב-OECD, הגיעו מעל 70 מנהלים ועובדים ממשרדי תקציב פרלמנטריים, מ-30 פרלמנטים ברחבי העולם, מוועדות תקציב/כספים וממועצות פיסקליות חוץ-פרלמנטריות. עוד משתתפים, נציגי הבנק העולמי וקרן המטבע העולמית. הכנס עוסק בצורך לקדם את הפיקוח הפרלמנטרי והציבורי על תהליכי הכנת ואישור התקציב והגברת השקיפות התקציבית.

לדברי אדלשטיין, נוכח מצבה הייחודי של ישראל, היו יכולות להישמע קריאות ל"מנהיג חזק" שיוכל להתמודד עם האיומים, ללא איזונים ובלמים, אך ישראל, מיום הקמתה, היא דמוקרטיה עם אופוזיציה חזקה שמפקחת על עבודת הממשלה".

בהתייחסו לפיקוח על התקציבים, אמר אדלשטיין, כי בעקבות הנחייתו את המחלקה המשפטית של הכנסת, "קיבל כל ח"כ רשימה מפורטת של סעיפי חוק ההסדרים, וכך כל אחד יכול היה לדעת מה שייך לתקציב ומה לא. התוצאה הייתה דיון מקצועי יותר, ופחות ויכוח קולני, בין הממשלה לכנסת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture