תיקון היסטורי • ממשלת ישראל מוקירה את פעלו של הרמטכ"ל דדו אלעזר

לרגל ציון 38 שנים לפטירתו של הרמטכ"ל התשיעי, דוד אלעזר, הוקיר ראה"מ בהודעה מיוחדת את פעלו רב השנים של דדו • ההודעה נמסרה בעקבות פנייה של 200 בכירי צבא שלחמו במלחמת יום הכיפורים, לתיקון שמו הטוב של הרמטכ"ל שהוביל לניצחון במלחמת יום הכיפורים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עם פתיחת ישיבת הממשלה השבועית, פתח ראה"מ בדברים לציון זכרו של רב אלוף דדו אלעזר, הרמטכ"ל התשיעי של מדינת ישראל, לרגל ציון 38 שנים לפטירתו.

נתניהו אמר כי "דדו תרם כל חייו לביטחון ישראל. הוא עשה זאת בפלמ"ח, בחטיבת הראל, בחטיבת הנגב, במבצע קדש, בפיקוד על פיקוד צפון במלחמת ששת הימים וכמובן כרמטכ"ל יום הכיפורים, מלחמה שבסופו של דבר הסתיימה בניצחונו של צה"ל"

קרא עוד:

[postim]

"אני חייב לומר שהוא גם כרמטכ"ל וכראש אג"ם נטל חלק פעיל מנהיגותי במלחמה נגד ארגוני הטרור. אני זוכר אותו ממבצע 'סבנה' ואחרים יזכרו אותו ממבצע 'אביב נעורים', מבצע אחד לשחרור חטופי טרור ומבצע שני לחיסול מנהיגי הטרור, וגם ממבצעים רבים אחרים"

בסיום ההודעה המפתיעה סיפק נתניהו את הרמז לבקשה שהביאה להודעת הממשלה: "אני יודע שרבים רבים במדינת ישראל ששירתו תחתיו הוקירו אותו ומרגישים שיש צורך לעשות צדק עם זיכרונו של אחד מהמפקדים המסורים והאמיצים שהיו למדינת ישראל. יהי זכרו ברוך"

בקשת המפקדים

מתברר כי ההודעה המיוחדת נמסרה בעקבות בקשה חריגה של ח"כ עמרם מצנע שפנה באחרונה אל ראש הממשלה בשמם של 200 מג"דים, מח"טים ומקביליהם בים וביבשה, אלופים, ניצבים ותתי אלופים כולם מפקדים בכירים שלחמו במלחמת יום הכיפורים, אשר חלקם אף מכהנים כיום בכנסת ה-19.

כלל המצטרפים לפנייה הצהירו "דו"ח אגרנט אשר בדק את ימי המלחמה הראשונים ואת אלו שקדמו לה, החמיר ביחס למי שהיה מפקדנו, שמנהיגותו, החלטותיו ורוחו האיתנה הובילו תוך ימים לניצחון יוצא דופן בהסטוריה הצבאית, זאת כאשר עמדנו כפסע מכישלון, ובתנאים שאין קשים מהם"

ח"כ עמרם מצנע אמר לאחר הודעת הממשלה "ברצוני להודות לראש הממשלה על דבריו היום, ערב יום הזיכרון, בישיבת הממשלה, אודות פועלו של רב אלוף דוד דדו אלעזר, ז"ל אשר כיהן כרמטכ"ל בזמן מלחמת יום כיפור. בכך פעל ראש הממשלה לעשיית צדק היסטורי"

"בפנייתי לראש הממשלה הדגשתי כי איננו מבקשים לשנות את דוח ועדת אגרנט, אנו מבקשים לתת משקל היסטורי לימים שאחרי תחילת הלחימה, לתקן עוול מהותי מוסרי והיסטורי, ולהביע במעמד הממשלה הערכה מיוחדת לפועלו של רב אלוף דוד דדו אלעזר, כפי שנעשה הבוקר, בשבוע בו אנו מציינים 38 שנה לפטירתו. יהי זכרו ברוך"

ועדת אגרנט

עם תום מלחמת יום הכיפורים, במהלכה נמנו 2,222 הרוגים מחיילי צה"ל, הוקמה ועדת אגרנט כדי לחקור את הכשלים שגרמו לאי-מוכנותו של צה"ל ללחימה משולבת מול צבאות ערב.

לאחר 140 ישיבות ושמיעת עשרות עדים על פני מספר חודשים, פרסמה הוועדה דו"ח ביניים, בו המליצה על הפסקת כהונתו של דדו אלעזר כרמטכ"ל, יחד עם המלצה לסיום כהונתו של ראש אמ"ן, האלוף אלי זעירא.

צליחת התעלה בידי המצרים

ההמלצה לגבי דדו נומקה בכך שלא היו לו הערכות מודיעין נפרדות מאמ"ן והעדרה של תכנית מגננה מפורטת. הערה חריפה נוספת נרשמה על ביטחונו המופרז ביכולות הכוח הסדיר של צה"ל להדוף את האויב. בדו"ח הוועדה נכתב כי אלעזר "נושא באחריות אישית גם בעניין הערכת המצב וגם בעניין מוכנותו של צה"ל".

הרמטכ"ל התשיעי של צה"ל הגיש את התפטרותו לממשלה תוך שהוא טוען כי נגרם לו עוול, בעיקר על רקע העובדה כי הוועדה לא המליצה על צעדים כלשהם נגד אושיות הדרג המדיני, וכי תפקודו במהלך המלחמה והובלת הצבא לנצחון לא נלקחה בחשבון.

כעבור שנתיים לקה בהתקף לב ממנו נפטר, רבים תלו זאת בשברון הלב שהיה מנת חלקו עקב הדו"ח.

כאמור, היום, נענה נתניהו לבקשת רבים וחידד את פעלו הברוך ורב השנים של דדו בכל תחומי פעילותו בתרומה למערכת הביטחון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אלוף מיל. מצנע טרם הפנים שדדו אחראי למותם המיותר של יותר מ- 1000 חיילי צהל.[
אם צהל היה מגייס את השריון 3 ימים לפני המלחמה- כפי סגן הרמטכ"ל- אלוף ישראל טל רצה, ייתכן והמלחמה המיותרת הייתה נימנעת ואם בכל זאת הייתה פורצת, תוספת חטיבת שריון ברמת הגולן הייתה מקטינה מאד את מספר הרוגי צה"ל. כנ"ל גם בגיזרת סיני.
מצנע כל כך לא חכם ומסתבר שיש עוד הרבה כמותו.
אני מקווה שבכנסת הבאה לא יהיה.
ישראל

לישראל . טליק דיבר על תקיפה ולא על מלחמה .. ובכך הכח הספיק . העלמת המידע הקריטי מאמ"ן הוא אשר גרם לרמטכ"ל לא לגייס ולחכות לאינדיקציות נוספות ..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture