אטיאס במליאה: "אנחנו בעד החרדים? לא יודעים חשבון" אייכלר: אנטישמים

חגיגה במליאה: אייכלר מוחה נגד 'אנטישמיות כלפי החרדים', ואטיאס תוקף: "מי שאומר שאנחנו רק עבור החרדים לא יודע חשבון" • בתוך כך, נדחו כל הצעות האי אמון ונרשם ניצחון לאטיאס: העלאת הניקוד לשירות צבאי והשמטת קריטריון ההשתכרות • מחכים לליברמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סערה רבתי בשעה זו במליאה על רקע הצעות אי האמון בנושא דיור בר השגה. השר אריאל אטיאס תקף את המשמיצים שכביכול תוכניות ההטבה נועדו רק למגזר החרדי, ואילו ר' ישראל אייכלר שהוצא בשבוע שעבר מהמליאה על רקע צעקותיו ללבני "את האוייבת שלנו", קרא שוב: "אנטישמיות נגד החרדים".

קרא עוד:

[postim]

בדיון הערב במליאת הכנסת בנושא הדיור הציבורי התייחס שר השיכון, אריאל אטיאס לביקורת עליו בעקבות הקריטריונים שהנהיג בדיור הציבורי והוצאת קריטריון 'כושר ההשתכרות' מחוץ לשיטת הניקוד, דבר שלטענת המתנגדים בא להיטיב רק עם המגזר החרדי. אטיאס אמר בדבריו כי "ש"ס היא מפלגה שמייצגת את כלל הציבור, והיחידה שדואגת לחלשים".

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ ישראל אייכלר אמר בדיון כי התקשורת מלבה את השנאה לציבור החרדי על ידי "טוקבקים אנטישמיים והסתה כמו ברפובליקת ויימאר".

כל הצעות האי אמון נדחו.

נתניהו ושטייניץ התקפלו

הבוקר (ב') נודע, כי שר האוצר וראש הממשלה וויתרו על כוונתם להילחם על כך שמשפחות שבהן שני בני הזוג לא עובדים לא יהיו זכאות לדיור בר השגה.

מועצת מינהל מקרקעי ישראל אישרה פה אחד את הקריטריונים לדיור בר השגה שהציג שר השיכון אריאל אטיאס.

הקריטריונים כוללים לראשונה התייחסות לשירות צבאי, אך הם אינם כוללים התייחסות למיצוי כושר ההשתכרות, בניגוד להמלצת ועדת טכטנברג ובניגוד לעמדתם המקורית של ראש הממשלה ושר האוצר.

ניצחון של אטיאס

מוקדם יותר היום, סיכם אטיאס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, על הגדלת ניקוד הזכאות עבור שירות צבאי, בתמורה להשארת סעיף מיצוי כושר ההשתכרות מחוץ לקריטריונים.

בכך חזרו בהם שטייניץ ונתניהו מההסכם שגובש עם שרי ישראל ביתנו, על פיו לא יאשר שר האוצר קריטריונים שלא יכללו מיצוי כושר השתכרות בלפחות 80 אחוזים מהפרויקטים.

על פי הצעת אטיאס, 50 אחוזים מהפרויקטים לדיור בר השגה יוקצו תוך התייחסות למרכיב השירות הצבאי וב-50 אחוזים הנותרים לא יכללו התייחסות למרכיב זה.

בפרויקטים שיכללו התייחסות לשירות הצבאי יזכה זוג שמבקש לקבל דירה ב-5 נקודות זכות בגין כל שנת שירות בסדיר. בנוסף, יינתנו 5 נקודות זכות בגין שירות מילואים פעיל של אחד מבני הזוג ועוד 10 נקודות בגין שירות צבאי או לאומי/אזרחי של בן הזוג השני. 70 הנקודות הנותרות יינתנו בגין שנות נישואים – 7 נקודות עבור כל שנת נישואים.

במחצית השנייה של הפרויקטים יינתנו כל נקודות הזכות עבור שנות נישואים. בנוסף, הדירות יחולקו לפי מספר הילדים בכל משפחה, כאשר 45 אחוזים מהדירות יוקצו לזוגות עם 3 ילדים או יותר,35 אחוזים יחולקו לזוגות עם ילד או שניים ו-20 אחוזים יחולקו לזוגות ללא ילדים או לרווקים מעל גיל 35.

ועדת טרכטנברג המליצה, ושר האוצר התחייב ליישם, סעיף נוסף שנועד לוודא שמי שאינו ממצה את כושר ההשתכרות שלו (מפי שהוא בוחר לא לעבוד) לא יוכל ליהנות מדיור בר השגה. על פי ההצעה, ייקבע רף של 125 אחוזים משרה לשני בני הזוג שזוג שלא עובר אותו לא יוכל לגשת למכרז לקבלת דיור בר השגה.

"אם רוצים להיטיב עם מגזר מסויים, שישימו זאת על השולחן"

הצגת הקריטריונים עוררה סערה ציבורית ופוליטית. עשרות בני אדם הפגינו היום מול משרדי המנהל נגד אישור הקריטריונים.

הפרופסור מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי, מתח ביקורת חריפה על הקריטריונים. "אם רוצים להטיב עם מגזר מסוים שישימו זאת על השולחן", אמר. "אני שואל את עצמי, למה עדיף אדם שהתחתן אתמול מזה שיתחתן מחר. אינני מבין מה הקשר בין זה לצדק חברתי. ואם יש זוג שהתחתן ואין לו ילדים מאיזו סיבה" תהה טרכטנברג.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אייל גבאי, אמר כי "הקריטריונים הקיימים הם חמורים מאוד ואני מקווה ששר האוצר לא יאשר אותם. לא ייתכן שהמדינה תעזור למי שלא רוצה לעבוד. הקריטריון של מיצוי כושר השתכרות חייב להיות שם. צריך לעזור לאותם זוגות צעירים שרוצים לעזור לעצמם".

יחד עם זאת, ציין גבאי, כי יש לזקוף לזכותו של שר השיכון מש"ס את העובדה שבעקבות הביקורת הוא הכניס לקריטריונים התייחסות לשירות צבאי, ויש גם להביא בחשבון את העובדה שהמדינה עצמה אחראית במידה רבה לשיעור התעסוקה הנמוך במגזר החרדי. "20 שנה המדינה התייחסה רק לשירות הצבאי ולא חשבה על ההשלכות הכלכליות, והיא זאת שאמרה להם: אין צבא, אין פרנסה. חוק טל אמר שאם רוצים אותם במעגל התעסוקה, שלפעמים הוא הרבה יותר כבד מנטל הדם, צריך ללכת לקראתם".

"צדק חברתי – מעמד הביניים והשכבות החלשות ביחד"

שר השיכון עצמו התייחס היום לדברים ואמר כי "אסור למדינה להעדיף זוג צעיר ששפר עליו גורלו ושני בני הזוג עובדים על משפחות שלא הצליחו לממש את כושר ההשתכרות. צדק חברתי בעיניי הוא שמעמד הביניים והשכבות החלשות גרים בכפיפה אחת ולא מדירים את החלשים".

כעת נותר להמתין ולראות עד כמה רחוק תלך ישראל ביתנו בהתנגדותה לקריטריונים של אטיאס והגיבוי שקיבל מראש הממשלה ושר האוצר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד תמשיכו ותצליחו להיאבק עבור כלל ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture