מהומות ברחבי הארץ: פצועים מידויי אבנים ובקבוקי תבערה בהתפרעויות אלימות

ערביי ישראל המשיכו השבת את הפרות הסדר עקב רציחתו של הנער הפלסטיני. השוטרים התעמתו עמם ופיזרו אותם באמצעים שונים. בשעות הערב הצטרפו למחאות גם פלסטינים באזור ירושלים. סיכום יום דרמטי מהפגנות הבלתי פוסקות בכל רחבי הארץ.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המהומות במגזר הערבי, שפרצו בליל שבת בערי המשולש במחאה על רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר בשועפאט שבירושלים השבוע, נמשכו היום במוקדים שונים ברחבי הארץ. בכניסה לאום אל-פחם כמה עשרות רעולי פנים עדיין מיידים הערב אבנים לעבר שוטרים. המשטרה מנסה לפזר אותם תוך שימוש בגז מדמיע. כמו כן, בטייבה מפגינים מיידים אבנים לעבר שוטרים מבעירים צמיגים וחוסמים כבישים
בתוך העיר.

מוקדם יותר, בערערה שבוואדי ערה, צעירים שהשתתפו בהפגנה בערערה תוך שהם נושאים שלטים בגנות המדינה ודגלי פלסטין, יידו אבנים לעבר שוטרים והבעירו צמיגים. הכוחות עצרו את אחד המפגינים ופיזרו את המתפרעים באמצעות רימוני גז. שני שוטרים נפצעו באורח קל במהלך העימותים. בנצרת, במהלך הפגנה של
כ-150 בני אדם, יידו כמה מפגינים אבנים לעבר שוטרים במקום, הובערו צמיגים והוצתו כמה פחי אשפה. בכפר מנדא שבגליל התחתון הבעירו מפגינים צמיגים וחסמו את כביש הגישה לכפר.

קודם לכן, אירעו עימותים בין מפגינים לבין כוחות משטרה גם באזור השרון. בכניסה לעיר קלנסווה יידו כמה מתושבי המקום בקבוקי תבערה ואבנים לעבר שוטרים והבעירו צמיגים. בתום כשעה של עימותים, פיזרו השוטרים את ההתקהלות במקום ועצרו לחקירה צעיר בחשד שיידה אבנים.

באזור ירושלים התפתחו גם כן כמה מוקדי אלימות. בשכונת אום טובא שבמזרח העיר התעמתו כ-50 צעירים עם כוחות המשטרה, יידו לעברם אבנים וירו זיקוקים. השוטרים פיזרו אותם מהמקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בכניסה להתנחלות גבע בנימין שמצפון לירושלים נפצעו שני נהגי אוטובוס כבני 30 מיידוי אבנים על ידי פלסטינים. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לשניים טיפול רפואי במקום. אחד מהם פונה לבית החולים שערי צדק שבירושלים עם חבלה בעינו. השני, שנחבל בידו, לא נזקק לפינוי. ליד מחסום אל-זעים שבאזור ירושלים, לכיוון ההתנחלות מעלה אדומים, נפצעו באורח קל שני בני אדםביידוי אבנים של פלסטינים על אוטובוס של חברת "אגד".

במנהרת הר הצופים שבבירה נפצעו באורח קל נהג אוטובוס ושני נוסעים מאבנים שהושלכו לעברם. בדרך דב יוסף בעיר הושלך בקבוק תבערה לעבר הכביש, אך לא התלקח. בשני האירועים המשטרה פתחה בסריקות אחר המיידים.

בדקות האחרונות נרגם באבנים אוטובוס קו 982 ממירון לירושלים בסמוך ליוקנעם, מהמקום פונו מספר נפגעים קל.

"התושבים מביעים את זעמם על המצב שאליו נקלעו", אמר ראש מועצת ערערה, מודאר יונס. "תושבי ערערה פוחדים לנסוע לחדרה, חיפה ונתניה כי הם מרגישים שהם מאוימים בשל היותם ערבים. הבן שלי, בן 11, פוחד לצאת מהבית לבד בגללמה שקרה בשועפט. אין לי ספק שמדובר באירוע לאומני".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים במהלך היום הערכות מצב ביטחוניות עם שר הביטחון, משה יעלון, השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ׳, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו וראש השב"כ, יורם כהן. ראש הממשלה הנחה לנקוט ביד חזקה מול אלימות מפרי הסדר והדגיש כי לא יתקבלו התפרעויות מסוג זה.
נתניהו הדגיש גם כי ראשי הציבור הערבי בישראל צריכים לפעול לאלתר להפסקת ההתפרעויות.

במהלך הלילה התרחשו עימותים בכמה מוקדים במשולש, בכניסה לערים טייבה, טירה וקלנסווה. תושבי קלנסווה התפרעו בכביש 5614 בכניסה לעיר, ותקפו שוטר ונהגים יהודים. במהלך המהומות, תקפו רעולי פנים חייל צה"ל בן 20, שפונה במצב בינוני לבית החולים מאיר בכפר סבא. במקרה אחר, נהג יהודי הוצא מרכבו
שאותו הציתו המפגינים, לאחר שאלו אמרו לו "שהם לא רוצים לפגוע בו". מהמשטרה נמסר כי האירוע נמצא בחקירה.

בטייבה הבעירו המפגינים צמיגים על כביש 444 שבכניסה לעיר. לדברי כתב אתר החדשות בערבית "בוקרא נט", המשטרה הגיבה בירי האוויר, זריקת רימוני הלם ובריסוס גז מדמיע לעבר המפגינים. הוא הוסיף כי במהלך הלילה נעצרו ארבעה מפגינים.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס בצהריים למחאה ההולכת וגוברת בציבור הערבי-ישראלי לאחר רצח הנער, והבהיר כי "אנחנו לא בימי אינתיפאדה שלישית ואין אובדן שליטה על המצב".

אהרונוביץ' ביקר בתחנת משטרת עירון ונועד בין היתר עם התושבים הערבים באזור. "רוב הציבור הערבי בישראל אינו פורע חוק", אמר השר, והוסיף: "אבל לא נאפשר יידוי אבנים והבערת צמיגים בכביש 65, שהוא כביש ראשי במדינת ישראל. אזרחים שקוראים לחטוף נערים וחיילים בצומת אום אל-פחם צריכים
לעמוד לדין". הוא הוסיף כי "עברנו הלילה כמה אירועים קשים, גם בוואדי ערה וגם במשולש, ואנחנו מטפלים בהם בצורה מקצועית. באתי להיות עם הכוחות כדי לראות שהמדיניות שאני הוריתי לכוחות מבוצעת".

אין מנוס מלסכם את מה שמתרחש לנגד עינינו, האיתפאדה כבר כאן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תראו מה הם עושים על נער אחד שנהרג, לא ברור ממה… ואנחנו עם שלושה נרצחים בוודאות לעומנית- שותקים, שרים ובוכים. משהו.

לאומנית.

שיטת המזרחי אשם בהכל

תפסיקו לחשוב שננקום בהם ותפסיקו להתנהג כמו ילדים בגן
בבקשה קצת שכל
הלא לא איכפת להם שהורגים מהם, (כמו בסוריה)
"על חרבך תחיה" זו לא מליצה
אין טעם וענין להבעיר את המצב יותר ולהעמיד לדין כל ערבי שמתפרע כי אין לדבר סוף, ואף אחד לא מחפש מלחמת עולם,
צריכים לסדר רק אלו שביצעו בפועל ולא לסגור כל חברון ועזה למשך שבועות שלמים בעידן רמאדאן, זה מקפיץ אותם וההשלכות חמורות ובמלחמה יש הפסדים לכולם

התחברות הבית היהודי לשונאי ה' וישראל(לערב רב).עוף למינו ישכון ובן אדם לדומה לו.
התחברות הבית היהודי לשונאי ה' וישראל(לערב רב),היא זו שהביאה למצב הנוכחי.ובגלל שסמכו על,כוחי ועוצם ידי.מי ששמר עלינו,מפני כל האמצעי לחימה והמנהרות שנמצאו,ומי ששמר עלינו שאסד ואו אירן ואו גורם אחר שלא ירו עלינו,נשק כימי ואו אטומי,הוא זה ששומר עלינו תמיד,ולא צה"ל ואו השב"כ המשטרה ואו המוסד.אסור לאדם להכניס עצמו לניסיון,בצה"ל יש אין ספור של ניסיונות,של חילולי שבת וגילוי עריות(נידה)לכן אין שום מצווה להתגייס לצה"ל,הגמרא אומרת:המהלך אחר אישה בנהר,אין לו חלק לעולם הבא,שאולי תרים את הבגד שלה,ויראה הבשר מעל הברך,ומי שהסתכל שם אין לו חלק לעולם הבא(ודרך הגב,גדול עוון המחטיא,יותר מהחוטא)לא כל שכן,ועל אחת כמה וכמה מי שמתגייס לצבא שיש בו כל כך הרבה ניסיונות גדולים וחמורים,כשאני הייתי בצה"ל רוב החיילים לא עמדו בניסיונותיהם.למדינה אין כסף לעודד ילודה(קצבאות ילדים)אבל להפלות חינם,לרצח עוברים במעי אימם,יש הרבה כסף,ממשלת ערב רב,הפלות נמצאות בסל התרופות.הפלות חינם.
אבל עזרה וסיוע ליהודים במדינה אין,אם זה היה לערבים,אז כן היה.משרדי הממשלה מלאים בעובדים ערבים,אבל ליהודים,שימשיכו לחפס.
ויש לשחרר מיד את כל הבנות משירות בצה"ל או מכל שירות אחר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture