אש באשדוד: פצוע קשה מפגיעת רקטה בתחנת דלק בעיר

צוק איתן - היום הרביעי: מטח כבד הבוקר לעבר הדרום והשפלה. רקטה פגעה בתחנת דלק באשדוד. מד"א טיפלו בפצוע קשה ובשני פצועים קל. מוקדם יותר הבוקר רקטה שנורתה מלבנון התפוצצה באזור מטולה. בלילה נרשם לראשונה גם ירי מהרצועה לעבר חיפה וחדרה, מדינה תחת אש - יומן מלחמה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המטחים הכבדים מרצועת עזה ממשיכים לגבות מחיר בישראל: אדם אחד נפצע הבוקר (יום ו') באורח קשה ושני בני אדם נפצעו באורח קל מפגיעת רקטה שנפלה בתחנת דלק באשדוד. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום טיפלו בפצועים ופינו אותם להמשך טיפול בבית החולים קפלן ברחובות. בנוסף, צוותים של כיבוי אש הוזעקו למקום בשל שריפה שפרצה באזור.

יצויין כי זו הפגיעה המשמעותית ביותר שנרשמה בעורף הישראלי מאז תחילת מבצע "צוק איתן", כשגם אתמול ספגה העיר אשדוד פגיעות ישירות ב-2 מוקדים – בבית וברכבים.

במקביל לפגיעה באשדוד נשמעו בסביבות השעה 8:00 אזעקות רבות ביישובים בדרום ובשפלה. אזעקות נשמעו בנס ציונה, רחובות, גן יבנה, נתיבות, קריית מלאכי ובמועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון.

בדיקה ראשונית העלתה כי הפצוע הקשה, כבן 50, היה ברכבו בעת נפילת הרקטה. הוא סובל מכוויות ומפגיעה ביד. אביאל, עד ראייה לנפילת הרקטה באשדוד, סיפר: "באתי לתדלק, בדיוק שמעתי אזעקה והתכופפתי. כשנגמרה האזעקה פניתי לתחנה וראיתי עשן כבד מאוד".

אבשלום, עד ראייה נוסף, סיפר: "הגעתי לתדלק, 50 מטרים מהתחנה שמעתי אזעקה. יצאתי מהאוטו ואז הייתה נפילה, ופתאום ראיתי פטריית עשן גדולה בתחנה. אני כבר רגיל לזה באשדוד, אבל היה מזל גדול".

במקביל לירי מרצועת עזה, גם הזירה הצפונית בוערת. בשעה 6:30 התפוצצה באזור מטולה רקטה שנורתה מלבנון. לא היו נפגעים. הצבא הגיב בירי ארטילרי לכיוון מקורות הירי. קודם לכן, תושבים באזור חיפה וחדרה דיווחו הלילה על פיצוצים שנשמעו לאחר שהופעלה האזעקה, אך טרם דווח על נפילות. כוחות הביטחון עורכים סריקות באזור לאיתור שרידי הרקטות. בשעה 3:27 הופעלו אזעקות בשטחים נרחבים – מחדרה לחיפה. תושבי האזור שהתעוררו משנתם לבהלת הירי שמעו בחלק מהאזורים הדי פיצוץ.

כשעתיים לפני כן, בסביבות 1:20, יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה שנורתה לעבר העיר אשקלון. את הדיווח הראשוני על הרקטה מלבנון מסר רכז ביטחון שוטף באחד היישובים ששמע את קול הנפץ ודיווח על כך לצבא. נפילה אחת זוהתה על כביש פנימי בין היישובים ונגרם נזק קל. צה"ל בודק אם הייתה נפילה שנייה.

צה"ל העביר הודעה לאו"ם על השיגור לשטח ישראל מלבנון, כמקובל במקרים של הפרת ההסכמים בין שתי המדינות. בצבא העריכו השבוע שיהיה מטח הזדהות של רקטות מצד במהלך היממה האחרונה תקף צה"ל כ-210 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה, ועד כה הותקפו כ-1,100 יעדי טרור. בין היעדים שהותקפו: משגרים של רקטות ארוכות טווח, מתקנים ממשלתיים המשמשים את חמאס, מנהרות התקפיות ומנהרות הברחה, צינורות הברחת דלק, מתחמים צבאיים ומחנות אימונים, תשתיות תקשורת, מטרות של מערך ההגנה האווירית של חמאס ומשגרים מוטמנים.

חיל הים תקף כמה מוצבים צבאיים ברצועה, שלפי מודיעין שימשו את חמאס לקידום טרור. בנוסף, צה"ל תקף מצבור רקטות המוסתר בתוך קומה בבניין בבית ספר במרכז הרצועה. לפי דובר צה"ל, באתר קיימת מנהרת טרור. כמו כן תקף צה"ל בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי את בתיהם של פעילי טרור בכירים אשר שימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון.

במקביל, גורמי רפואה ברצועת עזה סיפרו הבוקר כי חמישה בני אדם נהרגו בהפצצה של צה"ל באזור רפיח, עוד 15 נפצעו. בכלי התקשורת של חמאס כינו את הירי "טבח". לפי הדיווחים מעזה, מניין ההרוגים ברצועה מאז תחילת מבצע "צוק איתן" עומד על 98.

צפו בגלריה מהפגיעה ישירה בתחנת הדלק באשדוד – צילום: AFP

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה באשדוד נופלים הרבה טילים יותר מתפרח אופקים ועוד ישובים באזור התשובה היא כי יש שם רבים שמבזים באופן מבהיל את מאורי הדור מרן הגרח ומרן הגראיל תפסיקו עם זה די תראו כמה צרות אתם מביאים לעם

הפגיעה הקשה של המלחמה היתה באשדוד ניחוש אחד למה

לישכר
גרודנא…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture