שיא חדש לחמאס: נפילה בשטח פתוח בחיפה

לראשונה מתחילת המבצע - נפילה באזור חיפה. ארגון החמאס קיבל אחריות לירי רקטת R-160. רקטות יורטו מעל תל אביב באשדוד ובגן יבנה. רסיס נחת על גג בניין בראשל"צ | ועל נסיך שבכל יום עמנו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אחר הצהריים התרחב טווח האש עם מטח כבד של רקטות שנורו לעבר גוש דן, אזור השרון, וחיפה. אזעקות ופעלו בין היתר בערים בני ברק, תל אביב, רמת גן, ראשון לציון, רעננה, פתח תקווה וחדרה. לראשונה מאז פתיחת מבצע "צוק איתן" לפני שישה ימים, התפוצצה רקטה ששוגרה מרצועת עזה בשטח פתוח באזור חיפה, לא נגרם נזק או ובחסדי ה' לא היו נפגעים. דובר צה"ל הודיע כי שתי רקטות יורטו בידי מערכת "כיפת ברזל" בתל אביב.

בשעות אחר הצהריים, יורטה בשמי העיר אשדוד רקטה שושגרה לעיר, רקטה נוספת יורטה בגן יבנה. ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב ואשכול. באשכול נפלה בשטח יישוב אחת מהרקטות וגרמה לשריפה. לא דווח על נפגעים. רקטה שנורתה לעבר נתיבות התפוצצה בשטח העיר, אולם לא נגרם נזק.

בראשון לציון התגלה על ידי תושבים על גג בנין חלק של טיל ממערכת "כיפת ברזל". כוחות משטרה הוזעקו והגיעו מיד לזירה המקום פונה מהתושבים כדי לא לגרום לנזקים. רסיסי יירוטים נמצאו גם בהוד השרון ובאזור צומת ירקונים.

בנהריה שבצפון דווח על אזעקה, מדובר ככל הנראה בהתרעה שהופעלה כתוצאה מהשיגור לעבר חיפה. הירי על אשקלון נמשך – וסמוך לשעה 16:45 יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה ששוגרה לעבר העיר. בבוקר נפצעו באשקלון תשעה אנשים, מהם נער במצב בינוני-קשה ואחר קל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר למבצע "צוק איתן", ואמר כי "אנו מכים בחמאס בעוצמה הולכת וגוברת", והוסיף כי "חמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי". בפתח ישיבת הממשלה קרא נתניהו לאזרחים להישמע להנחיות של פיקוד העורף: "איננו יודעים מתי זה יסתיים, אנו נערכים להמשיך המערכה".

"ישראל מנהלת מערכה צבאית תקיפה נגד החמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה", אמר נתניהו. "חמאס בחר לתקוף את ערינו בירי רקטות מסיבי וחסר הבחנה. אמרתי מלכתחילה שאנחנו נגיב בעוצמה על הירי הנפשע הזה לעבר אזרחנו, וכך אנחנו עושים.

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני הגיע לזירת הנפילה שם נפצעו תושבים ואמר: "זה לא פשוט, אני רואה כל מה שיש פה ואני פונה לתושבים, צריכים להיות זהירים ולהישמע להוראות", אמר. שמעוני הוסיף כי הסיום של מבצע "צוק איתן" "צריך להיות מבחן התוצאה שאין כאן ירי. אני פונה לממשלה: תעשו כל שביכולתכם לא לסיים זאת עכשיו, על הצבא להכות בהם ולשבור להם את המפרקת".

אתר א-רסאלה, המזוהה עם חמאס, הודיע כי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הארגון, ירו לחיפה רקטה מסוג R-160 שהטווח האפקטיבי שלה ככל הנראה גדול מ-100 ק"מ. עוד נאמר שם כי לעבר תל אביב שיגרו הגדודים שלוש רקטות מסוג M-75 ולעבר ראשון לציון רקטת פג'ר 5. שתיהן יעילות לטווח של 75 ק"מ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture