3 חיילים נהרגו • הקבינט הכריע על הרחבת הלחימה

הותר לפרסום כי 3 חיילים נהרגו אחה"צ במהלך הקרבות, 27 נוספים נפצעו במהלך היממה || הרוגים ומאות פצועים בהתקפת צה"ל על השוק בסוג'עייה || הקבינט הכריע להמשיך במאמצים לניטרול יכולות החמאס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שלושה חיילי צה"ל נהרגו בשעות הצהריים במהלך פעילות מבצעית בדרום רצועת עזה. כמו כן, במהלך היממה נפצעו 27 חיילים במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. בסך הכל מתחילת המבצע נהרגו 56 קצינים, נגדים וחיילים. התפילות נישאות כי אלו יהיו הקרבנות האחרונים.

שלושת החיילים נהרגו בקריסת בית ממולכד, קריסה שהביאה לנפגעים רבים. שניים מהחיילים שנהרגו הם סמ"ר מתן גוטליב, לוחם ביחידת מגלן, בן 21 מראשון לציון וסמ"ר עומר חי, לוחם ביחידת מגלן, בן 21 מסביון. שמו של החלל השלישי טרם הותר לפרסום.

בארגון "אלמגור" אומרים כי כל בית חשוד צריך להיהרס על ידי בולדוזרים ולא להגיע למצב בו חיילי צה"ל צריכים לבדוק בגופם כל בית חשוד. מסגדים ומתקנים צבוריים "רגישים" אסור להם להפריע את התקדמות והתנהלות הכוחות.

"עדיף לנו דו"ח גולדשטיין נוסף וסכנה שמפקדי צה"ל לא יוכלו לנסוע למדינות בחו"ל מאשר לאפשר לחמ"ס לנצל את השטח האורבני -לפגע בכוחותינו, אחרי שבהתמודדות פנים אל פנים הם נכשלים". באלמגור קוראים לאפשר לצבא לנוע במהירות ולכבוש את הצירים הרוחביים המרכזיים ולא לאפשר לחמס לנצל את הקפאון שבו הצבא התייצב על קו 3 ק"מ מקו הגבול. דבר שמאפשר לחמס למלכד מבנים ומתקנים.

בתוך כך, הערב התקבלה הכרעת הקבינט על המשכת הלחימה, צה"ל הונחה להעמיק את המערכה ולהשלים את הריסת מנהרות ההתקף החמאסיות, עם זאת, הורה הקבינט להמשיך במדיניות הפסקות האש באזורים שבהם לא מתקיימת לחימה, הוראות מקומיות אלו יינתנו ע"י מפקדי הצבא בהתאם למצב השטח.

שוק הדמים

היום אחר הצהריים נהרגו במהלך פעילות צה"ל בשוק בסוג'עייה 17 פלסטיניים ובהם עיתונאי אחד, כמאתיים נוספים נפצעו ברמות שונות. החמאס הודיע כי הוא יגיב בחומרה למעשה זה.

ההערכות הן כי המקרה אירע בעקבות ירי תותחנים נרחב לאזורי הלחימה של מחבלי החמאס המסתתרים בינות לאזרחים. מאז החל המאמץ היבשתי, פעילות התותחנים הגיעה לסדר הגודל המשמעותי ביותר שנעשה במבצע "צוק איתן" עד כה, ונורו למעלה מ-1,700 פגזי ארטילריה.

עד כה, ביצעו הכוחות פעולות כנגד משגרים, ירי לעבר אזורי שיגור רקטות ולאזורים בהם חטיבות מתמרנות. "באזורים אלה הפעולה היא בשני שלבים, תחילה להוריד ארטילריה רבה לפני כניסת הכוחות ובהמשך בנקודות חיכוך בעייתיות בהן הכוח נתקל במחבלים ומבקש את הסיוע", פירט רס"ן (במיל') אמיר. "מתגובות של האנשים מולם אנו עובדים נראה כי הירי שלנו סיפק הצלחה מבצעית רבה".

בדיוק ממקרה שכזה חוששים בצה"ל, תמונות הרוגים שיסיטו את דעת הקהל מפעילותו האכזרית של חמאס הטומן כלי נשק ופעילות מלחמתית בתוך מתקנים ובתים אזרחיים. רס"ן אמיר מדגיש כי "אנחנו לא יורים בלי שמישהו מכווין אותנו, מלבד אזורים חסרי סיכון. במרחב עזה אנחנו צופים כל פגז בכדי שלא יהיו טעויות". הדיוק בירי התותחים הוא קריטי, בשל חשיבות ההימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים. "עזה היא העיר הצפופה בעולם – הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא לירות לאזורים בהם נמצאים אזרחים בלתי מעורבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"גם בשעת מלחמה צריך לדעת לא להתחבר לרשעים"

הגרי"י קלמנוביץ שליט"א בדברים חריפים: "המלחמה האמיתית היום היא נגד ה'ערב רב' וה'עמלק' של השלטון והצבא" "גם היום יש להזהר מלהתחבר לרשעים", כך מתריע הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שליט"א.

מאות אברכים ובחורי ישיבות השתתפו אמש (שלישי), בבני ברק בשיחה נדירה אותה מסר הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שליט"א הממעט לצאת מביתו ולשאת דברים בציבור. הפעם חרג ממנהגו ומסר שיחה בבית המדרש תלמידי ישיבת פוניבז' צעירים בעיר.

"כיום", פתח ואמר הגרי"י, "עלינו להבדל מהשפעתו הרעה של השלטון הכפרני שכדברי הגר"ח זיע"א 'תכליתו של הציונים היא לעקור את יסודי הדת'. כיום הדבר כבר בולט כמו שציין רבי אלחנן וסרמן ז"ל שלפני הגאולה הערב רב ישלוט וישפיל את תלמידי החכמים האמיתיים, ועליהם כיוון החפץ חיים שהם מזרע עמלק. על כן צריכה להיות הכרה חזקה בקרב בני תורה להתרחק מהשפעתם הרעה של השלטונות.

"וכיון ועיקר כוחו של השלטון", המשיך, "זה הצבא, וכפי שהתבטא אותו רשע ( ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון שהצבא הוא 'בית חינוך טוב' מ.ו.), ואם כך ודאי כעת בשעת מלחמה צריכים אנו להתחזק בעצמנו היטב שלא להתחבר אליהם לא באופן מעשי ואף לא באופן רגשי, וגם התפילה שצריכה להיות עליהם היא על פי גדרי התורה. כפי שהעידו מהסטייפלר זצ"ל שאמר שהתפילה עליהם צריכה להיות רק מכיון שיש שם גם "ערליכע יידן" (יהודים הגונים. מ.ו.).

"כל שיקולי המנהיגים שלהם אינם טהורים", המשיך ואמר, "בודאי אינם על פי תורה ומתוך זלזול בחיי אדם. ואשר לחיילים, כבר פסק החפץ חיים, שכל שיש בו אפיקורסות ומערער אף על דקדוק אחד מן התורה אינו בכלל עמיתך ולכן אין חיוב להתפלל עליהם. ואמנם אם נהרגים על קידוש השם יש להם שכר רב".

אשר למלחמה הדגיש, "המלחמה האמיתית והגדולה כיום היא לעמוד מול הניסיוןלהרס המחיצות בין בני תורה לערב רב שבחוץ, ובכלל זה הניסיונות והפיתויים ללימודי חול ו"השתלמויות" שהם מסילה להתדרדרות עד שאול תחתית. ותפקיד כל אב ואם הוא כלשון החזו"א: 'ידינו עסוקות בבנין 'חומות' ולהקים 'חיץ' בינם לביננו".

"חובתינו בשעה זו", סיים, "היא ללמוד מדרכיו של אהרן הכהן להיות אוהב שלום ורודף שלום בתוך ציבור בני התורה, וכך ליצור חומות התבדלות מהעולם שבחוץ".

יישר כח על דברי הגר"י קלמנוביץ

יישר כח לאתר שהעדיף את כבוד התורה על פני כבוד הרייטינג והוריד הן את התגובה המחוצפת והן את המחאה כלפיה.
כה לחי!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture