חיילים הודחו מקורס בצה"ל רק משום שהתפללו • בה"ד 1 נגד הדת?

צה"ל נגד הדת? • שני צוערים בצה"ל, הודחו מקורס בבית הספר לקצינים לאחר שהחליטו להתפלל תפלת שחרית בזמן המוקצב לתפילה • ואיפה הרבנות הצבאית?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

צה"ל נגד הדת? שני צוערים מגדוד 'גפן', הודחו מקורס בבית הספר לקצינים לאחר שהחליטו להתפלל תפלת שחרית – המגיעה להם על פי פקודות מטכ"ל, במקום להגיע לשיעור, שהוזז לשעה מוקדמת מהמתוכנן.

כך עולה ממכתב ששלחו הבוקר (א') ראשי האגודה למען החייל התורני ופורסם בוואלה, למבקר המדינה – מיכה לינדנשטראוס, בדרישה שייבחן את יישום פקודות המטכ"ל בנושא דת בבה"ד 1.

קרא עוד:

[postim]

העדיפו להתפלל ולהישפט

מהמכתב עולה כי בבוקר המדובר, הלכו החיילים לישון בשעה 5:30 לפנות בוקר, בתום ניווט לילי. מועד הקימה המתוכנן היה 11:30 בבוקר, בכדי לאפשר לחיילים שש שעות שינה – כמתחייב בפקודות מטכ"ל.

שלושה חיילים דתיים התעוררו ב 10:30 כדי להספיק לתפילה, אך גילו כי הסגל שינה את זמן ההשכמה לשעה 10:30, כדי להספיק להעביר שיעור נוסף בלוח הזמנים.

החיילים פנו אל המפקדים כדי שיאפשרו להם להתפלל, אך נענו בשלילה. שניים מהחיילים בחרו ללכת להתפלל ולעמוד למשפט, שהסתיים בהדחתם מהקורס.

חייל שלישי לא עמד בלחץ, וויתר על התפילה. אותו חייל הודח בהמשך הקורס בשל "חוסר התאמה" (מעניין).

"תפילה – על חשבון שינה ואוכל"

כותבי המכתב טוענים כי בניגוד לפקודות מטכ"ל, בבה"ד 1 קיים נוהג לפיו חייל הרוצה להתפלל, עליו לעשות זאת על חשבון זמן השינה או האוכל. עוד הם טוענים כי הם פנו בעניין זה בעבר למפקדים במקום אך בחלק מהמקרים זכויות החיילים עדיין נרמסות 'ברגל גסה'.

על פי המכתב, במקרה אחר שהתרחש בטקס קורס הקצינים הקודם, בו שרו גם נשים. החיילים הדתיים שביקשו לצאת נענו בשלילה על ידי מפקד הגדוד, שאמר כי אם אין הם רוצים לשמוע שירת נשים, "שיסתמו את האוזניים".

מהמכתב עולה כי החיילים נותרו בטקס, אך ישבו בטקס כשראשם בין הברכיים, ואצבעותיהם באוזניים, דבר שהכעיס את הצוערים החילוניים בגדוד.

ואיפה הרבנות הצבאית?

מהמכתב עולה שהרבנות הצבאית מתנהלת "כגוף שהינו גם חסר יכולת וגם חסר מוטיבציה לעזור לחיילים הנקלעים למצבים בעייתיים כאלו".

מהמכתב עולות גם טענות קשות כלפי רב בה"ד 1, אותו מכנים החיילים "רב עציץ". במכתב הוא מתואר כרב שמחפש פתרונות לא מקובלים הלכתית, על מנת שלא יצטרך להתעמת עם המפקדים. כך, לדוגמה, הוא טען שאפשר להתפלל תפילת שחרית גם אחרי חצות היום.

לוותר על הדת?!

חברי האגודה טענו בסיום המכתב כי החיילים הדתיים מרגישים שבבה"ד 1 מנסים לכפות עליהם לוותר על הדת, והם מבקשים שיבדוק את הנושא ויגיש המלצות להגדרה ברורה יותר של הפקודות, הזכויות והחובות.

מדובר צה"ל נמסר כי "חובת השירות בצה"ל והמחויבות לשוויון בנטל יוצרות, מטבע הדברים, דילמות הנוגעות לשירות המשותף ולשילובן של כלל האוכלוסיות המשרתות. דילמות אלה מחייבות שיח פנימי ושיקול דעת של המפקדים, שבסיסם הקפדה על כבודם של כל חייל וחיילת".

"האירועים המדוברים בבה"ד 1 תוחקרו על ידי המפקד, הופקו הלקחים ואף הופצו הנחיות המגדירות את זכויות החייל הדתי לתפילה לכלל סגל הפיקוד. לאחרונה יצא חוזר ראש אכ"א בנושא השירות המשותף, בה"ד 1 כשאר יחידות צה"ל פועל על פי הנחיות אלו. באשר למכתב, עד כה טרם התקבל בלשכת מפקד הבה"ד ובלשכת ראש אכ"א. לכשיתקבל יענו כלל הטענות במישורים המקובלים".

שאלות קשות

מהסיפור הנ"ל עולים שאלות קשות: האם בצה"ל לא מכבדים בכלל את הדת? האם בצה"ל יהודים אמורים להתפלל על חשבון השינה או האוכל? ואיפה הרבנות הצבאית בכל הסיפור?

והשאלה הגדולה: האם בתנאים האלו רוצים בצה"ל לגייס חרדים לצבא? ועוד מגייסים יח"צ חרדי שיעזור   לגייס חרדים?

לאן הגענו?!

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין שעל כל השאלות והתמיהות שיש לכם על הצבא הציוני ענה עליהם כבר לפני כמה עשורים רבינו הקוה"ט מסאטמער ואמר זאת במפורש!!!

מי שבאמת יודע מה קורה בבהד 1 מבין שעם ישראל התקדם רבות! כל צוער בבהד שומע מספר שיעורים מפי רבנים במהלך.הקורס.יש דיונים רבים על מי הוא יהודי ורבים הם הצוערים שרמת החילוניות שלהם יורדת פלאים בעקבות הקורס קצינים.יש תפילות.מכובדות ואחוז דתיים מרשים ביותר.אם פעם בכמה חודשים יש חיילים שנתקלים בבעיה מקומית.אי אפשר ללמעל.הכלל כולו.ההפך הוא הנכון.הרבנות הצבאית.חזקה מתמיד אך.כמו כל.דבר בגוף.גדול שכזה עלולות להיווצר בעיות והשאלה איך.פותרים.ואת זה לומדים בבהד 1 .ובכלל ככל שיתגיסו יותר יראי שמיים כך שאלות כאלו פחות יעלו אך אם נמשיך לצפות בצבא מהצד בחיבוק ידיים לא נוכל באמת לקיים בנו והיה מחניך קדוש.ועיין או החיים ורמבן שם.חזקו ואמצו בכל דרכיכם ואל תרפו את המעונינים לתת את חלקם מתוך יראת שמים בבנין העם והארץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture