"שמשון" שני הצטרף לשורות חיל-האוויר

אחרי צפייה ארוכה, "שמשון" שני הצטרף לחיל-האוויר • טייסת "הפילים" המפעילה את מטוס התובלה הטכנולוגי מתקדמת לעבר כשירות מבצעית מלאה • בעתיד, המטוסים יסייעו לכוחות הקרקע, כאשר אתמול סיים ה"שמשון" הראשון גיחת אספקה בהיטס בהצלחה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מטוס "שמשון" (C-130J) שני הצטרף באופן רשמי לחיל-האוויר. בטקס שהתקיים אתמול בנבטים, בסיס הבית של השמשון, הודבק על זנב מטוס התובלה המתקדם סמל טייסת "הפילים" – הטייסת שתפעיל אותו בשנים הבאות.

לפני תחילת האירוע, שיתף סא"ל אורי מפקד "הפילים" את הקהל בהודעה מרגשת. " לפני שאתחיל חשוב לי לעדכן אתכם שלפני שעה וחצי פחות או יותר, נחת השמשון הראשון, מספר 661, אחרי שעשה את גיחת האספקה בהיטס הראשונה שלו בחיל-האוויר הישראלי והוא עשה את זה בהצלחה", הוא סיפר . "זה צעד סמלי וחשוב, אנחנו מתקדמים בצעדים קטנים אך בטוחים לכיוון הכשירות המבצעית שלנו".

עדיין לומדים את המערכות לעומק

טייסת ה"שמשון" נמצאת בימים אלו בשלב בו הצוותים סיימו את ההכשרות הבסיסיות למטוס. הם מתחילים לפתח תורות לחימה למשימות טקטיות כמו הטסת כוחות והצנחת אפסניה, ולבחון אותן באופן מעשי. "הצנחת הציוד בשמשון שונה מ'קרנף' (הרקולס) משום שהיא אוטומטית לגמרי", מתאר סרן עומר, פקח העמסה שנכח בתא-המטען של ה'שמשון' בעת הטיסה. "אנחנו מספקים לו את הנתונים והוא יודע לחשב בעצמו איפה ומתי להצניח. בגיחה הזאת הצנחנו מטען אחד ובכל השבועיים שקדמו לה עשינו גיחות סרק בהן לא זרקנו מטען אלא תרגלנו נושאים כמו עבודת הצוות".

קרא עוד:

[postim]

גיחת האספקה בהיטס הראשונה עברה בהצלחה, אך בטייסת מבהירים כי יש לאן להתקדם. "אנחנו צריכים לבדוק סוגים רבים של הצנחות וללמוד את המערכות של ה'שמשון' לעומק", אומר סרן עומר. "כל פעולה שהמטוס הזה עושה אנחנו רוצים להבין איך היא קורית".

היסטוריית ההרקולס הישן (קרנף) ובניית מטוס ההרקולס J (שמשון)

היכולת להביא את המטוס עצמאית – עליית מדרגה

בין הנוכחים אתמול היה גם תא"ל (מיל') יהושוע (שיקי) שני, מנכ"ל חברת לוקהיד מרטין בישראל שיצרה את מטוס השמשון. לפני 43 שנים הביא תא"ל (מיל') שני את מטוס ההרקולס הראשון לחיל-האוויר. "אנחנו עבדנו על פרויקט השמשון חמש שנים רצופות וזה לא היה פשוט. באיזשהו אופן זאת גם סגירת מעגל עבורי", הוא משתף.

שמשון 3

המטוס השני מספר 662 נחת בארץ לפני כשבועיים, ובניגוד לקודמו הטיסו אותו אנשי "הפילים" באופן עצמאי ללא עזרה מטייסי לוקהיד מרטין. "קדמה להגעת המטוס השני הדילמה איך נכון להביאו: האם נכון להביאו עם צוות מלא של הטייסת? זה לא דבר מובן מאליו", סיפר תא"ל ליהוא הכהן מפקד הבסיס במהלך הטקס. "מקצועיות, ניסיון ונחישות הובילו להבנה כי את המטוס הזה אפשר להביא עצמאית. זאת עליית מדרגה משמעותית ביכולות הטייסת".

מטוס נוסף מאפשר גמישות רבה יותר בכל הקשור לגיחות ואימונים. אנשי הטייסת ממשיכים להתקדם במרץ לכיוון הכשירות המבצעית, כך שבעימותים עתידיים גם הם יוכלו לקחת חלק ולתרום למאמץ המלחמתי. "לפני ימים אחדים הסתיימה הלחימה במבצע 'צוק איתן'. הלחימה המחישה לנו עד כמה אנחנו צריכים להיות מקצועיים ומוכנים להגנה ולהתקפה בגבולות השונים", אמר תא"ל הכהן. "'צוק איתן' הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין הזרועות השונות בצה"ל בלחימה המשלבת בין האוויר הים והיבשה. ה'שמשון' בראש ובראשונה נבנה למשימה זאת".

שמשון 662. צילום הגר עמיבר חיל האוויר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture