בעקבות התחקיר: יו"ר הכנסת ריבלין, מגביל את עבודת ה'לובינג' בכנסת

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הוציא הנחיות חדשות הקשורות לכל עובדי הלובינג בכנסת • בין ההנחיות: ישללו אישורי הכניסה של עובדי חברת הלובינג 'גלעד' • לוביסטים לא יורשו להגיע למזנון ועוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

על רקע התנהלותם החמורה של עובדי חברת הלובינג – "גלעד", שנחשפה לאחרונה בתקשורת, הנחה יו"ר הכנסת רובי ריבלין, את קצין הכנסת לשלול לאלתר את היתר הכניסה הקבוע של כל שדלני החברה.

בנוסף, הודיע יו"ר הכנסת לחברת 'גלעד' כי הוא בוחן להוציא לפועל הליך לשלילת רישיון השדלן של עובדיה מלפעול בכנסת, בכפוף לשימוע.

עוד הנחה ריבלין לראשונה, לאסור לאלתר את כניסתם של כלל השדלנים למזנון חברי הכנסת, למבואת מליאת הכנסת, למתחם הלשכה המשפטית ומרכז המחקר והמידע של הכנסת, וכן למתחם לשכות יו"ר הכנסת, מנכ"ל הכנסת ומזכירות הכנסת.

קרא עוד:

[postim]

ממצאים 'מסמרי שער'

הממצאים החמורים שנחשפו בתכנית 'עובדה' על התנהלותם של עובדי חברת "גלעד", הם לא פחות מ'מסמרי שער'.

בתכנית ששודרה השבוע, נראה אחד מהלוביסטים בחברה מעביר 'שיעורים' למתמחים צעירים שמנסים להתקבל לחברה. הלוביסט מתרברב בפני המתמחים חושף בפניהם את התנהלותה של החברה מול חברי הכנסת.

"המקף בין ההון לשלטון"

אחד המרצים מסביר מה זה לובינג: "אנחנו המקף בין ההון לשלטון", לא פחות.

לוביסט אחר מסביר מה זה לובינג עיסקי: "בא אלינו לקוח מסוים ואומר לנו יש לי מוצר מסוים אני רוצה למכור יותר. בוא נראה איך אנחנו משתמשים בממשל בשביל זה".

הלוביסט נותן דוגמאות למכביר, למשל: הווסט הזוהר שנמצא בכל רכב בישראל. על פי אותו לוביסט החברה נתקעה עם מלאי של חומר מסוים, "הם באו אלינו וביקשו אם אנחנו יכולים לקדם איזה מכרז במע"צ. אמרנו להם: מה, אתם עושים צחוק? כמה זה כבר יכניס לכם? בואו נלך בגדול. נעשה חוק שכל נהג יחויב לקנות מוצר שעשוי מהחומר שלכם, ובכל רכב יהיה חייב להיות אפוד".

של מי החוק?

על פי הלוביסט, גלעד ארדן – על שמו רשום החוק, לא הציע את החוק. "גלעד ארדן לא ניסח את הצעת החוק בעצמו, הוא קיבל אותה מאיתנו, היועץ המשפטי של החברה ניסח את הצעת החוק".

"במסגרת החקיקה הכנסנו סעיף שהווסט יהיה מחויב בתקינה אירופאית, שבמקרה לאף חברה סינית אין אותה והחברה שאנחנו מייצגים חזקה באותו תחום".

הממצאים של התחקיר הינם קשים ביותר כמו, התערבות בתחום הרפואה והמים ועוד.

הנחיות חדשות של יו"ר הכנסת

בעקבות התחקיר הודיע כאמור יו"ר הכנסת רובי ריבלין, כי הוא הנחה את קצין הכנסת לשלול באופן מיידי את היתר הכניסה הקבוע למשכן הכנסת של כל עובדי חברת גלעד.

עוד הנחה ריבלין את קצין הכנסת, לאסור לאלתר את כניסתם של כלל השדלנים בכנסת למתחמים שונים, בהם קיים חיכוך גבוה עם חברי הכנסת, וכן למתחמים מקצועיים. ביניהם: מזנון חברי הכנסת ומבואת מליאת הכנסת, וכן מתחם מזכירות הכנסת, מתחם הלשכה המשפטית ומתחם מרכז המידע והמחקר של הכנסת.

השדלנים יהיו רשאים להיכנס למתחמים אלה רק לפי הזמנה אישית של חבר כנסת או מטעם מנהל באותן יחידות ובליוויים.

בנוסף, במכתב שנשלח אל כלל עובדי הכנסת על פי הוראתו של ריבלין, נכתב כי מעתה חל איסור על עובדי הכנסת לקיים קשר עם שדלנים, במישרין או בעקיפין. כל מפגש בין עובד כנסת לשדלן יותנה באישור בכתב ומראש של מנהל בכיר. כן נקבע, כי לכל מפגש שאושר, ייערך סיכום בכתב של המפגש וכן יוגש כל חומר בכתב שהוגש על ידי שדלן. בנוסף, נדרש כל עובד כנסת לדווח למנהלו הישיר על מפגש אקראי שנערך עם שדלן ועל תוכנו.

לא יגיעו לוועדות

בחודשים האחרונים קידם יו"ר הכנסת שורה של צעדים מגבילים כלפי פעילות השדלנים בכנסת. בישיבה שבה כינס את ראשי הוועדות, הודיע ריבלין על כוונתו לאסור נוכחות של שדלנים בעת עריכת הצבעות בוועדות הכנסת.

עוד קבע ריבלין, כי יש לאסור הגשת ניירות עמדה ישירות לחברי כנסת וכי ניירות עמדה או מסמכים מטעם שדלנים, יוגשו למנהלי הוועדות ויפורסמו בפורטל הוועדה. בנוסף, דרש ריבלין להגביל את מספר הנציגים שרשאים לנכוח בוועדות מטעם אותה חברה. כך, כל חברה תורשה לשלוח רק נציג אחד מטעמה, בין אם הוא שדלן, יועץ משפטי או כל נושא משרה אחרת.

בשנים האחרונות, זינק מספר הלוביסטים ב-400 אחוזים.

בעקבות שידור התחקיר, שיגרו מספר לוביסטים, מכתב ליו"ר הכנסת, שבו הביעו: "שאט נפש מהדרך, היוהרה והציניות שבה הוצגה פעולת הלובינג". גם חברת "גלעד' שיגרה מכתב ליו"ר הכנסת בו היא מביעה התנצלות על האמור בתחקיר.

תגובת חברת "גלעד" לתחקיר: החברה רואה בלובינג כלי המשמש להגברת דמוקרטיה וגאה להיות שותפה לחקיקה משמעותית כמו אישור האפוד הזוהר. אם נאמרה התבטאות של מי מעובדי החברה היא אינה משקפת את המציאות היומיומית שחווים כל הלוביסטים בחברת גלעד.

תגובת החברה המייצרת את הווסט הזוהר: חוק האפודים הוא מהחשובים שנחקקו בשנים האחרונות. החוק מציל מדי יום חייהם של נהגים ואם חברת 3m תרמה מהידע שלה בנושא אנו גאים בכך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושא וחרפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture