1.3 מיליארד שקל- שווי המזון המושלך לפח בישראל

וגם בצה"ל חוזרים בתשובה: הכמויות הגדולות של מזון מחדרי האוכל הצבאיים לא יימצאו עצמן בפחי הזבל, וייתרמו לארגוני צדקה • ההליך הופסק בעבר בשל סכנות תברואה, אך כעת הוחזר הודות לנוהל צבאי חדש למסירת המזון • יו"ר ועדת הפנים בדיון לרגל יום המזון הבין-לאומי: "הצלת מזון שווה להצלת חיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות חברת הכנסת הגב' רגב (הליכוד), אירחה את הנהלת 'לקט ישראל' לרגל יום המזון הבין-לאומי, המצוין היום בישראל, עם יוזמי היום בכנסת.

היו"ר, ח"כ רגב, הדגישה את חשיבות ציון היום בכנסת ואמה כי "הצלת מזון שווה להצלת חיים. אחד העקרונות החשובים הוא השילוב בין אדם לסביבה. רק כשאדם שבע הוא יכול לתרום לחברה ולסביבה והצלת מזון תורמת לסביבה. וסביבה בריאה, תומכת באדם. התפקיד שלנו לעשות כל שניתן שלא יהיה אף רעב בישראל והוועדה תעשה כל שניתן לסייע בעבודה החשובה ובתרומה החשובה לצדק החברתי והסביבתי".

ח"כ בר: "דוח האו"ם קבע שיותר משליש ילדי ישראל רעבים. לקט ישראל הוא הארגון המוביל בתחום החשוב הזה, בישראל. זה עולה שקל לאדם ללקט את המזון והילד או האדם שמקבל ארוחה בערך של 12 שקלים. יש להבין שכל מזון שלא נתרם, מוטמן באדמה. אנחנו מקווים לחוקק חוק להצלת המזון, שייתן הגנה משפטית לעמותות ויסדיר הצלת ואיסוף מזון".

חברת הכנסת לוי-אבקסיס: "ילד רעב לא יכול להיות מרוכז בבית הספר ולא יכול להתפתח כראוי. ילדים רעבים אינם רק רעבים למזון אלא גם לספר, לתרבות לטיול. יש כשל רב תחומי בכל הסוגיות החברתיות. הנתונים האחרונים מראים כדור שלג הולך ומתעצם. לקט ישראל מחלקים כ-8,000 כריכים כאשר יש 900,000 ילדים מתחת לקו העוני. זו טיפה בים ואת זה אנחנו רוצים לתקן בחקיקה".

חברת הכנסת זנדברג: "העוני לא ירד מהשמיים, זו תוצאה של מדיניות ארוכת שנים. כש-40% מהמזון שיוצר הולך לפח, זה הדבר הכי לא מקיים ואנטי דתי ואנושי. אורח חיים בהרבה יותר מקיים הוא ליהנות ממה שיש במקום לייצר עוד".

אלונה שפר- קארו, חברת ועד "לקט ישראל": לקט ישראל מתמחה בהעברת מזון ממקומות בהם יש עודף למקומות בהם יש חוסר. הארגון מציל מזון ממטבחים תעשייתיים ומספק אותו ל-180 עמותות ברחבי הארץ. האוכל מגיע ליותר מ-140,000 נזקקים מדי שבוע. זו בעיה בעולם כולו- שליש מהמזון במדינות המפותחות מושלך. בישראל מזון בשווי 1.3 מיליארד שקל מושלך לפח. כיום נתרמות לארגון מיליון וחצי ארוחות חמות".

לאחר ארבע שנים של הפסקה צה"ל חוזר לתרום מזון לנזקקים

סלי מזון - עמותת פיד ישראל (1)צה"ל חוזר לתרום מזון לנזקקים, זאת לאחר שהוחלט להפסיק את תרומות עודפי המזון ממטבחי צה"ל בשל סיכונים תברואתיים לפני ארבע שנים. ההליך החל כניסיוני בערב פסח האחרון, ולקראת ראש השנה הפך לקבוע.

כבר בימים אלה יותר מ-15,000 מנות מעודפי מזון עושות את דרכן מבסיסי צה"ל לארגוני הצדקה מדי חודש, והכמויות צפויות רק לגדול. "הצבנו לעצמנו יעד להגדיל את מספר היחידות התורמות והעמותות המקבלות עד ראש השנה", גילה מפקד מרכז המזון, אל"ם אבי הראל.

בתקופת החגים, יצא אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בקול קורא המבקש מהעמותות להגיש בקשות לתרומה. "הרעיון הוא ליצור חלון זמן של חודש בכל שנה", הסבירה ראש מדור תזונה, רס"ן אדרי. "בפרק הזמן הזה יכלו העמותות העומדות בדרישות לפנות אלינו, כך שנוכל לספק להם את האוכל באופן רציף".

"הרעיון הוא בעצם לנצל את עודפי המזון שנותרו בבסיסים ולהעבירם לתרומה, כך שמישהו יוכל ליהנות מהם", הדגיש אל"ם הראל. "אנחנו מתכננים את התרומות לפי מרחב גיאוגרפי, ובכך מתאימים את הבסיס לעמותה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture