שלב הסיכומים • הח"כים הפעילים ביותר: נציגי "יהדות התורה"

עם פיזור הכנסת – הנתונים מתפרסמים: חברי הכנסת של "יהדות התורה" מובילים בחקיקה, בנוכחות ובפעילות הפרלמנטרית • הדברים גרמו לקידוש השם בזכות ההערכה הרבה שיש גם בציבור אשר איננו שומר תורה ומצוות לחברי הכנסת מ"יהדות התורה" בסיוע למניעת סגירת מפעלים, ובמלחמה למען ניצולי השואה ואוכלוסיות רבות אחרות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הכנסת התפזרה, והמערכת הפוליטית יצאה לבחירות, וגופי מחקר העוסקים בתפקוד חברי הכנסת, כדוגמת "כנסת פתוחה", ונוספים, פרסמו בימים האחרונים את הנתונים אודות הקדנציה האחרונה, שהייתה אמנם קצרה, שנתיים בלבד, אך גדושה בפעילות פרלמנטרית וחקיקתית. מהנתונים שפורסמו עולה בבירור כי חברי הכנסת החרדיים ובראשם חברי הכנסת של סיעת יהדות התורה הם מחברי הכנסת הפעילים ביותר בכנסת ה-19.

פרויקט 'כנסת פתוחה' אשר פרסם את הנתונים על פרטיהם, הינו גוף א-פוליטי הסוקר את כלל הפעילות במליאת הכנסת ובוועדות השונות, וכמו"כ מקיים מעקב אחר נוכחותם במשכן הכנסת, מתוך מטרה להציג לציבור נתונים אמיתיים אודות פעילות נבחרי הציבור. וכאמור מנתוני 'כנסת פתוחה' הכוללים בין היתר פירוט מדוקדק של הצעות החוק, כולל נוסח ההצעה הראשוני, הנוסח הסופי, ומעקב בדיוני החוק בוועדת הכנסת המתאימה ועוד, ניתן לראות בבירור כיצד כל חבר כנסת הצביע בכל אחת מההצבעות במליאת הכנסת, ולקבל סטטיסטיקות על הפעילות הפרלמנטרית שלהם. על פי הנתונים שפרסמו, עולה כי חברי הכנסת של סיעת הדות התורה מובילים בעשירייה הראשונה מבין מאה ועשרים חברי הכנסת, וזאת בכל הפרמטרים שנבדקו, ובהם: מספר הצעות החוק אשר אושרו סופית בכנסת ה-19, מספר הצעות החוק שאושרו בקריאה ראשונה בכנסת ה-19 וחל עליהן 'דין רציפות', מה שיאפשר להם להיכנס למסלול חקיקה מהיר בכנסת הבאה, וכן במספר כלל הצעות החוק שהונחו על שולחן הכנסת.

קרא עוד:

[postim]

גם בפילוח שעות הנוכחות שביצעו הגופים השונים העוקבים אחר הכנסת, נמצא כי חברי הכנסת של סיעת יהדות התורה מובילים במקום הראשון בראש טבלת הנוכחות, וכך גם בדירוג הנוכחות של חברי הכנסת בישיבות מליאת הכנסת, וועדות הכנסת ופילוח ממוצע ההצבעה החודשי של חברי הכנסת במליאה ובוועדות.

מלבד זאת, יש לציין כי מלבד השתתפות חברי הכנסת החרדיים ככלל ושל סיעת יהדות התורה בפרט בישיבות ודיונים במליאת הכנסת ובוועדותיה, לשכותיהם של חברי הכנסת החרדיים עוסקות באופן תדיר בטיפול באלפי פניות ציבור פרטניות, ובכל הנושאים המוניציפאליים ובהירתמות למען הנציגות המקומית של התנועה בכל רחבי הארץ, ובפעילות שוטפת למען כלל הציבור.

יצוין כי הדברים גרמו לקידוש השם מאחר ומלבד ההערכה הרבה שיש גם בציבור אשר איננו שומר תורה ומצוות לחברי הכנסת מ"יהדות התורה" בסיוע למניעת סגירת מפעלים, ובמלחמה למען ניצולי השואה ובמאבק למען נכי צה"ל ואוכלוסיות רבות אחרות, גם התקשורת הכללית שיבחה בימים האחרונים את תפקודם של חברי הכנסת של הסיעה היו חריגים בנוף הפוליטי, בעיקר בשל העובדה כי מדובר בחברי כנסת שהיו באופוזיציה כאשר ההשפעה באופוזיציה היא פחותה מהחברים בקואליציה, ולמרות כך, נכחו חברי הכנסת בהיקף עצום של דיונים ופעלו כמו לאורך כל השנים האחרונות, גם בקדנציה האחרונה במסירות ובחריצות בקידום הליכי חקיקה ובנוכחות בדיונים החשובים בוועדות ובמליאת הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture