עשרות בכירים בשירות הציבורי נעצרו בחשד לשחיתות

בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כשנה בידי יאח"ה- להב 433, נעצרו הבוקר למעלה מ-30 חשודים ומעורבים, בהם בכירים בשירות הציבורי וכן נערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם • רבים מהמעורבים משתייכים למפלגת'ישראל ביתנו',שם טוענים לרדיפה "בכל מערכת בחירות מאז הוקמה ״ישראל ביתנו״ לא מוותרים במשטרה על מעצרים מתוקשרים וחקירה נגד אנשי המפלגה" •

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חוקרי יחידות המודיעין והחקירות של להב 433 פעלו במהלך השנה האחרונה לחשיפת חשד לשחיתות בקרב שורת בכירים בשירות הציבורי, באישור היועץ המשפטי לממשלה.

מהחקירה עלה כי שורה של נושאי תפקידים בכירים בשירות הציבורי, בהם ח"כית המכהנת כסגנית שר, מספר ראשי מועצות ורשויות מקומית, מנכ"ל משרד ממשלתי, שר לשעבר, מנכ"לים וראשי עמותות, מנכ"לים וראשי איגודים, בכירים בתאגידים ציבוריים ופעילים פוליטיים – חשודים בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון.

החקירה הסמויה התנהלה במשך שנה, תוך הפעלת כלים מודיעיניים וחקירתיים מגוונים ומתקדמים, לאחר שעלה חשד כי החשודים חברו יחדיו ופעלו באופן שיטתי לקידום ענייניהם הפרטיים והציבוריים ולקבלת כספים לצרכים אישיים, תוך ביצוע עבירות שונות, באופן שפגע מהותית במנהל התקין בתחומי עיסוקם.

קרא עוד:

[postim]

החקירה הסמויה חשפה שיטת פעולה מאורגנת לפיה החשודים, או מי מטעמם, העבירו במסגרת תפקידם הציבורי סכומי כסף גדולים מהקופה הציבורית לגופים מתוקצבים ולרשויות שונות שלא כדין, בתמורה למתן טובות הנאה שונות לחשודים ולמקורביהם, בין היתר באמצעות מינויים, תשלומים ועוד.

הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, עיכבה היחידה לחקירה למעלה מ-30 חשודים ומעורבים, בהם בכירים בשירות הציבורי, וערכה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם.

ברשימת החשודים רבים מבכירי 'ישראל ביתנו' אך במשטרה טוענים כי אין בסמיכות לבחירות בכדי להשפיע על הפרשה וכי החקירה מתואמת מראשיתה עם היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה מלווה את החקירה, תוך עדכונם של פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה, והיא מנוהלת בליווי צמוד של ר' האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, ור' להב 433, ניצב רוני ריטמן.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו חשודים שייעצרו לדיון בהארכת מעצרם בסמוך לשעה 14:00 בבימ"ש השלום בראשל"צ.

'ישראל ביתנו' מאשימה: "בכל מערכת בחירות מכפישים אותנו"

במפלגה זעמו על פיצוץ הפרשה בחודשים שלפני הבחירות ומיהרו להזכיר כי הריטואל חוזר על עצמו בכל מערכת בחירות מאז הוקמה 'ישראל ביתנו' בשנת 1999. במפלגה טוענים כי בכל פעם מבצעת המשטרה מעצרים מתוקשרים וחקירות נגד אנשי המפלגה, והעסק מסתיים ללא כלום.

"אם דבר החקירה היה מתפרסם לפני שהוכרז על הקדמת הבחירות או אחריהן, ניתן היה לחשוב שאולי מדובר בדבר ענייני, אך העובדה שהדבר נעשה, שוב, בזמן בחירות מעידה יותר מכל על הכוונות העומדות מאחרי הענין, שנועדו לפגוע ב״ישראל ביתנו״. אנו בטוחים בחפותם של האנשים ושכמו בפעמים קודמות, לאחר שישכך הרעש וההמולה התקשורתית, יתברר שאין מאחרי הפרסומים הללו דבר זולת הרצון, שלא יצלח, להזיק ל״ישראל ביתנו״.

צמרת המשטרה לא שותקת אל מול הפרסומים המאשימים את המשטרה בכוונה לפגוע במפלגה מסוימת או להתערב במערכת הבחירות. ומפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו קיים שיחה עם ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, ראש להב 433, ניצב רוני ריטמן וראש יאח"ה, תנ"צ אפרים ברכה וביקש לחזק את ידם ואת ידי השוטרים העוסקים בפרשה חמורה זו למעלה משנה במקצועיות ונחישות בכדי להגיע לחקר האמת .

דנינו בלהב 433"מכלול השיקולים נבחנו". המפכ"ל מגבה את החלטת להב 433

עוד ביקש המפכ"ל לדחות מכל וכל את הטענות והאשמות חסרות השחר כלפי העוסקים במלאכה: "משטרת ישראל הוכיחה לאורך השנים כי היא עשתה ותעשה ככל יכולתה בכדי להילחם בשחיתות הציבורית בכל הדרכים והאמצעים העומדים לרשותה, חובתה לשמור על צביונה הדמוקרטי של המדינה וכל זאת בשוויוניות וללא משוא פנים".

"החקירה מתנהלת למעלה משנה והמעבר לחקירה גלויה, היא פועל יוצא של הערכת מצב הראיות ובשלותן ומשיקולים מקצועיים בלבד, הדבר נעשה בעצה אחת עם היועמ"ש לממשלה ועם פרקליט המדינה ולאחר שנבחנו מכלול השיקולים לרבות הרגישות בתקופת הבחירות" אמר דנינו.

צילום: חטיבת דובר המשטרה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture