הרש"פ: הצבעה באו"ם ביום שני; נתניהו: נדחה כל תכתיב

ראש הממשלה נפגש אמש עם סנטור אמריקני בכיר שהבטיח: "אם האו"ם יאשר את ההצבעה, נעכב את תקצובו" • נתניהו: "הרשות הפלסטינית מנסה להביא למועצת הבטחון של האו"ם החלטה שבאה לכפות עלינו תנאים שיפגעו בבטחוננו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בכיר הרש"פ, סאיב עריקאת אמר בסוף השבוע כי הצעת ההחלטה על הקמת מדינה פלסטינית תעלה להצבעה כבר ביום שני השבוע במועצת הביטחון של האו"ם.

האיומים על העלאת הנושא להצבעה באו"ם כבר נשמעו שבועות רבים, במהלכם זכו הפלסטינים להכרה ברמות שונות בכמה ממדינות אירופה. עם זאת, ההצעה המיועדת למחר, שונתה במספר סעיפים מהטיוטה שפורסמה עד כה. בין השינויים המהותיים קיימת הדרישה להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית ולא בכל העיר.

בישראל ממתינים לראות האם ייאלצו לבקש מן האמריקאים וטו על ההחלטה או שמא העלאתה תתעכב שוב. שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר כי הגשת הצעת הפלסטינים למועצת הביטחון היא צעד תוקפני נוסף מצידם. לדבריו "כל מטרת המהלך היא לנגח את ישראל, אין בו כל תועלת לפלסטינים, להפך, הם רק יביאו להחרפת הסכסוך ולהרעת המצב בשטח ובוודאי שלא יקדמו הגעה להסדר, משום שללא הסכמת ישראל לא ישתנה דבר"

ליברמן תקף את הבמה הנרחבת המוענקת לפלסטינים בבניין האו"ם ואמר כי "מוטב שמועצת הביטחון של האו״ם תעסוק בדברים החשובים באמת לשלומם של אזרחי העולם, כמו הדרך להתמודד עם פעולות טרור רצחניות כגון אלו שארעו השבוע באוסטרליה ובפקיסטן, או שתדון בנעשה בסוריה ובלוב ולא תשחית זמן על הגימיקים של הפלסטינים".

הפלסטינים מצידם הודיעו, כי אם תיחסם הצעת ההחלטה בוטו אמריקני או ע"י כל סיבה אחרת, הרי שהרשות תצטרף ל-15 אמנות בינלאומיות ובהן אמנת רומא, ובית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

קרא עוד:

[postim]

אמש נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הסנטור האמריקני הבכיר לינדזי גרהאם, במסיבת עיתונאים משותפת שערכו השניים, אמר נתניהו כי ראש צוות המו"מ הפלסטיני סאעב עריקאת שהשווה את ישראל לדאע"ש, זו אותה רשות פלסטינית שמשתפת פעולה עם חמאס, מסיתה כנגד ישראל באופן קבוע, הסתה שמובילה להתקפות כמו זו שראינו לפני יומיים, כאשר בקבוק תבערה נזרק לעבר ילדה קטנה.

"אותה רשות פלסטינית תנסה להביא למועצת הבטחון של האו"ם החלטה שבאה לכפות עלינו תנאים שיפגעו בבטחוננו. אני רוצה להבטיח לך שאנו נעמוד בנחישות ונדחה הכתבה שכזאת" הצהיר נתניהו בנחרצות, "כך היה תמיד וכך יהיה".

הקונגרס יעצור את תקציב האו"ם

הסנטור גרהאם תמך בדברי נתניהו וגיבה אותו, הסנטור האמריקני אמר כי לפני מושב הקונגרס החדש שייפתח בתחילת השנה הלועזית, תושבי ישראל יכולים להיות בטוחים כי "יותר מכל גוף באמריקה, הקונגרס של ארצות הברית, על שתי מפלגותיו, תומך בכם". הסנטור ציין כי המפלגה הרפובליקנית שולטת עכשיו בבית הנבחרים ובסנאט, והדברים יהיו קצת שונים. אך דבר אחד יישאר קבוע: התמיכה הדו-מפלגתית בתחומים הנוגעים לישראל: המדינה הפלסטינית, והגרעין האיראני.

בנוגע לצעדים האחרונים בדבר ההצבעה באו"ם, אמר כי "תהיה תגובה חריפה אם מועצת הביטחון של האו"ם תנסה לקבוע תנאים לשיחות השלום ולמנוע שיחות ישירות.

גראהם ציטט את הנשיא אובמה שאמר בשנת 2011 ש"האו"ם אינו המקום הנכון לדון בשיחות השלום ולפתרון שתי המדינות" והוסיף כי כל מאמץ שיעשה בידי הצרפתים, הירדנים או כל אחד אחר למנוע משא ומתן ישיר בין הישראלים לפלסטינים בנוגע לשיחות השלום, כל מי שינסה להביא את זה בפני מועצת הביטחון של האו"ם, יביא לתגובה חריפה של הקונגרס שעלולה לכלול עיכוב מימון לאו"ם.

"אנחנו לא נשב בשקט ונאפשר לאו"ם להשתלט על תהליך השלום. אתם יכולים לסמוך על הקונגרס של ארצות הברית, המחנה הרפובליקני והמחנה הדמוקרטי, שיהיו שם בשבילכם כאשר תזדקקו להם".

"הקהילה הבין-לאומית קצת מבולבלת"

בהתייחסו להחלטה של כמה מדינות בועידת ז'נבה שקראו לחקור את ישראל על פשעי מלחמה בעזה,אמר הסנטור גראהם "אני רוצה שהעם בישראל יידע שבזמן העימות האחרון עם חמאס, התקבלו פה אחד החלטות הן של רפובליקנים והן של דמוקרטים, שאמרו שאין שום שוויון מוסרי בין הטקטיקות של החמאס לאלה של צה"ל. אני מסכים עם ראש ממשלת ישראל כאשר הוא אומר שמשטר החמאס עושה כל שביכולתו להרוג ילדים, ושצה"ל עושה כל שביכולתו למנוע הרג ילדים פלסטינים. הם יורים רקטות ומקווים שיפלו על בתי ספר; אתם תוקפים את האויב ומנסים למנוע הרוגים אזרחיים. הקונגרס מבחין בברור בין הטקטיקות של החמאס לבין הדמוקרטיה שנקראת ישראל, ונראה שהקהילה הבין-לאומית קצת מבולבלת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture