נתניהו הגיע לסקור את ההיערכות לשלג הירושלמי

נתניהו סייר בחמ"ל העירוני ובחן את היערכות הגורמים השונים " "אני מתרשם שנעשתה פה עבודת תאום והכנה" • במנהלים הקהילתיים הוקם מערך סיוע שיעניק מענה מהיר הכולל פינוי צירי הליכה או נסיעה בכניסה לבניינים וביקורי בית אצל קשישים • משטרת ירושלים תפרוס כוחות מתוגברים של שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים בצירי התנועה העירוניים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לביקור בחמ"ל העירייה בככר ספרא, שם הציג לו ראש העיר ניר ברקת את היערכות העירייה לקראת השלג.

בהערכת המצב השתתפו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב משה צ'יקו אדרי, מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן ונציגי פיקוד העורף, מד"א, כיבוי אש, גורמי התחבורה ונוספים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הציג את הערכות העירייה לקראת השלג הצפוי בעיר ואמר ״עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת השלג. שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ואנחנו מצפים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן. השלג מחייב מוכנות עירונית ואחריות אישית של כלל התושבים ואנו קוראים לכל התושבים להתכונן לקראת השלג, לגלות אחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי ההצלה. העירייה הרחיבה משמעותית את ההערכות לפינוי הצירים, סיוע לנזקקים וקשישים, טיפול במקרי חירום ומתן מענה לכל תרחיש אפשרי".

ממ"ז ירושלים, ניצב אדרי אמר "המשטרה ערוכה על בסיס הלקחים מהשנה שעברה. אנחנו ערוכים עם כלים רבים על מנת לפתוח את הצירים וגם לסגור את ציר העלייה לירושלים מכביש מס' 1 לפני תחילת השלג כדי למנוע היתקעות כלי רכב על הציר. יש לנו כ-1,500 שוטרים בעיר ואנו נסייע לחברת החשמל ולכל הגורמים הנוספים".

נציג פיקוד העורף אמר כי פקע"ר ערוך גם בצפון וגם באזור ירושלים. "העלינו נגמשים, משאיות דחפורים וכלי רכב מיוחדים לאזור ירושלים ונפעילם בהתאם לצורך. המשימה העיקרית שלנו היא הצלת חיים".

ברקת בסיור היערכות לשלגניר ברקת במחסני החירום של מחוז ירושלים

מנכ"ל חברת החשמל אמר "חברת החשמל נערכה במהלך השנה האחרונה אך אי אפשר להבטיח אפס תקלות. כל משאבי חברת החשמל מכוונים להתמודדות עם הסערה. גם אם יהיו תקלות אנו ערוכים לתקנן בהקדם האפשרי".

בסיכום הדיון אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני מתרשם שנעשתה פה עבודת תאום והכנה של הרשויות. יש לנו שלוש משימות: משימה ראשונה הצלת חיים, משימה שנייה רציפות שירותים חיוניים, משימה שלישית עזרה הדדית – תושבים עוזרים לתושבים – ערבות הדדית. מעבר למה שהמדינה עושה, והיא תעשה, מעבר למה שהעיריות עושות, והן תעשנה – אני מבקש מאזרחי ישראל פשוט לפקוח עין על השכנים ולעזור. עם ישראל מצטיין בזה".

במסגרת ההיערכות הרחיבה העירייה משמעותית את ההיערכות לפינוי הצירים, את הסיוע לנזקקים ולקשישים, ואת המוכנות לטיפול במקרי חירום והצלת חיים ומתן מענה לכל תרחיש. 150 מפלסות, 200 טון מלח, אלפי אתי חפירה, מנות מזון ואמצעי חימום כבר מוכנים לשעת הצורך. העירייה נערכת למצב של סגירת כביש 1 ו-443 מיד עם היערמות השלג, ומבקשת מציבור הנהגים להקדים את ההגעה או היציאה מהעיר לפני ירידת השלג.

ראש העיר שב וקרא לכל התושבים להכין את ביתם לקראת השלג, לגלות אחריות וערבות הדדית ולהישמע להנחיות.

ברקת בסיור היערכות לשלג 2מלח שלג מלח שלג. המכונות לפיזור המלח מתודלקות

העירייה תפעיל על פי הצורך כ-150 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הצטיידה 200 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג. כמו כן, העבירה העירייה כ-1,500 שקי מלח אשר יפוזרו במינהלים הקהליתים בשכונות וב-500 מוסדות חינוך שונים ברחבי העיר.

העירייה הצטיידה באלפי מנות מזון, אלפי אתי חפירה, אמצעי חימום, גנרטורים, שקיות חימום, אמצעי תאורת חירום, מאות שמיכות ושקי שינה שיחולקו למינהלים הקהילתיים לטובת סיוע לתושבים הנזקקים. ראש העיר הנחה את צוותי העירייה להגביר את הסיורים לאיתור דרי רחוב והעברתם ללינה זמנית במהלך ימי הסערה.

במסגרת הלקחים: הפיקוד המקומי יועבר למנהל הקהילתי

במנהל הקהילתי 'אשכולות' שחולש על השכונות שמואל הנביא, בית ישראל, חומה השלישית, ארזי הבירה, מעלות דפנה, רמת אשכול, סנהדריה וסנהדריה המורחבת נערכים לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים עם היתכנות לשלגים, בימים האחרונים ובשעות האחרונות נערכו מספר כינוסי היערכות במתנ"ס בשכונת שמואל הנביא.

כינוסי היערכות לשלג במנהל הקהילתי אשכולות (5)אחד מכינוסי ההדרכה

יוסי עמר רכז הביטחון של המנהל הקהילתי אשכולות מסר: "כ-120 מתנדבים מתושבי השכונה נערכו ויתנו מענה בשעת חירום. בימים האלו סיימנו ריענון של כלל המתנדבים וראשי הצוותים השונים, בשלג אשתקד פעלנו רבות בסיוע המתנדבים והענקנו סיוע לעשרות קשישים ומוגבלי יכולת, ערכנו חלוקה של לחם וחלות למאות מתושבי השכונה, בשיתוף ובסיוע של עיריית ירושלים אנו ערוכים גם השנה לתת מענה מהיר הכולל פינוי צירי הליכה או נסיעה בכניסה לבניינים וביקורי בית אצל קשישים, וכמו כן הוקם חמ"ל מיוחד במתנ"ס בשמואל הנביא למתן מענה בעת הצורך לתושבי השכונות".

שר התשתיות: "ההערכות המוקדמת תאפשר מתן מענה מהיר"

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים סילבן שלום, ערך הערב דיון הכנה של כלל גופי התשתית והאנרגיה לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי בהמשך השבוע.

במהלך הדיון הציגו הגופים השונים (חברת החשמל, נתג"ז, מקורות, תש"ן ורשות המים) את היערכותם לקראת האירוע וכניסתם לכוננות הפעלה. השר הדגיש את החשיבות הרבה בהערכות מוקדמת, כמו קידום אמצעים למקומות המועדים, זאת על מנת להקטין את הסיכוי לפגיעה בשגרת החיים הרגילה של הציבור.

"הפקנו לקחים רבים מהסופה שהתרחשה בשנה שעברה, סופה שכמותה לא חוותה ישראל שנים. אני מאמין כי ההערכות המוקדמת תאפשר מתן מענה מהיר לכל תקלה אפשרית ואספקה סדירה של חשמל, דלקים ומים", ציין השר שלום.

המשטרה תפקד

ההיערכות העירונית מתבצעת בשיתוף פעולה צמוד עם כלל הגורמים, ונכון לשעות אלו נתון הפיקוד לסדר הציבורי בידי משטרת ישראל (כזכור, בשנה שעברה התערב הצבא לאחר שהמשטרה כשלה). במשטרה פתחו מרכז מידע ארצי למענה לפניות בנושאים הקשורים בסערה, כגון מידע על מצב התנועה בכבישים וכו'. מספר הטלפון של מרכז המידע הוא: 1-700-705-100.

משטרה שלג

משטרת ירושלים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים , ניצב משה (צ'יקו) אדרי, קיימה הערכות מצב וישיבות תכנון ותיאום עם כלל הגורמים הרלוונטים לקראת מזג האוויר הסוער: עיריית ירושלים, כב"ה, מד"א, חברת חשמל, צה"ל ואחרים. סוכם כי משטרת ירושלים תפרוס כוחות מתוגברים של שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים בצירי התנועה העירוניים וכן בכניסות לעיר ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ יערכו וישמשו ככוח כוננות לאירועים, כל זאת במטרה לשמור על בטחון הציבור ושגרת החיים בצורה הטובה ביותר. במסגרת ההיערכות המחוזית, יתוגבר מוקד 100 על מנת לתת מענה מיטבי לפונים ומשמרות השוטרים יתוגברו בכוח אדם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture