ריבלין למזכ"ל האו"ם: "המאבק בפונדמנטליזם הוא אינטרס עולמי"

"האנטישמיות נוגעת לאנושות כולה ואני מקווה שאתה תמשיך בהובלת מאבקו של האו״ם בנושא״ אמר ריבלין • המזכ"ל באן התנצל על סערת השלגים ״העיר מקבלת אותך בסופה חגיגית • ל ביקורו באושוויץ העיד באן קי-מון: ״הבעית אותי לראות את הזוועות בעיניי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא המדינה ראובן ריבלין, נחת בתחילת השבוע בניו יורק, לביקור מדיני נשיאותי שיתפרס על פני מספר ימים. הנשיא צפוי לנאום בפני מליאת האו"ם היום, לרגל יום השואה הבינלאומי, לבקר באקדמיה הצבאית, להניח זר באתר מרכז הסחר העולמי לזכר אירועי ה-11 בספטמבר, ולערוך מפגשים עם מנהיגי הקהילה ההיספאנית, עם ראשי הקהילות היהודיות וכן פגישות מדיניות ומקצועיות.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, ביקש להביע את זעמו על ביקורו הכפוי של נתניהו בעוד כחודש, ע"י הזמנתו של ריבלין לביקור חגיגי בבית הלבן, אך בשל לוח הזמנים הצפוף לא ישהה בוושינגטון עד לסוף השבוע, כך שהפגישה לא תתקיים בסבב הביקורים הנוכחי של נשיא המדינה. בלשכת אובמה הבטיחו כי יתואם מועד חדש לביקור נשיאותי רשמי בבירה האמריקנית.

הבוקר קיים נשיא המדינה פגישת עבודה מדינית עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אשר בהזמנתו הגיע לנאום בטקס לציון יום השואה הבינלאומי במליאת האו"ם. כשבחלון משתוללת סופת השלג הכבדה, דנו המנהיגים בנושאים העומדים על סדר היום של שיתוף הפעולה בין מדינת ישראל והאו״ם.

בפתח הפגישה ברך הנשיא את המזכ"ל על פועלו בכל הקשור להנצחת השואה במוסדות האו"ם ואמר: "ברצוני להודות לך המזכ״ל, על ההזמנה לקחת חלק באירוע, ועל מחויבותך האיתנה למאבק באנטישמיות." הנשיא העלה בפני המזכ״ל את הצורך במינוי שליח למאבק באנטישמיות וביקש כי האו״ם ימשיך ויפעל להעלאת המודעות לנושא כפי שנעשה זה מכבר בכנס שקוים באו״ם בנושא.

קרא עוד:

[postim]

הנשיא ריבלין הדגיש את חשיבות זיכרון השואה בימינו ואמר: "הבנת לקחי העבר מהותית ליכולת שלנו להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו היום, במזרח התיכון וברחבי העולם. השנאה על רקע דתי הולכת ומתחזקת, הפונדמנטליזם והטרור כובשים כל חלקה טובה ולא מותירים פינה החסינה מהם ברחבי הגלובוס- המאבק בהם הוא אינטרס עולמי ראשון במעלה. אני רוצה להודות לך על פועלך במאבק בקיצוניות ובטרור, ועל מאמציך לסייע במציאת פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני".

המזכ"ל הודה לנשיא על היענותו להזמנה להגיע ולדבר במליאה המיוחדת לרגל יום השואה הבינלאומי וסיפר לנשיא כיצד השפיע עליו עמוקות ביקור שערך באושוויץ-בירקנאו לפני כשנה. ״הבעית אותי לראות את הזוועות בעיניי, ואין לי ספק שהביקור הפך אותי מחויב עוד יותר למאבק עבור זכויות האדם".

מזכ''ל האו''ם, באן קימון, בביקור במחנה ההשמדה אושוויץ (צילום - AFP) 02"הביקור הפך אותי מחויב יותר למאבק עבור זכויות האדם". מזכ"ל האו"ם 
באושוויץ.

הנשיא והמזכ״ל דנו בחשיבות שיקום עזה ובבדיקות השונות המתקיימות באשר לתקריות שאירעו במבצע צוק איתן. "צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם", אמר הנשיא למזכ"ל. "חיילינו, הם ילדינו, ואין לי ספק שנדע לחקור כל תקרית שאירעה במהלך הלחימה שנכפתה עלינו ולהפיק את הלקחים הנדרשים במידת הצורך, אין בישראל כוח חזק מהחוק". המזכ"ל השיב לנשיא ואמר: "אני מעריך את קולך השקול גם בימים מורכבים ובהזדמנות זו רוצה להביע את הזעזוע העמוק שחשתי לאחר הפיגוע בתל אביב.״

בתום הדיונים המקצועיים אמר המזכ"ל לנשיא: "העיר מקבלת אותך בסופה חגיגית ואני מקווה שתוכל ליהנות גם מהחופשה הקצרה שנכפתה עלייך. השלג לא יפריע לתכניות שלנו, אולי רק ידחה אותן מעט.

בשל מזג האוויר הסוער בניו יורק, הכינוס המרכזי של העצרת הכללית לציון יום השואה הבינ"ל נדחה ליום רביעי ה-28 בינואר.
כינוס העצרת הכללית יכלול את נאומו של הנשיא ריבלין, שיתקיים בשעה 12:00 שעון ניו יורק (19:00 שעון ישראל), ופתיחת תערוכת "יד ושם" באו"ם, שתתקיים בשעה 14:30 שעון ניו יורק (21:30 שעון ישראל).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture