האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא יוצא במכתב נדיר למען תנועת ש"ס

לאחר שנים ארוכות שנמנע מלהתערב בבחירות, מוציא האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שליט"א מכתב נדיר בו הוא קורא לכל הציבור "לפעול ולתמוך בכל כוחם בתנועת ש"ס המעטירה" עוד במכתב ברכה מיוחדת למצביעי ש"ס: "וזכותו הגדולה של מרן יחד עם זכות אבותינו הקדושים תגן על כל התומכים העוסקים והמסייעים והבוחרים בתנועת ש"ס", נאמר במכתב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תמיכה נדירה: האדמו"ר בנם של קדושים רבי דוד אבוחצירא שליט"א מנהריה, חרג מהרגלו וכתב מכתב תמיכה נדיר בו הוא קורא לפעול אך ורק לתנועת ש"ס.

במכתב המיוחד המתפרסם כעת, כתב האדמו"ר רבי דוד בכתב ידו: "הנני פונה בקריאת קודש אל אחינו בני ישראל היראים והחרדים לדבר ה' לבוא לעזרת ה' בגיבורים, לפעול ולתמוך בכל כוחם בתנועת ש"ס המעטירה, אשר יסודתה בהררי קודש, באר חפרוה שרים גדולי ומאורי התורה, הוקמה ונוסדה על ידי גאון עוזנו אביר הרועים מופת הדור פאר הדור והדרו עט"ר מרן מלכא רבינו עובדיה יוסף זלל"ה, אשר כל ימיו אשר חיה מסר את נפשו עליה, לחזק בריחי שעריה ולברך בניה בקרבה, הלא המה מפעלותיה העצומים והנשגבים, אשר במשך השנים פעלו גדולות ונצורות להגדיל תורה ולהאדירה ולהחזיר עטרה ליושנה בהקמת היכלי התורה ובתי החינוך ובהפצת דבר היהדות, ונתגלגלה זכות על ידם להקים דורות של תלמידי חכמים ויראי ה', ונתקדש שם שמים על ידם".

קרא עוד:

[postim]

במכתבו מתייחס האדמו"ר לגזרות על עולם התורה ומבהיר, כי רק תנועת ש"ס תוכל לעמוד להצלת עולם התורה. "עת לעשות לה' הם ימים אלו, ואוי לאוזניים שכך שומעות כי רבו גם רבו אויבי עולם התורה, וכל לבב דווי בקום עלינו תרבות אנשים לעקור יסודות היהדות ולהצר לישראל בגזירות קשות ורעות, בנפש ובגוף. וידוע ומפורסם בשער בת רבים כמה כאב וצער היה למרן מלכא פאר הדור רבינו עובדיה יוסף זלל"ה בראותו כבלע את הקודש ואת הלחץ זה הדחק אשר המה דוחקים ליראי ה', והיה הדבר נוגע בעמקי לבבו שלא יפיקו זממם ובל יטמאו חלילה את פך השמן הטהור".

"לשמוע דברי חכמים, ובראשם הכהן הגדול מרן רבי שלום כהן שליט"א"

בהמשך המכתב מתייחס האדמו"ר להנהגה הספרדית וקורא לציבור להתאחד תחת הנהגת מועצת חכמי התורה בראשות מרן הגר"ש כהן.

"על כן שמעו ותחי נפשכם, לשמוע כל אחד ואחד דברי חכמים, הלא הם מועצת חכמי התורה שליט"א ובראשם הכהן הגדול מרן ראש ישיבת פורת יוסף יכב"ץ הגאון הגדול חכם שלום הכהן שליט"א, להקדים רפואה ולהחלץ חושים למערכה הקדושה אשר הרבה גופי תורה תלויים בה ותכליתה ביצור חומות היהדות וכינון גדרי הדת להרבות תורה וקדושה בארץ ישראל אשר עיני ה' אלהיך בה כל הימים, ולבחור בתנועת ש"ס בראשות ידידנו היו"ר רב הפעלים לתורה ולחסד, ה"ה הרב אריה דרעי הי"ו, ואתו חבריו שלוחי דרבנן, אשר מלבד היותם לוחמים מלחמות ה' מסורים הם בכל לב ובכל נפש לגמול חסד עם הזקוקים לכך ולעזור למשפחות במצוקה בכל כוחם. ואין לך בן חורין להיפטר ממצוה גדולה זו שהזמן גרמא ועתידנו ועתיד צאצאינו מצוי בה".

לסיום מברך האדמו"ר רבי דוד את כל אלה שיפעלו למען תנועת ש"ס "ובוודאי יהא מרן מלכא זיע"א מליץ יושר בכחיי חיותו לכל ההולכים בדרכיו ובוחרים בתנועת ש"ס, וזכותו הגדולה יחד עם זכות אבותינו הקדושים תגן על כל התומכים העוסקים והמסייעים והבוחרים בתנועת ש"ס יכב"ץ, ונזכה להיוושע בתשועת עולמים בגאולה השלמה במהרה בימינו אמן". מסיים האדמו"ר כשהוא חותם בתפילה "הכו"ח לכבוד תורתינו הקדושה ת"ת ונזכה להרמת קרנה של תורה בעוז ותעצומות בקדושה ובטהרה ויר"ש טהורה ובא לציון גואל כל ישראל חברים אמן, בהוקרה ובהערכה רבה. דוד חי אבוחצירא.

מכתב נדיר במיוחד

יצוין כי מדובר במכתב נדיר במיוחד כאשר האדמו"ר רבי דוד נמנע בדרך כלל לעסוק בנושאים פוליטיים, אך מחמת הבלבול הקיים בציבור הספרדי החליט האדמו"ר לצאת בגלוי ולהכריז על תמיכה אך ורק בתנועת ש"ס.

יצוין עוד, כי מכתב זה מופיע לאחר מכתב גדולי התורה שיצא מלפני כחודש, בו קראו מרנן ורבנן גדולי התורה וראשי הישיבות לשמוע אך ורק למועצת חכמי התורה בהנהגת הציבור הספרדי הממשיכה את דרכו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. מכתב אשר גרם לחיזוק רב בקרב מצביעי התנועה די בכל אתר ואתר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture