מפקד נצח יהודה: "גיוס חרדים הוא עבודה בעיניים"

בעוד צה"ל מתגאה בעליה בגיוס חרדים לאחר העברת חוק הגיוס, מודה מפקד הגדוד ה"חרדי" כי גוייסו חילונים כדי להשלים מכסות • בהקלטה פנימית שנחשפה בגל"צ אומר סא"ל אורי לוי "עבדתם עלי, זה לא מה שהיה פעם" • מפקד גדוד הנח"ל החרדי נשמע כועס על המגייסים שלא הצליחו להביא חרדים מהישיבות "אין שום זקנים, אין ציצית לאף אחד, חורים באזניים של עגילים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לא כומתה ולא נעליים: חודש לאחר פרסום נתוני הגיוס של חרדים לצה"ל שלאחר העברת חוק הגיוס, חושף היום (ג') אוריה אלקיים בגלי צה"ל הקלטה בה נשמע מפקד גדוד נצח יהודה, סגן אלוף אורי לוי, המודה כי "אנחנו עובדים על כולם בעיניים".

סא"ל לוי, מפקד גדוד הנח"ל החרדי, שוחח עם מגייסים שתפקידם למשוך חרדים מהיכלי הישיבות לגדוד הקרבי שיועד לחרדים, ותקף אותם על אופי הבחורים ששובצו בגדוד "בחור חילוני אין לו מה לעשות פה, אל תביאו אותו לפה".

נתונים שנאספו בצה”ל בסוף השנה האזרחית הקודמת ופורסמו לפני כחודש ביקשו להצביע על עליה מתונה בשיעור המתגייסים לצה”ל במגזר החרדי. על פי הנתונים, בשנת 2014, השנה בה אושר חוק הגיוס הגיוס, התגייסו 2,068 חרדים לצה”ל. הנתונים הוצגו בפני ועדת שקד לבחינת חוק הגיוס והובהר לחבריה כי נכון ליום פרסומם הצבא עומד ביעדי הגיוס שהציב החוק למגזר החרדי. אחדים מן הח"כים בסיעות רודפות הדת הצביעו על ה"שוויון" שהושג בכוח הכפייה וטענו כי המגמה תימשך, לעומתם נטען ע"י גורמים שונים כי חוק הגיוס גרם להאטה רצינית בעלייה בשיעור המתגייסים וכי קיימת סכנה שחוק הגיוס יביא לסופו של שירות חרדי בצה"ל. ההקלטות מאשרות את מה שידעו כולם: המתגייסים הינם, במקרה הטוב, חרדים נושרים, בחלק מהמקרים אין בינם לעולם החרדי ולא כלום. מפקד הגדוד מתאר למגייסים את אופי אחד המחזורים בהם פגש "50 חבר'ה, אמרתי זה לא שלי, לא יכול להיות. אין שם זקנים, אין ציצית לאף אחד, חורים באוזניים של עגילים. עבדתם עלי, זה לא מה שהיה פעם".

קרא עוד:

[postim]

המסגרות העיקריות שפורחות הן שח"ר כחול ושח"ר ירוק המשלבות חרדים במסלולי עבודה צבאיים המותאמים גם לבעלי משפחות, עם זאת, עיקר הדגש הוא על צירוף חרדים ליחידות לוחמות כשהמטרה היא להקים גדוד חרדי נוסף. אורי לוי נשמע בהקלטה מזלזל בכל מגמות הגיוס הללו ומבהיר כי אי אפשר לזייף נתונים ומכסות בהבאת חילוניים לגדוד. המגייסים, מנגד, מתנצלים ומסיברים כי "לא נצליח להוציא אף בחור מהישיבה או מבית המדרש" ולכן מתמקדים באיסוף נערי שוליים שסרו מן הדרך החרדית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה להקלטות כי "הגדרת המתגייסים מהציבור החרדי מתבססת על החוק כלשונו. צה"ל מקיים הליך מיוני שמטרתו לוודא שכל מתגייס מוצב במקום שירות התואם את אורחות חייו. ההקלטה מובאת משיחה סגורה עם מגייסים, בה מנסה המג"ד להדגיש את חשיבות הגיוס לכולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture