סקר: מי הם המועמדים המועדפים לתפקידי שרי האוצר והביטחון

הציבור מעדיף לראות את משה יעלון כשר הביטחון, ואת משה כחלון כשר האוצר • נתונים מרתקים נוספים: כמחצית ממצביעי הבית היהודי מעדיפים את יעלון על פני בנט במשרד הביטחון, ואף לא אחד מכתבי הכלכלה חושב שלפיד ראוי לשוב למשרד האוצר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון משה יעלון מהליכוד הוא המועמד המועדף על הציבור בישראל למלא את תפקיד שר הביטחון גם בממשלה הבאה, כך עולה מסקר של חברת TNS טלסקר עבור 'וואלה'.

הסקר בדק את מי מעדיף הציבור מבין המועמדים והרואים עצמם כמועמדים לתפקיד מטעם המפלגות השונות. יעלון, שלאחרונה ספג ביקורת קשה מצידה הימני של המפה הפוליטית על התנהלותו במבצע צוק איתן, מקבל 30% מקולות הנסקרים. כנראה, מה שנתפס בעיני חלק מהציבור כהתנהלות הססנית וחוסר רצון להכריע את חמאס, מתפרש בעיני רוב העם כאחריות ורצינות.

קרא עוד:

[postim]

בהפרש גדול אחרי יעלון נמצא אלוף (במיל.) עמוס ידלין, מועמד המחנה הציוני לתפקיד, עם 16% בלבד. יואב גלנט, מס' 2 ברשימת 'כולנו' לכנסת, המציג קו נצי יותר מזה של יעלון, זוכה ל-13%, יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שככל הנראה יזכה בתפקיד אם תוקם ממשלת ימין צרה, מקבל 12%, ואילו יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהצהיר אף הוא על שאיפתו להחליף את תיק החוץ בתיק הביטחון, זוכה ל-7 אחוזים בלבד.

הכתבים הצבאיים תומכים ביעלון ברוב מוחץ

פרטים מעניינים נוספים העולים מהסקר, הם שכרבע מהציבור לא יודע להחליט מי המועמד הראוי ביותר, ואילו רוב מצביעי כולנו וכמחצית ממצביעי הבית היהודי, מעדיפים בכלל את יעלון על פני מועמדי מפלגותיהם, גלנט ובנט.

ב'וואלה' שאלו גם לדעתם של הכתבים הצבאיים, העוקבים מקרוב אחר המערכת הביטחונית ומכירים אותה לעומקה. כאן זכה שר הביטחון המכהן יעלון ברוב מוחץ של הקולות: כ-63% מהכתבים סבורים שהוא המועמד הראוי לתפקיד, לעומת 14% שאינם יודעים, 9% לבנט ולידלין כל אחד, ו-5 אחוזים שבכלל מעדיפים את ציפי לבני, כיום מס' 2 ברשימת המחנה הציוני לכנסת.

המועדפים למשרד האוצר: כחלון וטרכטנברג

מכון הסקרים בדק גם מה דעתם של אזרחי ישראל לגבי זהותו של שר האוצר הבא. מהסקר עולה כי יו"ר כולנו, השר לשעבר משה כחלון, נתפס כאיש הראוי ביותר לתפקיד עם 23 אחוזי תמיכה. כחלון מצהיר לאורך כל קמפיין הבחירות שלו כי מפלגתו תדרוש לקבל לידיה את משרד האוצר במשא והמתן הקואליציוני, וסיכוייו לזכות בתפקיד גבוהים מאוד, מאחר והוא לשון המאזניים בין הגושים, ואף אם תוקם ממשלת אחדות, ככל הנראה המפלגות הגדולות ינסו לצרף אותו אליה.

במקום השני מועמד המחנה הציוני לתפקיד, הפרופסור לכלכלה מנואל טרכטנברג, עם 15%. יו"ר יש עתיד ושר האוצר עד לפני חודשים ספורים, יאיר לפיד, זוכה ל-14% תמיכה, נתון גבוה ביותר עבור מי שנתפס בראייה הציבורית כאחד משרי האוצר הכושלים ביותר במדינה בעשורים האחרונים. שר הפנים גלעד ארדן מהליכוד מקבל 12% ואילו יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הוא המועמד המועדף על 10% מהאוכלוסייה. בדומה לסקר על תפקיד שר הביטחון, גם כאן כרבע מהנשאלים אמרו שאינם יודעים.

מפילוח נתונים נוספים בסקר, עולה פרט מעניין: בקרב מצביעי הליכוד זוכה כחלון לתמיכה גדולה יותר מאשר השר ארדן, חבר המפלגה.

המשאל שערך 'וואלה' בקרב כתבי הכלכלה בארץ, מביא לנתונים דומים במקצת למשאל על תפקיד שר הביטחון. כמחצית מכתבי הכלכלה מעדיפים לראות את משה כחלון ממלא את התפקיד, 28% תומכים בטרכטנברג, 17% בארדן, ואילו 4 אחוזים חושבים שהמועמד הטוב ביותר הוא דווקא בכיר אחר בליכוד, שר התחבורה ישראל כץ. הממצא המדהים ביותר הוא, שאף לא אחד(!) מעיתונאי הכלכלה חושב שלפיד הוא מועמד ראוי לתפקיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture