הרצוג: "אנחנו מנסים למשוך קולות מיש עתיד; אעמוד בהסכם הרוטציה"

לדברי יו"ר המחנה הציוני, הצבעה ללפיד מחזקת את סיכוייו של נתניהו לקדנציה נוספת • הבנות שקטות בין כחלון למפלגות החרדיות, כדי להותיר את לפיד ובנט באופוזיציה במקרה של ממשלת אחדות • איימן עודה: נמליץ לנשיא על הרצוג, אם ייענה לדרישותינו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, חשף הבוקר כי אסטרטגיית קמפיין הבחירות של מפלגתו בימיים האחרונים היא למשוך קולות מצביעים מיש עתיד, כדי להגדיל את הפער בין המחנה הציוני לליכוד.

הרצוג הסביר בראיון לערוץ 10 כי על אף ההצהרות של לפיד כי הסיכוי שימליץ לנשיא על נתניהו הוא אפסי, ומערכת היחסים הבלתי ניתנת לגישור ראש הממשלה בין לשר האוצר לשעבר, הצבעה למפלגתו של לפיד מסייעת לניצחונו של נתניהו, מפני שהיא גורעת מסיכוייה של המחנה הציוני לנצח בבחירות בהפרש גדול ובכך לזכות בהרכבת הממשלה.

קרא עוד:

[postim]

ההערכות במערכת הפוליטית הן, שהרצוג מבין את הבעייתיות באופיו של לפיד, ומעדיף לראות אותו מחוץ לממשלתו, על אף שלפי המספרים כרגע זה אינו נראה תרחיש ריאלי. במקביל, נחשף אתמול בחדשות 2 כי יו"ר כולנו, משה כחלון, עשוי גם הוא לתמוך בהשארתו של לפיד בספסלי האופוזיציה.

על פי הדיווח של העיתונאי עמית סגל, במפלגות החרדיות הבהירו לכחלון כבר לפני מספר שבועות, כי אם הוא רוצה ליהנות מתמיכתן לאחר הבחירות, כאשר ירצה להתמנות לשר האוצר ולקבל לידיו את האחריות על רשות מקרקעי ישראל, מוטב לו שישמור על מרחק מלפיד ולא יסכם אתו על איחוד רשימות או 'ברית אחים'. כרגע קיימות הבנות שקטות בין כחלון לדרעי, ליצמן וגפני, כי הסיעות החרדיות יתמכו בדרישותיו הקואליציוניות של יו"ר כולנו במקרה של ממשלת אחדות, כדי להשאיר מחוץ לקואליציה את לפיד ובנט.

"אני מחויב להסכם הרוטציה עם לבני, חד וחלק"

לגבי הסכם הרוטציה עם שותפתו להנהגת המחנה הציוני, ציפי לבני, אומר הרצוג כי יעמוד בהתחייבותו. "תהיה רוטציה חד וחלק, אני מחויב להסכם שלי עם ציפי לבני", הצהיר ראש המחנה הציוני, "אני חושב שהשותפות הזו מדהימה. אנחנו שנינו מרוצים מהעבודה המשותפת שלנו". הצהרתו של הרצוג באה על רקע הקולות הגוברים בימים האחרונים בתוך המפלגה, אשר קוראים ללבני לוותר על ההסכם כדי להוסיף קולות למחנה הציוני ולחזק את הסיכוי למהפך שלטוני.

בתוך כך, אומר יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, איימן עודה, כי אין מניעה שמפלגתו, הצפויה להיות השלישית או הרביעית בגודלה בכנסת הבאה, תמליץ לנשיא על יצחק הרצוג לראשות הממשלה.

עודה אמר כי "יצחק הרצוג יצטרך להסביר לנו על פעולותיו לשלום ושוויון", ובמילים אחרות: הערבים ימליצו על יו"ר המחנה הציוני, אם הוא יזדקק לתמיכתם כדי לזכות בראשות הממשלה.

לדבריו של המנהיג הערבי-ישראלי, ישנה "תמימות דעים" בקרב האוכלוסייה הערבית לתמיכה ב"גוש חוסם" כדי למנוע הקמת ממשלת ימין. "התקופה הפרלמנטרית המוצלחת ביותר הייתה כשהיינו גוש חוסם בתקופת ממשלת רבין", אמר עודה.

הרצוג עצמו הצהיר בשבוע שעבר, כי הוא רואה בחיוב מינוי שר ערבי בממשלתו. עודה התייחס לדברים בנימה חיובית ואמר "אנחנו רוצים להשפיע, אבל הכדור יהיה במגרש של הרצוג. כשיציע נלמד את הנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture