ההסכם עם כחלון: דמי אבטלה לעצמאיים; יישום דו"ח אלאלוף

המסמך עליו חתמו הליכוד וכולנו הוא אולי ההסכם הקואליציוני הנדיב ביותר לממשלה הבאה • מלבד התכניות המקיפות לרפורמות בדיור ובבנקים, סיכמו השתיים לקדם חוקים לדמי אבטלה לעצמאיים ו'שוטף פלוס 30', ולהקציב מיליארד ש"ח בשנה לתקצוב דו"ח אלאלוף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מי שהסתובב אתמול בערב במסדרונות הכנסת, היה יכול להתבלבל לרגע ולחשוב שמשה כחלון הוא בן משפחתו של ראש הממשלה נתניהו ולא יריב פוליטי מר שתקף אותו במילים קשות מאוד עד לפני תקופה קצרה.

המסמך עליו חתמו הליכוד וכולנו הוא אולי ההסכם הקואליציוני הנדיב ביותר לממשלה הבאה. כחלון קיבל למעשה את כל דרישותיו התקציביות, תמיכה מלאה בכל תכניותיו מרחיקות הלכת וגיבוי מלא מראש הממשלה למהלכיו העתידיים. בנוסף, קיבלה כולנו סל מכובד של תיקים בממשלה וועדות בכנסת.

יו"ר המפלגה משה כחלון יכהן כשר האוצר בעל סמכויות חסרות תקדים. אל אחריותו יוכפפו רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומנהל התכנון, והוא אף יעמוד בראש קבינט הדיור – הצפוי להיות אפקטיבי מתמיד, יהיה ממלא מקומו של נתניהו בראשות הקבינט הכלכלי-חברתי וחבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

קרא עוד:
[postim]

מס' 2 בכולנו, יואב גלנט, יהיה שר הבינוי, אולם עם סמכויות מופחתות לאחר העברת רמ"י אל משרד האוצר. על פי הפשרה בין כחלון לנתניהו, גלנט לא יהיה חבר בעל זכות הצבעה בקבינט המדיני ביטחוני, אולם הוא ימונה למשקיף קבוע בקבינט וישתתף באופן פעיל בכל דיוניו. בקבינט צפויים להיות 11 חברים, שהם ראשי חמש מתוך שש מפלגות הקואליציה (למעט יהדות התורה) ו-6 שרים נוספים מהליכוד.

כולנו קיבלה גם את המשרד להגנת הסביבה, כאשר המיועד לתפקיד אינו חבר כנסת אלא מקורבו של כחלון ומנכ"ל בזק לשעבר, אבי גבאי. המפלגה תקבל תפקיד נוסף של סגן שר, אותו מועמדים למלא ח"כ אלי אלאלוף או ח"כ יפעת שאשא-ביטון.

בנוסף תחזיק כולנו בשלוש ועדות בכנסת – ועדה חדשה לענייני רפורמות בדיור ובבנקים (ככל הנראה ח"כ אלי כהן), ועדת העבודה והרווחה (אולי ח"כ אלאלוף) והוועדה לפניות הציבור או לזכויות הילד.

נתניהו לכחלון: "אני שמח לקבל אותך בחום ובשמחה"

המסמך המלא של ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכולנו עדיין לא פורסם, ובליכוד אומרים שהם מתכוונים להמתין עם פרסום ההסכמים עד לאחר השלמת הרכבת הממשלה. על פי החוק, יש להציג את ההסכמים המלאים לפחות 48 שעות לפני השבעת הממשלה החדשה בכנסת.

ממה שידוע עד כה, להסכם עלות תקציבית גבוהה במיוחד והוא נוגע ברוב הסוגיות החברתיות-כלכליות הבוערות בישראל. יישום מסקנות ועדת אלאלוף למלחמה בעוני יתוקצבו בכמיליארד שקלים בשנה, למשך שבע שנים, ויועבר חוק דמי אבטלה לעצמאיים, אשר מוערך בכ-200 מיליון שקלים בשנה.

.האיש החזק בממשלה ה-34. שר האוצר הבא משה כחלון

על פי ההסכם, יקודם חוק 'שוטף פלוס 30', המחייב את רשויות השלטון לשלם לספקים עצמאיים את שכרם בתוך 30 יום. בנוסף, תקציב המדינה יאושר רק בעוד 160 ימים (אחרי החגים) ולא בתוך 100 ימים, כפי שנקבע בחוק, והתקציבים עד לשנת 2018 יהיו דו-שנתיים.

נתניהו בירך את כחלון, ואמר: "הכוונה המשותפת שלי ושל משה כחלון, שר האוצר המיועד, היא שכל מי שיישב סביב שולחן הממשלה ואני מקווה גם בכנסת היא לפעול ולהטיב עם אזרחי ישראל באמצעות הצמחה של הכלכלה הישראלית שתניב את הפירות לכלל האזרחים".

ראש הממשלה אמר כי הוא "נלהב" לקראת העשייה המשותפת עם כחלון, "דיברנו הרבה על הצעדים שיש לעשות יחד. לא הכל מופיע בהסכמים הקואליציוניים כי אין צורך בזה, הדבר החשוב שהושג היא ההבנה לשיתוף פעולה למען הכלל. אני מתכוון לעבוד בכל העוצמה שניתנה בידנו על ידי אזרחי ישראל כדי להטיב באופן עמוק עם אזרחי מדינת ישראל. משה – אני שמח לקבל אותך בחום ובשמחה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture