לראשונה בצפון הארץ: מכון MRI נחנך בנהריה

היום (ה') נחנך בבית החולים לגליל המערבי בנהריה מכון MRI חדש, וזוהי הפעם הראשונה שבית חולים צפונית לחיפה זוכה להתחדש במכשיר זה • סגן שר הבריאות ליצמן: "מדינת מרכז מול מדינת פריפריה" • השר סילבן שלום: "נצמצם את פערי הבריאות"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

היום (ה') נחנך בבית החולים לגליל המערבי בנהריה מכון MRI חדש, וזוהי הפעם הראשונה שבית חולים צפונית לחיפה זוכה להתחדש במכשיר זה.

קרא עוד:

[postim]

"יספק מענה למעל חצי מיליון מתושבי הגליל המערבי"

בטקס השתתפו סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, ד"ר מסעוד ברהום מנכל בי"ח נהריה, אנשי ציבור ועוד.

"לאחר שנים רבות בהם נאלצנו לחלוק מכשיר MRI נייד עם בתי חולים אחרים מחדרה צפונה, אנו גאים לחנוך מכון חדיש ומודרני אשר יספק מענה למעל חצי מיליון מתושבי הגליל המערבי", כך אמר ד"ר מסעוד ברהום מנהל בית חולים נהריה

ברהום הוסיף: "קיומו של מכון MRI קבוע בבית החולים ישפר משמעותית את יכולת האבחון והטיפול בחולים מאושפזים, כמו גם בנפגעי חבלות, במצבים קריטיים וטראומה מכל סוג. מכון MRI הוא שלב ראשון והכרחי בדרך להקמתה של מחלקה נוירוכירוגית שתאפשר לראשונה ביצוע ניתוחי מוח מורכבים ודחופים כאן בגליל המערבי. בנוסף, המכון יאפשר להפחית משמעותית עבור תושבי האזור את משך זמן ההמתנה הנדרש עד לביצוע בדיקת MRI, שעד היום היה כפול ואף יותר מזה לתושבי הגליל המערבי לעומת תושבי המרכז. אני רוצה להודות לכל מי שתרם על מנת שנגיע לרגע הזה".

בלי קרינה

מכשיר MRI משמש לסריקה לא פולשנית והדמיית פנים הגוף ללא שימוש בקרני רנטגן. המכשיר מבוסס על מגנט רב עוצמה וגלי רדיו. במהלך הבדיקה משדר המכשיר גלי הרדיו ונקלטים שינויים קטנים בשדה המגנטי שמאפשר להבדיל בין רקמות שונות. היתרון הגדול ב – MRI הוא שהבדיקה אינה כוללת קרינה. ה- MRI יכול להבדיל באיכות טובה יותר בין הרקמות השונות. זהו מכשיר נפוץ מאוד ברפואה המערבית וכיום – כמעט כל מוסד רפואי מחזיק בו. היעדר מכשיר קבוע בצפון גרם לתושבים רבים שהיו זקוקים לבדיקה כזו להמתין חודשים ארוכים עד קבלת תור במקום מרוחק.

בשנים האחרונות בעקבות מדיניות שהתווה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שינה משרד הבריאות את החלטתו והעניק רישיון להפעלת 11 מכשירים נוספים בישראל כאשר אחד מהם – בבית החולים לגליל המערבי בנהריה.

לקניית המכשיר שמחירו נאמד בכ-10 מיליון שקל נרתמו: משרד הבריאות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הקרן תרומות ועמותת ידידי בית החולים.

"מדינת מרכז מול מדינת פריפריה"

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר באירוע כי "לצערי כשהגעתי למשרד הבריאות לפני כמה שנים נוכחתי כי מערכת הבריאות מתמודדת עם מתן שירות לשתי מדינות. מדינת מרכז מול מדינת פריפריה, עם פער בתוחלת החיים בין המרכז לפריפריה של כ-4 שנים, שזה עוול גדול שלא ניתן להשלים עימו".

ליצנן הוסיף: "אני שמח שביה"ח בנהריה זוכה היום לשדרוג מהותי במערך הרפואי בהוספת מכשיר MRI לרווחת הציבור. זו בשורה לעיר, לפריפריה ולאזרחי ישראל. אנו משפרים את השירות בפריפריה בכל הרמות, החל מהפעלת מוקדי רפואה דחופה ביישובי פריפריה, התמדה ברפורמת השיניים, הבטחנו לצייד את כל בתי החולים במכשיר MRI ואנו מתקדמים ליעד. MRI זה לא לוקסוס זה מחויב המציאות."

"נצמצם את פערי הבריאות"

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום אמר: "במשולב עם פתיחת ביה"ס לרפואה בצפת אנו פועלים לשדרוג בתי החולים ומערכת הבריאות בצפון. רכישת מכשיר ה – MRI היא צעד נוסף על מנת לצמצם את פערי הבריאות הבלתי נסבלים בין מרכז ופריפריה".

בתמונות: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, עם השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום

גזירת הסרט2 (Large) גזירת הסרט3 (Large)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture