ועדת הכספים תצביע מחר על דחיית אישור התקציב

יו"ר הוועדה משה גפני: "מלכתחילה ראוי לעמוד בקביעה של חוק יסוד התקציב, לפיו בתוך 45 יום היה נדרש לאשר את התקציב, אך מתוך אמונה שהרפורמות ששר האוצר יביא ייטיבו עם הציבור, אני רואה לנכון לאפשר את דחיית האישור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הכספים תצביע מחר על דחיית אישור תקציב המדינה לשנים 2015 – 2016 עד לחודש נובמבר, כך הודיע היום (ב'), יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בתום דיון ממושך.

גפני הסביר לחברי הוועדה כי "המציאות שנקלענו אליה, שבה רק היום מתחילים את הדיון בתקציב המדינה, למעלה מחצי שנה מאז שהיה צריך לאשר אותו ושכפי הנראה ייקח עוד זמן רב, מסבה נזק עצום למשק. הסכמתי להאריך את מועד האישור לנוכח בקשת שר האוצר להביא רפורמות רבות לטובת הציבור". האופוזיציה מסתייגת הן מהדחייה והן מהחזרת התקציב הדו-שנתי. חבריה טוענים, כי הדבר נועד לאפשר "הנשמה מלאכותית לקואליציה, שאחרת תתקשה להאריך ימים".

גפני שב והדגיש, כי "מלכתחילה ראוי לעמוד בקביעה של חוק יסוד התקציב, לפיו בתוך 45 יום היה נדרש לאשר את התקציב, אך מתוך אמונה שהרפורמות ששר האוצר יביא ייטיבו עם הציבור, אני רואה לנכון לאפשר את דחיית האישור. יחד עם זאת, אני עומד על-כך שהדיון בכנסת יהיה בהיקף זמן שלא יפחת מזה שיש לממשלה ועל-כן אדרוש לדחות עד ל- 20 בנובמבר ולא עד ל- 5 בנובמבר. באופן כזה הדיון בכנסת לא ייפגע עקב חגי תשרי. ואף-על-פי-כן נעשה מאמץ לסיים את הדיון קודם לכן".

קרא עוד:
[postim]

גפני דרש מאנשי האוצר להגיש לוועדת הכספים בתוך 21 יום, הצעה ל'תקציב התאמות' בין שתי שנות התקציב, שיצורף לתקציב הדו-שנתי וכן לחייב בחוק התקציב דיווח על ביצועי התקציב לוועדה".

החשכ"ל: "זה חסר תקדים להיות ללא תקציב מאושר עד נובמבר"

החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ציינה כי "זה חסר תקדים להיות ללא תקציב מאושר עד נובמבר. על פי החוק הממשלה רשאית להוציא בכל חודש 1/12 מהתקציב המקורי של 2014 צמוד למדד המחירים לצרכן וללא לפי גידול האוכלוסייה, שהוא פקטור מרכזי בגידול התקציב מדי שנה".

קודם לכן, דחתה החשבת טענות מצד חברי כנסת מהאופוזיציה, לפיהן קיימת איפה ואיפה בתקצוב משרדי הממשלה השונים בשיטה זו, כך שמשרדי ממשלה חזקים, שיש להם לובי פוליטי, מתוקצבים יותר מאשר משרדים חלשים ואמרה: "התפיסה לפיה למשרדים שיש להם לובי חזק, יש עדיפות בתקצוב במסגרת 1/12 איננה נכונה. דין חשב משרד הביטחון כדין חשב משרד החינוך או הרווחה".

היועצת המשפטית לוועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק קראה לאנשי האוצר "לספק לוועדה מידע באשר למה התכניות העתידיות של האוצר בנושא התקציב דו-שנתי. בתחילה היה ניסיון ראשון ב- 2009-2010 ואז חזרו על זה פעם שנייה ואח"כ בא שר האוצר ואמר לעולם לא ועכשיו שוב".

בסיכום, חזר יו"ר הוועדה גפני על דרישתו מהאוצר להציג בפני הוועדה תקציב התאמות במעבר בין שתי שנות התקציב וכן להוסיף בחוק חובת דיווח לוועדת הכספים על ביצועי התקציב. גפני: "לא יכול להיות מצב שהכנסת יוצאת מהעניין בתקציב דו-שנתי ולא יכולה לפקח בזמן אמת. אם לא תביאו את זה לא יעבור התקציב".

(צילום: נועם ריבקין-פנטון – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture