הביטוח הלאומי נענה לבקשת אייכלר: "נוותר על קנסות והצמדות ונפרוס ל-48 תשלומים"

300 אלף אזרחים שלא עובדים ונדרשים לשלם דמי ביטוח לאומי, מקבלים בבת אחת דרישת תשלום אסטרונומית. מהיום- לא עוד! • סמנכ"ל ביטוח גביה בביטו"ל: "מיד כשמשלמים את הקרן מתבטלים כל חובות הקנס וההצמדה. הגדלנו אפשרות ל-48 תשלומים, אם צריך מנהל הסניף יכול לאשר גם יותר תשלומים"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר דנה בפניות של אזרחים שמצאו את עצמם בחובות גדולים לביטוח הלאומי, מבלי שכלל היו מודעים לחוב. במשך שנים לא קיבלו דרישות תשלום. לאחרונה קיבלו דרישה לתשלום סכומים גבוהים בצירוף הצמדה וריבית מדובר בציבור של 300 אלף אזרחים שלא עובדים ונדרשים לשלם 167 ₪ בחודש. סטודנטים ותלמידי ישיבה נדרשים לשלם 124 ₪ לחודש.

הפונים טענו כי אין להם שום מידע בנוגע למשלוח ההתראות ולביצוע העיקולים. לטענתם הביטוח הלאומי לא מודיע לחייבים כי למרות שאינם מרוויחים פרוטה הם חייבים לשלם מס ביטוח לאומי. מדובר פה דווקא באוכלוסייה חדשה של אנשים שלא עובדים. חוסר הידיעה ואי משלוח פנקסי תשלום, גם מוביל לצבירת ריביות.

אחד הפונים אמר: "פתאום גיליתי שאני חייב לביטוח לאומי 13 אלף ₪ על שמונה שנים אחורה. זהו סכום אסטרונומי מבחינתי. אם היו מודיעים לי מראש הבעיה הייתה נפתרת. אי אפשר לבוא ולגבות שמונה שנים אחורה על חוב שלא ידעתי בכלל שיש לי.. אם הייתי מודע לכך יכולתי לעשות כל מיני דברים אבל אף אחד לא טרח ליידע אותי"

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר: "בעבר הרחוק חשבנו שהמוסד לביטוח לאומי מבטיח את הביטחון הסוציאלי של האזרחים אבל הוא הפך למס אגרסיבי שהשלטון גובה מהאזרחים. כשהאזרח זקוק לסיוע, הנשמה יוצאת עד שמקבלים את הזכאות המגיע כחוק. המוסד לביטוח לאומי הפך לשלוחת מס של משרד האוצר. זה כבר מזמן לא מפעל חסד. בסעיפים מסוימים כמו קצבאות הילדים הוא הפך למצבור לאוצר. לא יכול להיות שאדם שאין לו הכנסה ישלם מס.

קרא עוד:
[postim]

ח"כ אוסמה סעדי: ברור שלאחר חקיקת החוק של מועד ההתיישנות, המוסד לביטוח לאומי נזעק ומתחיל לנסות לגבות לפני ההתיישנות. יגאל ברזני, סמנכ"ל ביטוח גביה וחקירות הסביר: "אברכים משלמים 124, מתוכם 103 ₪ זה ביטוח בריאות. כלומר 21 ש"ח לביטוח לאומי שמוקצים בעיקר לסיעוד לנכות לתאונות אישיות שלהם זכאים גם אברכים."

ברזני בישר לחברי הוועדה על שינוי משמעותי בתחום: "התחלנו במבצע ב-22 ליוני הגדלנו אפשרות ל-48 תשלומים, מיד כשמשלמים את הקרן מתבטלים כל חובות הקנס וההצמדה. הם מתבטלים. אם צריך מנהל הסניף יכול לאשר גם יותר תשלומים. מי שבוחר לבקש בפקס שהחוב יקוזז מקצבאות הילדים, בקשתו תכובד. יש מגוון אפשרויות לתשלום, בכרטיס אשראי, בהוראת קבע או בקיזוז. ברובם בכלל לא צריך לבוא למוסד. יש קבלת קהל גם אחרי הצהריים, והמוקד הארצי הטלפוני עובד עד 8 בערב.

ב-95 נכנס חוק ביטוח בריאות ואנשים שלא עובדים משלמים את המינימום שהרוב בכלל על ביטוח בריאות. עד אז סטודנטים למשל האוניברסיטה הייתה גובה דרך השכר לימוד ולא היינו צריכים לגבות. עכשיו בעצם הכניסו לנו למערכת את כל תושבי מדינת ישראל. ככה כמעט עם אותו כוח אדם היינו צריכים להוסיף יותר ממיליון איש למערכת."

יו"ר הוועדה ח"כ הרב אייכלר סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו מבקשים לפרסם שיש מבצע על פריסת התשלומים וביטול הקנסות. אני דורש שכל המערכת של ביטוח לאומי יכתבו מכתבים למינימליסטים בדיוק כמו לשכירים. שזה יהיה דבר פשוט להבין מה צריך לשלם. כל שנה יקבל כל נישום את יתרות חובו כולל פנקס תשלומים ולא יבואו אחת לכמה שנים, להטיל חוב כבד על אנשים שאין להם הכנסה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה בלי אייכלר
בלי אייכלר בחשבון של ביטוח לאומי מופיע
שמי שמשלם בזמן לא גובים קנס ואפשר לפרוס 48 תשלומים בלי ריבית

איכלר צודק ב100% צריך לבטל את מס ביטו"ל ולכל הפחות שישלחו לכל מבוטח דוח מפורט על חובות וזכויות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture