גינויים מקיר לקיר במערכת הפוליטית על רצח התינוק בכפר דומא

נתניהו: "ממשלת ישראל מאוחדת בהתנגדותה הנחרצת למעשים נוראיים ושפלים שכאלה" • הרצוג: "לא די בגינוי ולא די בהתנערות. דרושה הנהגה וחשבון נפש גדול" • ח"כ ינון מגל: "הכפר דומא נמצא סמוך למקום הפיגוע שבו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד. אתמול היה השלושים. אני מניח שהרצח הנתעב בא כנקמה. זו לא דרכנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אני מזועזע מהמעשה הנפשע והנורא הזה. מדובר בפיגוע טרור לכל דבר. מדינת ישראל נוקטת יד קשה נגד הטרור ולא משנה מי הם מבצעיו", אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לאירוע הצתת הבית ורצח התינוק הפלסטיני בכפר דומא.

"הנחיתי את כוחות הביטחון לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ללכוד את הרוצחים ולהביאם בהקדם לדין. ממשלת ישראל מאוחדת בהתנגדותה הנחרצת למעשים נוראיים ושפלים שכאלה", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הביע את תנחומיו בשמו ובשם אזרחי ישראל: "אני מבקש להשתתף בצער משפחתו של עלי דוואבשה ולאחל החלמה מהירה לבני משפחתו שנפגעו".

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר כי "זה לא 'פשע שנאה', ולא 'תג מחיר'. זהו רצח. הצתת הבית בדומא ורצח התינוק הוא מעשה טרור מזעזע, שהדעת לא יכולה לסבול. אני קורא לכוחות הביטחון לפעול בנחרצות להגיע לרוצחים על מנת להענישם במלוא חומרת הדין".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, פרסם הודעה בה נאמר כי "מותו של התינוק ושריפת הבתים הם אסון נורא. זה טרור לכל דבר מהסוג הגרוע ביותר, מקרה אבו חדיר שחוזר על עצמו ומחייב אותנו ללבוש שק ואפר- אבל לאומי".

קרא עוד:
[postim]

הרצוג קרא לרשויות החוק להגביר כוננות ולחקור את האירוע בכל העוצמה, כולל גל מעצרים וחקירות, עד שיביאו את האשמים לדין במהירות האפשרית.

"ואני אומר לאחיי מצידה השני של הקשת הפוליטית: דרוש חשבון נפש גדול עת מתחדשת האלימות הנוראה. לא די בגינוי. ולא די בהתנערות. דרושה הנהגה וחשבון נפש גדול", דברי הרצוג.

יחימוביץ': "לאן נוליך את החרפה ואת הזוועה"

ח"כ ינון מגל מ'הבית היהודי' הזכיר כי "הכפר דומא נמצא סמוך למקום הפיגוע שבו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד. אתמול היה השלושים. אני מניח שהרצח הנתעב בא כנקמה. זו לא דרכנו".

עמיתו לסיעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב כי "הרצח בדומא ראוי לכל גינוי והוקעה. הוא רע כי הוא רע והוא רע כי הוא מזיק. צה"ל חייב להיערך להתפרעויות שיתפתחו. אסור שיתפתח גל טרור פלסטיני רצחני".

הודעה חריפה במיוחד פרסמה ח"כ שלי יחימוביץ' מ'המחנה הציוני'. "לאן נוליך את החרפה, את הזוועה של התינוק עלי סעד דוואבשה בן השנה וחצי, עולה באש יחד עם הוריו ואחיו בן הארבע? לאן נוליך את החרפה כשאת הטבח הזה מלוות כתובות "יחי המלך המשיח" ו"נקמה"? איזה מסע נפשי ופוליטי מעוות ונקלה עשו מי שסבורים שהמשיח שלהם זקוק לנקמות בדמות תינוק שרוף למוות?".

יחימוביץ' סבורה שהמעשה בוצע כ'תג מחיר' על הריסת שני הבתים בבית-אל שלשום: "ונקמה על מה? על שני בתים שבית משפט בישראל הורה להרסם, כי נבנו שלא כחוק על קרקע שנגנבה מפלסטינים?", הקשתה רטורית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture