הממשלה התכנסה לאשר התקציב: "רמת המיסוי תישאר נמוכה"

ממשלת נתניהו התכנסה לאשר את התקציב לשנתיים הקורובות חרף התנגדותם של שרי ש"ס, השר יעלון ושרי הבית היהודי שהביעו אי נוחות • ראש הממשלה: " כל השיח שמדבר על חלוקת העוגה ולא מדבר על הגדלתה הוא שיח פסול"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ממשלת ישראל התכנסה הבוקר לאשר את תקציב המדינה לשנים 2015=2016 כשהיא בהרכב חסר.

הממשלה צפויה לאשר את הצעת התקציב גם עם התנגדותם של שרי ש"ס הדורשים להכליל הטבות שיסייעו לעשירונים התחתונים אך נתקלו בהתנגדות האוצר. אמש דווח כי לאחר שנודע שיוזמת 'מע"מ אפס' על מצורי יסוד אינה ישימה, הושגו סיכומים בין ש”ס למשרד האוצר בנוגע להחלת תכנית ‘מע”מ אפס’ על חשמל, מים ותחבורה ציבורית. הבוקר, הודיעו דוברי שר הכלכלה כי פקידי האוצר הביעו התנגדות מוצקה לעמדת הפשרה שגיבש השר כחלון ובעקבותיהם משך שר האוצר את הצעתו. בתגובת מחאה נעדרו הבוקר שרי ש"ס אריה דרעי ודוד אזולאי משולחן הממשלה.

שר הביטחון בוגי יעלון עשוי אף הוא להתנגד לתקציב בשל ההצעה הנמוכה שהציגו נציגי האוצר עבור תקציב הביטחון, כחמישה מיליארד ש"ח פחות מהסכום שננקב על ידי מערכת הביטחון, ובעקבות הכוונה לקצץ בתקציב המכינות הקדם צבאיות. בענין האחרון נתמכת עמדתו ע"י שר החינוך נפתלי בנט, שאמר כי "יש בכוונה לקצץ חוסר הבנה בסיסי בנוגע למהות המכינות הקדם צבאיות ותרומתן המשמעותית לצה"ל ולחברה הישראלית".

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בעת העלאת התקציב על שולחן הממשלה כי "התקציב הואמאוזן ואחראי. זהו תקציב שנועד קודם כל להמשיך את הצמיחה הכלכלית במדינת ישראל. חלוקת העוגה זה דבר חשוב, הרבה פחות חשוב מהצמחת העוגה, כי הנתחים שמגיעים לכל אזרח ואזרח הם הרבה יותר גדולים אם העוגה גדלה. לכן כל השיח שמדבר על חלוקת העוגה ולא מדבר על הגדלתה הוא שיח פסול.

"אנחנו מעוניינים בהמשך הצמיחה. זה מה שייחד את כלכלת ישראל, לפחות את כלכלות ישראל תחת הנהגתי, זה מה שמנחה אותנו גם היום. אנחנו חייבים להמשיך את הצמיחה, ועל כן רמת המיסוי תישאר נמוכה, או לפחות לא תגדל, כי אנחנו יודעים שכשהכסף מגיע לאזרחים, לכיס שלהם, הם יעשו איתו שימוש הרבה יותר טוב מאשר אם הוא מגיע לפקידים. בזה יש לי השקפה מאוד ברורה, היא שונה מהשקפה של רבים, אבל היא ההשקפה הנכונה והיא מקדמת את הצמיחה הכלכלית במדינת ישראל – תקציב לצמיחה.

נתניהו הציג את הרפורמות הרבות הכלולות בחוק הסדרים ואשר מטרתן להוריד את יוקר המחיה לאזרחי ישראל. "אנחנו מגדילים את התחרות במזון, אנחנו עושים כאן שינויים שלא נעשו במשך שנים. אני עובד עליהם במשך שנים, ואני שמח שבשותפות עם שר הכלכלה ושר האוצר אנחנו עושים עכשיו שינויים מרחיקי לכת, מאוד חשובים – להוריד את מחירי המזון, להוריד את מחירי התחבורה, להוריד את המחירים בבריאות".

שר האוצר משה כחלון, התייחס גם הוא למכלול הרפורמות שגובשו "יש עלינו לחצים אדירים לא לעשות אותן, אבל אנחנו נעשה אותן ובעוד תחומים נוספים – יוקר המחייה, מזון, אנחנו מתכוונים לעשות את זה" הבטיח כחלון.

תקציב הביטחון יותנה ביישום המלצות הדוחות

בעניין תקציב הביטחון אמר ראש הממשלה כי "התקציב חייב לאזן בסופו של דבר בין צורכי הביטחון וכל שאר הצרכים של המדינה "זאת דילמה חשובה. היא נעשית יותר חשובה, משום שהאתגרים שמדינת ישראל עומדת בפניהם בתחום הביטחוני הם רבים, כבירים ומשתנים, והדבר הזה גם מחייב כמובן את התאמת תקציב הביטחון.

נתניהו פרס את שתי ההצעות שקיבל, כיצד לטפל לא רק בגובה התקציב אלא בהרכבו. הצעה אחת היא דוח לוקר, והצעה שנייה היא תר"ש גדעון, שכולל בתוכו גם כן שינויים. "אנחנו בתהליכים בשבועות הללו של לימוד שתי ההצעות, ומן הסתם אנחנו נפיק לקחים משתיהן, גם נמזג אותן, ואחר כך נבוא ונייצר קשר בין השינויים שאנחנו רוצים לעשות בתקציב הביטחון והגדלתו מעבר למה שמוצע כאן". נתניהו הצהיר כי הוא מגלה את עמדתו מראש כדי "שחברי הממשלה יידעו מהו התהליך שאנחנו הולכים לעשות". אנחנו צריכים לתת ביטחון בצד המענה לשאר הצרכים במדינת ישראל.

גם כחלון ביקש להעביר מסר של רגיעה למשרד הביטחון "הביטחון הוא יקר לנו, הצבא הוא יקר לנו. אנחנו נעזור, נתמוך שחס וחלילה לא תהיה איזושהי תחושה שהביטחון הוא בצד. הביטחון הוא במרכז. יש איזונים, צריכים להיות איזונים בין צרכי החברה לצרכי הביטחון, ואני בטוח שיחד עם שר הביטחון ויחד עם ראש הממשלה, אנשי האוצר וחברי הממשלה, אנחנו נגיע גם לשם להביא פתרון, אבל שלא תהיה, חלילה, תחושה שהביטחון הוא בצד – הביטחון הוא במרכז".

צילום: מרק ישראל סלם – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture