בתוך התקציב: הממשלה אישרה את 'תכנית ליצמן' לחיזוק מערכת הבריאות בישראל

משרד הבריאות יקבל יותר ממיליארד שקלים בשנים 2016-2017, לשם טיפול כולל אשר מתקן את העיוותים המרכזיים במערכת הבריאות • סגן שר הבריאות ליצמן: "אנחנו נתמקד בשיפור השירות במקומות הקשים ביותר. יש לנו עוד הרבה עבודה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הלילה אישרה הממשלה את תקצוב התכנית לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית, שיזם סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן. במשרד הבריאות אומרים כי התכנית הינה חלק מהסדר כולל, אשר מטרתו חיזוק מערכת הבריאות הציבורית והבטחת איכות וזמינות הטיפול לכלל התושבים.

העיקרון בבסיס התכנית הוא שעל מנת להתמודד עם התופעות המאיימות על יציבותה של מערכת הבריאות הציבורית, נדרש טיפול עומק כולל במערכת. לא עוד טיפול נקודתי, אלא טיפול כולל אשר מתקן באופן הוליסטי את העיוותים המרכזיים במערכת הבריאות.

התכנית של סגן שר הבריאות ליצמן, שמה את המטופל במרכז של מערכת הבריאות הציבורית בישראל. התכנית תחזק את כלל בתי החולים הציבוריים, תשפר את השירות וזמני ההמתנה בחדרי המיון, תקצר את זמני ההמתנה לניתוחים ולבדיקות MRI, תחזק את קופות החולים ואת מערך טיפולי הבית שלהן, תשקיע משאבים בקידום בריאות ואורח חיים פעיל בריא ותגדיל את התקציבים המופנים לשירותי בריאות לצד טיפול בתפר שבין הרפואה הפרטית לציבורית.

קרא עוד:
[postim]

במסגרת התנית החליטו המשרדים להקצות לתכנית ממקורותיהם למעלה ממיליארד ש"ח בפריסה בשנים 2016-2017, שיוקצו לסעיפים הבאים: שיפור השירות וקיצור תורים בחדרי המיון, הגדלת הזמינות של מכשירי MRI, תכנית לקיצור תורים בניתוחים, הקצאת רופאים 'פולטיימרים' לבתי החולים, תכנית לאומית לצמצום זיהומים בבתי החולים, הקצאת משאבים לחיזוק ושיפור איכות הטיפול בבתי החולים הציבוריים, קידום אורח חיים פעיל ובריא, הגדלת התוספת הטכנולוגית לסל שירותי הבריאות בשנת 2016, חיזוק יכולות קופות החולים בתחום הטיפול הקהילתי, טיפולי בית ומניעת אשפוזים, שיפור מדד יוקר הבריאות, שיפור השירותים שניתנים לתושבים באמצעות משרד הבריאות, תוספת תקציבי פיתוח, ועוד.

סגן שר הבריאות הודה לשר האוצר, משה כחלון, על מחויבותו לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית ואמר כי "התכנית גובשה במטרה להביא לקידום וייעול מערכת הבריאות, תוך הובלת מדיניות חברתית לטובת ציבור החולים. אנחנו נתמקד בשיפור השירות במקומות הקשים ביותר. יש לנו עוד הרבה עבודה – סיכמנו שנפעל לשפר את מדד יוקר הבריאות ונגבש מודל תקצוב אלטרנטיבי לבתי החולים הציבוריים. לצד זאת – דאגנו להתחיל את הטיפול בתופעות המאיימות על מערכת הבריאות באמצעות הקצאת משאבים לקידום אורח חיים בריא ופיתוח טיפולי בית"

בתגובה להחלטת הממשלה ציין מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "הדרך לשיפור מערכת הבריאות הציבורית היא ארוכה וקשה. קיבלנו היום החלטה על הקצאת משאבים משמעותית לצד התחלה של מספר תהליכי עבודה נוספים החיוניים להתמודדות עם בעיות העומק של המערכת. יישום כלל התהליכים והקצאת המשאבים יביאו לשיפור השירות למטופלים בשנים הקרובות. לצד הקצאת המשאבים התוספתיים אנו נפעל לחיזוק יכולות הניהול של הממשלה על המערכת וטיפול בתפר שבין הרפואה הפרטית לציבורית".

(צילום: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture