בדרך להנהגת הליכוד? גדעון סער הודיע כי ישוב לפוליטיקה בקרוב

שר החינוך והפנים לשעבר אמר לקבוצה של פעילי הליכוד כי פסק הזמן שנטל מהמערכת הפוליטית מתקרב לסיומו לאחר כמעט שנה בחוץ • מן הצד השני של המפה הפוליטית ובתזמון מדויק, הודיע ראש השב"כ לשעבר דיסקין כי לא יצטרף לפוליטיקה בשנים הקרובות • כותרת פוליטית נוספת: ח"כ שי פירון עשוי לפרוש בקרוב מהפוליטיקה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תם פסק הזמן: השר לשעבר גדעון סער, שהדהים לפני כשנה את המערכת הפוליטית בהודעתו כי הוא נוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים, מתכוון לשוב אליהם בקרוב, כך נחשף הערב בחדשות 10. משמעות ההודעה היא כי ישוב להתמודד בפריימריז הקרובים, אולי אף להנהגת המפלגה.

בכינוס של פעילי הליכוד שהתקיים בפתח תקווה לפני כשבוע, אמר סער בבדיחות כי "בספורט, פסק זמן הוא בן דקה. בפוליטיקה בערך שנה". יש לציין כי גם בחודשים שחלפו מאז פרישתו מהממשלה ומהכנסת, שמר סער על נראות גבוהה במגרש הפוליטי, השתתף בכנסים שונים, תחזק את הקשר עם פעילי הליכוד והגיב פומבית לאירועים אקטואליים, תוך שהוא מקפיד לבדל את עצמו מראש הממשלה, בנימין נתניהו.

גולת הכותרת של פעילותו הפוליטית בחודשים האחרונים הייתה הובלת הקמפיין לבחירתו של ראובן ריבלין לנשיא המדינה, במהלכו נאבק כמעט חזיתית בראש הממשלה שהעדיף לראות במעון הנשיא כל מועמד אחר מלבד ריבלין. סער ניצל את כוחו וקשריו והיה המנוע המרכזי מאחורי הניצחון המרשים.

קרא עוד:
[postim]

סער נחשב לאישיות הבכירה ביותר בליכוד לאחר נתניהו ולשר 'ביצועיסט' ופופולרי מאוד בקרב פעילי המפלגה והציבור הרחב. הוא נבחר פעמיים ברציפות במקום הראשון בבחירות לרשימת המפלגה לכנסת, כיהן במשך 4 שנים כשר החינוך ובמשך שנה וחצי כשר הפנים.

.סער מוקף בפעילים לאחר הודעתו על הפרישה, בשנה שעברה (פלאש 90)

בתחילת מערכת הבחירות האחרונה, כשהיה נראה כי מצבו של הליכוד קשה וכי ראש הממשלה צפוי להתרסק ולאבד את השלטון, דחקו בכירים במפלגה בסער לשוב, להתמודד מול נתניהו על הנהגתה ולקבל הזדמנות להפוך לראש הממשלה. בסופו של דבר נוכח סער לדעת כי כוחו של נתניהו בתוך המפלגה איתן והעדיף שלא לבזבז את הקאמבק הפוליטי החד-פעמי עבור התמודדות חסר סיכוי, שתותיר אותו לבסוף באותה הנקודה בה החליט לפרוש.

דיסקין: "עדיין לא הגיע הזמן שלי להיכנס לפוליטיקה"

לעומת סער, כוכב פוטנציאלי אחר הוגיע דווקא כי הוא אינו מתכוון להיכנס לחיים הפוליטיים בשנים הקרובות. ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, הנחשב ל'ביטחוניסט' מהשורה הראשונה לאחר קדנציה מוצלחת בראש השירות, הודיע כי הוא מעדיף להמשיך את חייו כאדם פרטי ולא לשוב לחיים הציבוריים.

דיסקין ניהל במערכת הבחירות האחרונה קמפיין-יחיד אגרסיבי נגד המשך שלטונו של נתניהו. הוא תקף אותו על רקע אישי והבהיר שוב ושוב כי לדעתו המדינה נמצאת במסלול התרסקות ונדרש שינוי דרסטי.

."ימים יגידו אם אצטרף בעתיד". דיסקין (מרים אלסטר - פלאש 90)

כמו גדעון סער מימין, גם בדיסקין דחקו גורמים בגוש השמאל להצטרף לפוליטיקה במהלך מערכת הבחירות, ולהתמודד במסגרת כלשהי על ראשות הממשלה, אולם הוא בחר שלא לעשות זאת, למרות רמיזותיו כי יצטרף בקרוב. לאחר כישלונו של יצחק הרצוג בבחירות, הוזכר שמו של דיסקין כמועמד אפשרי לראשות מפלגת העבודה.

"לפני מספר שבועות הבשילו בי הדברים", כתב הערב דיסקין בהודעתו. "הבנתי והפנמתי כי עדיין לא הגיע הזמן שלי להיכנס לפוליטיקה. איני יודע אם יגיע בעתיד – ימים יגידו… אני יודע כי תמיד, אבל ממש תמיד, אעמוד ברצון ובאהבה לרשות המדינה באם אקרא לדגל למשימה חשובה, אולם זו לא העת לפוליטיקה".

שר חינוך חוזר, שר חינוך פורש

תמורה פוליטית נוספת עשויה להתרחש בקרוב דווקא מהכיוון ההפוך – פרישת פוליטיקאי בכיר מהחיים הפוליטיים. שר החינוך לשעבר והח"כ הפשוט בהווה, שי פירון, שוקל לפרוש מהכנסת וממפלגת 'יש עתיד'. את מקומו בכנסת עתיד למלא ח"כ לשעבר אלעזר שטרן.

.ההתרסקות הייתה קשה. פירון בימי תפארתו (מרק ישראל סלם - פלאש 90)

גורמים בסביבתו טענו הערב כי ההחלטה עוד לא נפלה, אולם לא הכחישו כי הוא שוקל זאת ברצינות. פירון, אשר טרם כניסתו לפוליטיקה כיהן כראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, הצהיר מספר פעמים בעבר כי הוא רואה את שליחותו הפוליטית בשדה החינוך ואם ייבצר ממנו תפקיד ביצועי, הוא אינו רואה סיבה להישאר במערכת הפוליטית.

(צילום התמונה הראשית: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פירון חייב להשאר העיקר שאלעזר שטרן לא יכנס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture