שר האוצר מפתיע: "יש עודפים של מיליארדי שקלים- יופנו לטובת האזרחים"

הנתונים נבדקים ונחקרים אך המגמה המפתיעה בהגדלת הכנסות המדינה עשויה להחזיר את הטבות הקואליציה • יו"ר האופוזיציה תקף במילים חריפות את ראש הממשלה ואת שר האוצר: "איפה כחלון של הסלולר? כחלון, מכרת את כולנו"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

שר האוצר משה כחלון הציג את הצעת חוק התקציב לשנים 2015 ו-2016 בפני מליאת הכנסת ואמר: "אחרי 100 ימים של עבודה אינטנסיבית אני שמח שהגענו לישורת האחרונה. בתקציב שמוגש היום יש שינויים מהתקציב שהוגש בממשלה הקודמת.

כחלון אמר כי אינו תמים, וכי הוא בטוח בחברי האופוזיציה שיתקפו את התקציב כי זו העבודה שלהם "אבל כמה שנים לא ראיתם תקציב חברתי כזה, ללא גזרות, ללא הכבדות". לדבריו "זה תקציב שמראה גישה שהתקציב משרת את החברה ולא החברה משרתת את התקציב". שר האוצר פנה בנימה אישית לחברי האופוזיציה: "אני לא תמים ואומר לכם תצביעו בעד התקציב אבל לפחות תהיו עניינים ובדברים שאתם מאמינים אל תהפכו את העולם רק כי אתם אופוזיציה…"

"אנחנו עדים לסערות כלכליות בעולם, וגם אצלנו נתוני הצמיחה לא מעודדים ובתקציב הזה נעשו צעדים דרמטיים לעודד צמיחה. מצד שני הכנסות המדינה טובות ובחודשים האחרונים אנחנו רואים עודפי גבייה. משהו פה לא מסתדר והדברים נבדקים אבל חשוב לי כשר אוצר להגיד לכם את האמת שיש עודפי גבייה משמעותיים, ואם נהיה בטוחים שכך הדבר הם יופנו לטובת אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מציגים רפורמות שהמשק מחכה להם שנים.

בכנס של רשות מקרקעי ישראל, אמר הבוקר שר האוצר כי הכנסות המדינה ממיסים היו טובות ויש עודפים של מיליארדי שקלים. "עודפי גבייה ממיסים הם כסף של הציבור ולכן צריך להחזיר לו אותו".

"עשינו את זה גם בהוזלת ביטוחי החובה. הצטבר עודף – מחזירים לציבור, זה כסף שלו". כחלון הסתייג ואמר כי אמנם הנתונים על עודפי הגבייה אינם מסתדרים עם הנתונים של הלמ"ס, "ואני מכבד ומעריך את עבודתם, אך אין זה תפקידי לנתח ולפרש את הנתונים שהם מציגים".

קרא עוד:
[postim]

לגבי תקציב הביטחון אמר שר האוצר כי הוא מצדד ביישום מסקנות ועדת לוקר. "אנחנו מתחילים מהלך של תיקון עוולות חברתיות. הגיע הזמן שתהיה לנו הזדמנות שווה במדינת ישראל. האיום הגדול הוא הפערים החברתיים שרק הולכים וגדלים. אני רוצה לראות ישראל שיש בה שוויון, חמלה וערבות הדדית".

אל חברי הקואליצה אמר שר האוצר כי "אנחנו רוצים להביא שינוי ואין ספק שעם ממשלה של 61 זה קשה ופה צריכה לבוא לידי ביטוי האחריות שלכם".

הרצוג תקף את כחלון: "מכרת את כולנו!"

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, אמר בדיון: "קראתי את התקציב. ואני שואל את שניכם, נתניהו וכחלון: בשביל זה הלכתם לבחירות? לזה אתם קוראים תקציב? ככה תרגמתם את התקווה שהצעתם לעם בבחירות?

הרצוג תקף את נתניהו וכחלון באופן אישי: "אני שואל אותך נתניהו, בשביל תקציב כזה פרקת את הממשלה הקודמת והלכת לבחירות? הבטחת שהפעם תהיה קשוב ליוקר המחייה וליוקר הדיור, הצחקת את עם ישראל.

"ואתה כחלון. בשביל תקציב כזה הלכת לבחירות? עזבת את הליכוד. הקמת מפלגה. רצת בכל הארץ. הבטת לאנשים בעיניים. אספת תרומות מאנשים טובים. בשביל תקציב כזה הקמת מפלגה חדשה? זו התקווה לכולנו, כחלון? מילא אתה, נתניהו. ממך כבר איש לא מצפה. אבל כחלון? אתה? ממך כן ציפינו. הבטחת והבטחת והבטחת. אחרי 100 ימים, מה שנשאר מכל ההבטחות שלך משה כחלון, זה בלון אחד גדול שהתפוצץ. כחלון, מכרת את כולנו.

לאחר הדברים החל במליאה דיון ממושך במסגרתו זכאי כל ח"כ לדבר במשך 6 דקות ובסיומו תתקיים הצבעה על חוק התקציב בקריאה ראשונה.

(אילוסטרציה: מרים אלסטר -פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture